Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, ví, proč aktuálně Nico Rosberg nemůže Lewisi Hamiltonovi konkurovat. Brit se podle něj dostal na vrchol.
Lewis Hamilton aktuálně není téměř k poražení. Brit po zisku druhého titulu jezdí suverénně a dominoval úvodu sezony (tři závody vyhrál a jednou byl druhý). Podle technického ředitele Mercedesu, Paddyho Lowea, to pro Nica nebude jednoduché ani nadále: "Lewis je momentálně na vrcholu.
Pracuji s ním během celého jeho kariéry v F1 a řekl bych, že je aktuálně na vrcholu," chválí svého krajana. Dokonce si dovolil i tvrdit, že teď jezdí Hamilton nejlépe, jak kdy jezdit bude: "A to je velká výzva pro každého jezdce. Nico odvádí skvělou práci, ale jednoduše teď porazit Lewise je hodně těžké."
Šance pro Němce však ještě stále vidí: "Sezona je ale teprve v počátku." A odkazuje se třeba na výkon z Bahrajnu: "V posledních minutách jsme ho nechali ve štychu, proto ztratil druhé místo. Ale jel opravdu dobře a předváděl skvělé předjížděcí manévry."
Typický obrázek letošní sezony - Hamilton před Rosbergem (foto: Daimler AG)
Aktuálně to ale vypadá, že Brit míří za dalším titulem, ovšem pokud se nestane nic neočekávaného. Hamilton má teď v čele hodnocení náskok více než jednoho vítězství. Scuderia Ferrari už ale v Sepangu ukázala, že se s ní musí počítat. "Před Ferrari se musí smeknout, během zimy odvedli skvělou práci."
Ferrari se Mercedesu přiblížilo ve spoustě oblastí, to však neznamená, že by v Brackley spali. "Ne, to opravdu ne. Měli jsme mezi sezonami velmi agresivní vývojový plán - ať už co se týče motoru nebo aerodynamiky. Věděli jsme, že to bude těžký druhý rok."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.