Příští týden by mělo být na setkání Strategické skupiny F1 rozhodnuto o možnosti použití pátých motorů v této sezoně. Nicméně nutný jednomyslný souhlas všech není stále jasný.
Ještě před několika týdny se páté motory zdály být hotovou věcí, nicméně teď to s pátými motory vypadá všelijak. Strategická skupiny chce o tomto tématu sice příští týden rozhodnout. Aktuálně se ale zdá, že pro schválení nutný jednomyslný souhlas spíše nerealizovatelný.
"V Malajsii se zdálo, že máme všichni jednohlasnost, ale pozice se lehce změnila, jak můžeme slyšet v paddocku," říká obchodní ředitel McLarenu, Jonathan Neale. "Nevím, jestli to přes protichůdné názory projde." Problémem totiž je, že týmy jako Red Bull anebo Toro Rosso využívají už některé komponenty aktuálně povolených posledních jednotek, tak agregáty Mercedesu zdobí spolehlivost.
Stříbrné šípy sice s návrhem dodatečného agregátu na závodníka souhlasily s tím, že to povede ke zvýšení aktivity ve volných trénincích, ale zákaznické týmy Mercedesu se proti tomuto návrhu asi postaví. "Williams to nechce, Lotus to nechce, my to nechceme," řekl krátce Robert Fernley, zástupce šéfa týmu Force India.
Minimálně Williams a Force India mají při jednání strategické skupiny silný hlas a mohou se návrhu postavit, ačkoliv šéf výkonnosti Williamsu, Rob Smedley, říká: "Pro nás to nemá tak velký význam, protože jsme použili zatím jediný motor." Nicméně pro jiné týmy to význam má jako například McLaren a jeho agregáty Honda.
Týmy používající německé motory Mercedes nemají problém(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
"Určitě bychom z toho profitovali, protože máme nového výrobce a rádi bychom měli pátý motor. Pro nás by to bylo fér a myslím, že Renault to tak také vidí. Investují do sportu a to je pro jejich značku důležité. Musíme ale situaci akceptovat: Pokud budou čtyři, tak budou čtyři, když pět, tak pět," pokračuje Neale z McLarenu.
Aktuální shoda panuje spíše taková, že se pátých motorů nedočkáme: "Myslím, protože to nebude jednoduché, protože na této změně závisí další tisíce věcí, že to spíše neprojde," říká Neale. To šéfinženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, se přidává: "Můj názor je takový, že pravidla jsou jasná. Jsou tu určité deadliny pro změny a ty jsou překročeny. Takže si myslím, že letos vše zůstane takto."
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.