BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie pro ně ve Velké ceně Španělska zvolily?
Absolutně nejrychlejší zastávky jsme mohli pozorovat u Ferrari, které Vettela i Räikkönena zvládlo dvakrát odbavit za 2,2 sekundy. Také druhá výměna pneumatik u Sebastiana byla velmi rychlá (2,3 s), v boxech se tak dnes zdržel ze všech nejméně, u Kimiho se protáhla na 3,1 s.
Při přezouvání se dostali ve všech případech také u Williamsu, když v boxech stavěl Bottas (2,8 a 2,3 s), a u Mercedesu při práci na Rosbergově voze (2,5 a 2,8 s). Stříbrné šípy ale zkazily první zastávku Hamiltonovi, kterému kvůli ní nevyšel pokus o podseknutí Vettela.
Nejpomalejší byli mechanici Sauberu při přezouvání Ericssona (5,9 a 3,5 s) - lépe dnes práci v boxech zvládl u svých jezdců i nejpomalejší Manor.
Do Velké ceny Španělska startovali všichni jezdci na středně-tvrdých pneumatikách, v ní nejčastěji volily dvouzastávkovou strategii. Pouze třetina z klasifikovaných se v boxech objevila třikrát: Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Merhi a Stevens.
Nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Rosberg: 30 kol představovalo 45 % závodu vypsaného celkem na 66 okruhů. Na tvrdých pneumatikách toho nejvíce zvládli piloti Toro Rosso: oba shodně 28 kol.
Přehled stintů a použitých směsí pneumatik, pro zvětšení klikněte (zdroj: Pirelli)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.