Fernando Alonso prozradil, že kdyby McLaren i nadále poháněly motory Mercedes, tak by se do britské stáje nikdy nevrátil. Dále pak vyvrátil všechny spekulace o tom, že je ze současné situace mrzutý.
Fernando Alonso se po 7 letech vrátil k McLarenu. Všichni ihned začali spekulovat, jestli to byl dobrý krok, když jeho nástupce, Sebastian Vettel, dokázal s Ferrari vyhrát hned druhý závod, zatímco Španěl se potácí na chvostu pole. "Byl jsem u Ferrari a okusil jsem si ten mýtus. Býval jsem pravidelně na podium a do týmu jsem byl dobře integrovaný.
Vyhrál jsem toho dost a chtěl jsem se porozhlédnout po nové výzvě, kde bych šel trošku do rizika - zároveň bych tam byl spokojený a byla to výzva," říká Španěl pro 'formula1.com'. "Teď začínám úplně odspodu, pokusím se vyhrát šampionát, dominovat F1 - to je něco, co moje kariéra potřebovala a co mě motivuje."
Přestoupil by však Alonso k McLarenu zpět, i kdyby Britové dále pokračovali s motory Mercedes? "Ne. Teď je sice pravdou, že obtíže jsou větší, než jsme čekali, ale také proces dohánění je lepší, než jsme čekali." Naposledy v Bahrajnu ztratil pilot na pole position "jen" 2,5 vteřiny a v závodu sahal po bodu.
V Bahrajnu už to skoro vyšlo na body, zadaří se ve Španělsku? (foto: Honda Racing F1)
"Všichni kolem mě říkají, že můj postoj je správný. Pořád mi to opakují, ale lidé zvenku se to neustále snaží zkomplikovat. Myslí si, že mě znají, když mě viděli 30 vteřin v televizi. Ale ti mě nikdy nepoznají! Cítil jsem, že tady jsou moje šance větší než u Ferrari. Ukončit moji kariéru titulem u McLarenu-Honda, to by bylo perfektní!"
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.