BARCELONA - 2.trénink ; Během druhého tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Ferrari opět bojuje s Mercedesy, Ricciardo většinu času prostál v garáži, stejně jako ráno.
Během prvního tréninku komisaři vyšetřovali Nica Rosberga za špatný vjezd do boxové uličky, když si zkrátil cestu, Němec za to dostal dostal napomenutí. Teplota oproti dopoledne stoupla na 27 °C, trať má 45 °C. Lotus potvrdil, že za omezený čas na trati u Maldonada během prvního tréninku mohl menší problém s převodovkou.
Nejrychlejší ranní čas Nica Rosberga byl o dvě desetiny sekundy rychlejší, než nejrychlejší čas, který zde loni během prvního tréninku zajel jeho týmový kolega Hamilton.
Zatím se stále čeká na podpis nové smlouvy stávajícího šampiona Lewise Hamiltona s Mercedem. Odkládá se také prodloužení smlouvy Kimiho Räikkönena s Ferrari.
U McLarenu ani přes potíže zatím nevěsí hlavy. Podle Jensona Buttona dělají velké pokroky a to je pro něj nejdůležitější. Na otázku, zda je tým z Wokingu v krizi bez zaváhání s úsměvem odvětil, že nikoliv.
Domácí hrdina v obležení fanoušků (foto: McLaren Honda)
Zelená na konci boxové uličky svítí, druhý trénink začíná. U Red Bullu mechanici mění motor na Ricciardově voze, který je napůl rozebraný. Australan se jen tak na trať nechystá. Prvním pilotem, který vyjel z boxové uličky je Marcus Ericsson v Sauberu.
Jeho čas má hodnotu 1:33,041. Na trať vyráží Merhi a Räikkönen či Vettel. Ericcson zlepšuje svůj čas, do čela jde Vettel 1:29,394s. Grosjean také vyrazil na trať a jeho kolo má hodnotu 1:33,016s. Vyjíždějí také oba Mercedesy. Vettel zlepšuje svůj čas na 1:29m085s. Jeho týmový kolega si stěžuje, že nemá absolutně žádný přítlak.
Vettel se po pěti kolech vrací do boxů. Nejrychlejší čas nyní zajel Rosberg (1:29,075s), Hamilton se do toho však opřel a zajíždí čas 1:27,826s a jde do čela.
Pořadí po patnácti minutách: Hamilton. Rosberg, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Alonso, Massa, Sainzu, Grosjean, Bottas, Hülkenberg,, Button, Pérez, Ericsoson, Stevens, Merhi.
Trénink je přerušen červenou vlajkou. Lotus Romaina Grosjeana ztratil na cílové rovince kus částí auta, které se rozletěly po trati. "Něco jsem ztratil," komentuje situaci Francouz. Räikkönen si nadále stěžuje: "Auto se chová úplně jinak, nemám přilnavost," hlásí do rádia rozmrzele.
Rosberg uvádí, že je vůz najednou velmi přetáčivý. Trénink po pár minutách opět pokračuje, jako první toho využívá Bottas s Williamsem. Chvíli poté jej doplňuje i jeho týmový kolega Massa. Oba na tvrdé sadě pneumatik Pirelli. Bottas se řadí s časem 1:30,492s na desáté místo. Na trati pouze čtyři vozy - vyjel také Maldonado a Kvjat (jeho kolo má hodnotu 1:36,6s).
Na první se na středně-tvrdé sadě pneumatik ukazuje Sebastian Vettel. A v prvním sektoru je nejrychlejší. Stejně tak v tom druhém. A dojíždí na čele s časem 1:27,260s. Stěžuje si však na vibrace. Räikkönen přezul na měkčí sadu. Zlepšuje se Kvjat (1:28,736s) a Räikkönen na svého týmového kolegu ztratil 0,775s.
Nezdá se, že by měl Iceman příliš dobrou náladu (foto: Scuderia Ferrari)
Pořadí na čele tedy po 35 minutách vypadá následovně: Vettel (1:27,260s), Räikkönen (+0,520s), Hamilton (+0,566s). Na trať nyní vyrazil Rosberg na středně tvrdé sadě pneumatik, takže uvidíme, co dokáže Mercedes. Co se rychlosti na rovinkách týká, zatím nerychlejší Massa (330,4 km/hod) následován Vettelem (329,9 km/hod).
Rosberg zajíždí čas o 0.356s pomalejší než Vettelův nejrychlejší pokus! Do čela se však podařilo dostat Hamiltonovi, čas 1:26,852s. Čas je o pár sedit pomalejší než ranní nejrychlejší čas. Výrazně vyšší teplota tratě ovlivňuje přilnavost. Rosberg si stěžuje na potíže při podřazování.
Na středně-tvrdé sadě zatím nevyjeli Kvjat, Alonso, Grosjean (mechanici pracují na opravě jeho Lotusu), Nasr, Hülkenberg a Ricciardo (ten zatím čeká na dokončení výměny motoru). Na trati pouze Maldonado a Pérez.
Pořadí po 45 minutách: Hamilton, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr, Ericsson, Hülkenberg, Alonso, Maldonado, Grosjean, Button, Pérez, Stevens, Merhi.
Alonso vyráží, přezul na středně-tvrdou směs. Jeho čas má hodnotu 1:28,723s, což je o 1,1s rychlejší než na tvrdé sadě pneumatik. Začínají simulace závodu - jako první vyrážejí Hamilton, Vettel a Rosberg. Ferrari na tvrdé sadě, Mercedes na středně-tvrdé. Button vyměnil přední křídlo a zkouší novou verzi, aktuálně mu patří šesté místo.
Kvjat přezul na středně-tvrdou sadu a zlepšuje svůj čas, patří mu páté místo. Oba piloti Mercedesu zatím nejsou příliš spokojeni se starty, které během tréninků zkoušeli. Hamilton aktuálně krouží s časy kolem 1:31s. Rosberg jezdí o něco rychleji. Vettel na tvrdé sadě zajíždí časy kolem 1:32s. a to nevypadá vůbec špatně. Räikkönen jezdí podobné časy, avšak na středně-tvrdé sadě pneumatik.
Hülkenberg není spokojen "Bože, to je tak pomalé, nemám přilnavost," hlásí týmu. Force India již dříve oznámila, že si na novinky bude muset počkat. Podle týmu jsou na střdně-tvrdé sadě podobně rychlí jako Sauber, na tvrdé sadě však ztrácejí.
Dlouhé jízdy jsou na pořadu dne také u Toro Rosso, Verstappen na tvrdé sadě jezdí časy 1:33s, Sainz na středně-tvrdé sadě 1:32s. U Lotusu se usilovně pracuje na opravě Grosjeanova vozu a zdá se, že se již brzy objeví na trati.
Red Bull s novým nosem (foto: Infinity Red Bull Racing)
Hamilton (časy nyní kolem 1:33,6s) a Räikkönen zajeli do boxů. Jejich týmoví kolegové zatím stále krouží. Vettel s časy kolem 1:32s. Tyto časy na tvrdé sadě jsou pro italský tým povzdbudivé. Do konce tréninku zbývá už jen dvacet minut. A jak bylo řečeno - Lotus s Grosjeanem za volantem opět na trati.
Rosberg má dle týmového rádia zajet dalších šest kol, časy si drží kolem 1:32s, stejně jako Vettel. Räikkönen zatím přezul na tvrdou směs a vyrazil na trať. Co se týmů střdu pole týká - vypadá to na vyrovanou bitvu - s časy kolem 1:33s jezdí McLaren, Williams i Toro Rosso. Kroužení se však příliš nelíbí Räikkönenovi. "Opravdu chcete, abyc pokračoval? Protože se nikam nedostávám a jen opotřebováváme motor," prohlásil do rádia. Tým odvětil, že ještě stále testují určité části auta.
Hamilton, Rosberg, Vettel i Räikkönen nyní všichni na tvrdé sadě. Rosberg s časem 1:30,9s. Nejvíce kol má na svém kontě Bottas - 34. A na trať pět minut před koncem vyjíždí také Ricciardo. Grosjean si udělal menší výlet mimo trať v zatáčce č. 10 a zajel poté k mechanikům. Ricciardovi patří třinácté místo, ztrácí 2,2s. Na čele se již pochopitelně nic nezměnilo, vypadá to opět na boj Mercedesů a Ferrari.
Přehled všech časů: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.