Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, ví, proč aktuálně Nico Rosberg nemůže Lewisi Hamiltonovi konkurovat. Brit se podle něj dostal na vrchol.
Lewis Hamilton aktuálně není téměř k poražení. Brit po zisku druhého titulu jezdí suverénně a dominoval úvodu sezony (tři závody vyhrál a jednou byl druhý). Podle technického ředitele Mercedesu, Paddyho Lowea, to pro Nica nebude jednoduché ani nadále: "Lewis je momentálně na vrcholu.
Pracuji s ním během celého jeho kariéry v F1 a řekl bych, že je aktuálně na vrcholu," chválí svého krajana. Dokonce si dovolil i tvrdit, že teď jezdí Hamilton nejlépe, jak kdy jezdit bude: "A to je velká výzva pro každého jezdce. Nico odvádí skvělou práci, ale jednoduše teď porazit Lewise je hodně těžké."
Šance pro Němce však ještě stále vidí: "Sezona je ale teprve v počátku." A odkazuje se třeba na výkon z Bahrajnu: "V posledních minutách jsme ho nechali ve štychu, proto ztratil druhé místo. Ale jel opravdu dobře a předváděl skvělé předjížděcí manévry."
Typický obrázek letošní sezony - Hamilton před Rosbergem (foto: Daimler AG)
Aktuálně to ale vypadá, že Brit míří za dalším titulem, ovšem pokud se nestane nic neočekávaného. Hamilton má teď v čele hodnocení náskok více než jednoho vítězství. Scuderia Ferrari už ale v Sepangu ukázala, že se s ní musí počítat. "Před Ferrari se musí smeknout, během zimy odvedli skvělou práci."
Ferrari se Mercedesu přiblížilo ve spoustě oblastí, to však neznamená, že by v Brackley spali. "Ne, to opravdu ne. Měli jsme mezi sezonami velmi agresivní vývojový plán - ať už co se týče motoru nebo aerodynamiky. Věděli jsme, že to bude těžký druhý rok."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.