Příští týden by mělo být na setkání Strategické skupiny F1 rozhodnuto o možnosti použití pátých motorů v této sezoně. Nicméně nutný jednomyslný souhlas všech není stále jasný.
Ještě před několika týdny se páté motory zdály být hotovou věcí, nicméně teď to s pátými motory vypadá všelijak. Strategická skupiny chce o tomto tématu sice příští týden rozhodnout. Aktuálně se ale zdá, že pro schválení nutný jednomyslný souhlas spíše nerealizovatelný.
"V Malajsii se zdálo, že máme všichni jednohlasnost, ale pozice se lehce změnila, jak můžeme slyšet v paddocku," říká obchodní ředitel McLarenu, Jonathan Neale. "Nevím, jestli to přes protichůdné názory projde." Problémem totiž je, že týmy jako Red Bull anebo Toro Rosso využívají už některé komponenty aktuálně povolených posledních jednotek, tak agregáty Mercedesu zdobí spolehlivost.
Stříbrné šípy sice s návrhem dodatečného agregátu na závodníka souhlasily s tím, že to povede ke zvýšení aktivity ve volných trénincích, ale zákaznické týmy Mercedesu se proti tomuto návrhu asi postaví. "Williams to nechce, Lotus to nechce, my to nechceme," řekl krátce Robert Fernley, zástupce šéfa týmu Force India.
Minimálně Williams a Force India mají při jednání strategické skupiny silný hlas a mohou se návrhu postavit, ačkoliv šéf výkonnosti Williamsu, Rob Smedley, říká: "Pro nás to nemá tak velký význam, protože jsme použili zatím jediný motor." Nicméně pro jiné týmy to význam má jako například McLaren a jeho agregáty Honda.
Týmy používající německé motory Mercedes nemají problém(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
"Určitě bychom z toho profitovali, protože máme nového výrobce a rádi bychom měli pátý motor. Pro nás by to bylo fér a myslím, že Renault to tak také vidí. Investují do sportu a to je pro jejich značku důležité. Musíme ale situaci akceptovat: Pokud budou čtyři, tak budou čtyři, když pět, tak pět," pokračuje Neale z McLarenu.
Aktuální shoda panuje spíše taková, že se pátých motorů nedočkáme: "Myslím, protože to nebude jednoduché, protože na této změně závisí další tisíce věcí, že to spíše neprojde," říká Neale. To šéfinženýr Sauberu, Giampaolo Dall'Ara, se přidává: "Můj názor je takový, že pravidla jsou jasná. Jsou tu určité deadliny pro změny a ty jsou překročeny. Takže si myslím, že letos vše zůstane takto."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.