BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie pro ně ve Velké ceně Španělska zvolily?
Absolutně nejrychlejší zastávky jsme mohli pozorovat u Ferrari, které Vettela i Räikkönena zvládlo dvakrát odbavit za 2,2 sekundy. Také druhá výměna pneumatik u Sebastiana byla velmi rychlá (2,3 s), v boxech se tak dnes zdržel ze všech nejméně, u Kimiho se protáhla na 3,1 s.
Při přezouvání se dostali ve všech případech také u Williamsu, když v boxech stavěl Bottas (2,8 a 2,3 s), a u Mercedesu při práci na Rosbergově voze (2,5 a 2,8 s). Stříbrné šípy ale zkazily první zastávku Hamiltonovi, kterému kvůli ní nevyšel pokus o podseknutí Vettela.
Nejpomalejší byli mechanici Sauberu při přezouvání Ericssona (5,9 a 3,5 s) - lépe dnes práci v boxech zvládl u svých jezdců i nejpomalejší Manor.
Do Velké ceny Španělska startovali všichni jezdci na středně-tvrdých pneumatikách, v ní nejčastěji volily dvouzastávkovou strategii. Pouze třetina z klasifikovaných se v boxech objevila třikrát: Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Merhi a Stevens.
Nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Rosberg: 30 kol představovalo 45 % závodu vypsaného celkem na 66 okruhů. Na tvrdých pneumatikách toho nejvíce zvládli piloti Toro Rosso: oba shodně 28 kol.
Přehled stintů a použitých směsí pneumatik, pro zvětšení klikněte (zdroj: Pirelli)
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.