BARCELONA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a jaké strategie pro ně ve Velké ceně Španělska zvolily?
Absolutně nejrychlejší zastávky jsme mohli pozorovat u Ferrari, které Vettela i Räikkönena zvládlo dvakrát odbavit za 2,2 sekundy. Také druhá výměna pneumatik u Sebastiana byla velmi rychlá (2,3 s), v boxech se tak dnes zdržel ze všech nejméně, u Kimiho se protáhla na 3,1 s.
Při přezouvání se dostali ve všech případech také u Williamsu, když v boxech stavěl Bottas (2,8 a 2,3 s), a u Mercedesu při práci na Rosbergově voze (2,5 a 2,8 s). Stříbrné šípy ale zkazily první zastávku Hamiltonovi, kterému kvůli ní nevyšel pokus o podseknutí Vettela.
Nejpomalejší byli mechanici Sauberu při přezouvání Ericssona (5,9 a 3,5 s) - lépe dnes práci v boxech zvládl u svých jezdců i nejpomalejší Manor.
Do Velké ceny Španělska startovali všichni jezdci na středně-tvrdých pneumatikách, v ní nejčastěji volily dvouzastávkovou strategii. Pouze třetina z klasifikovaných se v boxech objevila třikrát: Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Merhi a Stevens.
Nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Rosberg: 30 kol představovalo 45 % závodu vypsaného celkem na 66 okruhů. Na tvrdých pneumatikách toho nejvíce zvládli piloti Toro Rosso: oba shodně 28 kol.
Přehled stintů a použitých směsí pneumatik, pro zvětšení klikněte (zdroj: Pirelli)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.