BARCELONA - 2.trénink ; Během druhého tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Ferrari opět bojuje s Mercedesy, Ricciardo většinu času prostál v garáži, stejně jako ráno.
Během prvního tréninku komisaři vyšetřovali Nica Rosberga za špatný vjezd do boxové uličky, když si zkrátil cestu, Němec za to dostal dostal napomenutí. Teplota oproti dopoledne stoupla na 27 °C, trať má 45 °C. Lotus potvrdil, že za omezený čas na trati u Maldonada během prvního tréninku mohl menší problém s převodovkou.
Nejrychlejší ranní čas Nica Rosberga byl o dvě desetiny sekundy rychlejší, než nejrychlejší čas, který zde loni během prvního tréninku zajel jeho týmový kolega Hamilton.
Zatím se stále čeká na podpis nové smlouvy stávajícího šampiona Lewise Hamiltona s Mercedem. Odkládá se také prodloužení smlouvy Kimiho Räikkönena s Ferrari.
U McLarenu ani přes potíže zatím nevěsí hlavy. Podle Jensona Buttona dělají velké pokroky a to je pro něj nejdůležitější. Na otázku, zda je tým z Wokingu v krizi bez zaváhání s úsměvem odvětil, že nikoliv.
Domácí hrdina v obležení fanoušků (foto: McLaren Honda)
Zelená na konci boxové uličky svítí, druhý trénink začíná. U Red Bullu mechanici mění motor na Ricciardově voze, který je napůl rozebraný. Australan se jen tak na trať nechystá. Prvním pilotem, který vyjel z boxové uličky je Marcus Ericsson v Sauberu.
Jeho čas má hodnotu 1:33,041. Na trať vyráží Merhi a Räikkönen či Vettel. Ericcson zlepšuje svůj čas, do čela jde Vettel 1:29,394s. Grosjean také vyrazil na trať a jeho kolo má hodnotu 1:33,016s. Vyjíždějí také oba Mercedesy. Vettel zlepšuje svůj čas na 1:29m085s. Jeho týmový kolega si stěžuje, že nemá absolutně žádný přítlak.
Vettel se po pěti kolech vrací do boxů. Nejrychlejší čas nyní zajel Rosberg (1:29,075s), Hamilton se do toho však opřel a zajíždí čas 1:27,826s a jde do čela.
Pořadí po patnácti minutách: Hamilton. Rosberg, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Alonso, Massa, Sainzu, Grosjean, Bottas, Hülkenberg,, Button, Pérez, Ericsoson, Stevens, Merhi.
Trénink je přerušen červenou vlajkou. Lotus Romaina Grosjeana ztratil na cílové rovince kus částí auta, které se rozletěly po trati. "Něco jsem ztratil," komentuje situaci Francouz. Räikkönen si nadále stěžuje: "Auto se chová úplně jinak, nemám přilnavost," hlásí do rádia rozmrzele.
Rosberg uvádí, že je vůz najednou velmi přetáčivý. Trénink po pár minutách opět pokračuje, jako první toho využívá Bottas s Williamsem. Chvíli poté jej doplňuje i jeho týmový kolega Massa. Oba na tvrdé sadě pneumatik Pirelli. Bottas se řadí s časem 1:30,492s na desáté místo. Na trati pouze čtyři vozy - vyjel také Maldonado a Kvjat (jeho kolo má hodnotu 1:36,6s).
Na první se na středně-tvrdé sadě pneumatik ukazuje Sebastian Vettel. A v prvním sektoru je nejrychlejší. Stejně tak v tom druhém. A dojíždí na čele s časem 1:27,260s. Stěžuje si však na vibrace. Räikkönen přezul na měkčí sadu. Zlepšuje se Kvjat (1:28,736s) a Räikkönen na svého týmového kolegu ztratil 0,775s.
Nezdá se, že by měl Iceman příliš dobrou náladu (foto: Scuderia Ferrari)
Pořadí na čele tedy po 35 minutách vypadá následovně: Vettel (1:27,260s), Räikkönen (+0,520s), Hamilton (+0,566s). Na trať nyní vyrazil Rosberg na středně tvrdé sadě pneumatik, takže uvidíme, co dokáže Mercedes. Co se rychlosti na rovinkách týká, zatím nerychlejší Massa (330,4 km/hod) následován Vettelem (329,9 km/hod).
Rosberg zajíždí čas o 0.356s pomalejší než Vettelův nejrychlejší pokus! Do čela se však podařilo dostat Hamiltonovi, čas 1:26,852s. Čas je o pár sedit pomalejší než ranní nejrychlejší čas. Výrazně vyšší teplota tratě ovlivňuje přilnavost. Rosberg si stěžuje na potíže při podřazování.
Na středně-tvrdé sadě zatím nevyjeli Kvjat, Alonso, Grosjean (mechanici pracují na opravě jeho Lotusu), Nasr, Hülkenberg a Ricciardo (ten zatím čeká na dokončení výměny motoru). Na trati pouze Maldonado a Pérez.
Pořadí po 45 minutách: Hamilton, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr, Ericsson, Hülkenberg, Alonso, Maldonado, Grosjean, Button, Pérez, Stevens, Merhi.
Alonso vyráží, přezul na středně-tvrdou směs. Jeho čas má hodnotu 1:28,723s, což je o 1,1s rychlejší než na tvrdé sadě pneumatik. Začínají simulace závodu - jako první vyrážejí Hamilton, Vettel a Rosberg. Ferrari na tvrdé sadě, Mercedes na středně-tvrdé. Button vyměnil přední křídlo a zkouší novou verzi, aktuálně mu patří šesté místo.
Kvjat přezul na středně-tvrdou sadu a zlepšuje svůj čas, patří mu páté místo. Oba piloti Mercedesu zatím nejsou příliš spokojeni se starty, které během tréninků zkoušeli. Hamilton aktuálně krouží s časy kolem 1:31s. Rosberg jezdí o něco rychleji. Vettel na tvrdé sadě zajíždí časy kolem 1:32s. a to nevypadá vůbec špatně. Räikkönen jezdí podobné časy, avšak na středně-tvrdé sadě pneumatik.
Hülkenberg není spokojen "Bože, to je tak pomalé, nemám přilnavost," hlásí týmu. Force India již dříve oznámila, že si na novinky bude muset počkat. Podle týmu jsou na střdně-tvrdé sadě podobně rychlí jako Sauber, na tvrdé sadě však ztrácejí.
Dlouhé jízdy jsou na pořadu dne také u Toro Rosso, Verstappen na tvrdé sadě jezdí časy 1:33s, Sainz na středně-tvrdé sadě 1:32s. U Lotusu se usilovně pracuje na opravě Grosjeanova vozu a zdá se, že se již brzy objeví na trati.
Red Bull s novým nosem (foto: Infinity Red Bull Racing)
Hamilton (časy nyní kolem 1:33,6s) a Räikkönen zajeli do boxů. Jejich týmoví kolegové zatím stále krouží. Vettel s časy kolem 1:32s. Tyto časy na tvrdé sadě jsou pro italský tým povzdbudivé. Do konce tréninku zbývá už jen dvacet minut. A jak bylo řečeno - Lotus s Grosjeanem za volantem opět na trati.
Rosberg má dle týmového rádia zajet dalších šest kol, časy si drží kolem 1:32s, stejně jako Vettel. Räikkönen zatím přezul na tvrdou směs a vyrazil na trať. Co se týmů střdu pole týká - vypadá to na vyrovanou bitvu - s časy kolem 1:33s jezdí McLaren, Williams i Toro Rosso. Kroužení se však příliš nelíbí Räikkönenovi. "Opravdu chcete, abyc pokračoval? Protože se nikam nedostávám a jen opotřebováváme motor," prohlásil do rádia. Tým odvětil, že ještě stále testují určité části auta.
Hamilton, Rosberg, Vettel i Räikkönen nyní všichni na tvrdé sadě. Rosberg s časem 1:30,9s. Nejvíce kol má na svém kontě Bottas - 34. A na trať pět minut před koncem vyjíždí také Ricciardo. Grosjean si udělal menší výlet mimo trať v zatáčce č. 10 a zajel poté k mechanikům. Ricciardovi patří třinácté místo, ztrácí 2,2s. Na čele se již pochopitelně nic nezměnilo, vypadá to opět na boj Mercedesů a Ferrari.
Přehled všech časů: PDF.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.