BARCELONA - 1. trénink ; Kolotoč F1 se vrací do Evropy. Během prvního tréninku na Velkou cenu Španělska byl nejrychlejší Nico Rosberg. Na čele opět Mercedesy stíhané Ferrari, které ztrácí téměř sekundu. Problémy měl Ricciardo.
Týmy přivítalo slunečné počasí. Teplota vzduchu je dnes ve Španělsku 19°C, trať má o stupeň více. Všichni sem přivážejí novinky, balíky s vylepšeními obdržel i Red Bull, avšak dorazily až dnes ráno. Jejich nový kratší nos konečně prošel nárazovými testy a uvidíme, zda pro ně bude znamenat zlepšení formy. Kvjat jej má již na svém voze.
Začíná evropská část sezóny a podle Sebastiana Vettela se až nyní ukáže, zda Ferrari bude schopno bojovat s Mercedesy o zisk titulu mistrů světa. "Historicky je Barcelona místo, kam týmy dovážejí novinky, někdy větší, jindy menší. Jsme na tom asi stejně jako ostatní, avšak snad budeme mít větší vylepšení a budeme rychlejší a dostihneme ty před námi - Mercedes," uvedl Němec. Podle Sky Sports má Ferrari na svém voze 16 nových dílů. Zapracovali například na bočnicích, podlaze, či zlepšení chlazení.
F1 je zpět na starém kontinentu (foto: Sauber F1 Team)
Zelená na konci boxové uličky svítí a na trať vyráží Maldonado, Vettel, Sainz, Verstappen, Stevens, Nasr, Palmer, Massa a Marciello. Massa jako jediný zůstal na trati a vyrazil do druhého kola. Během prvních pěti minut se na trati ukázaly všechny vozy, zatím však nikdo nezajel měřený čas.
Ricciardo využívá svůj čtvrtý motor a i nyní si stěžoval na svoji pohonnou jednotku Renault, má podle všeho problém při jízdě na plný plyn a míří k mechanikům. Rosberg probrzdil v zatáčce č.10, zajíždí nakonec čas s hodnotou 1:31,039s. Hamilton zajíždí o více než 2 desetiny pomaleji. Mercedesy (na tvrdé sadě pneumatik) jsou nyní jedinými auty na trati, avšak brzy i oni zajíždějí k mechanikům.
U McLarenu (v novém zabarvení) se usilovně pracuje na voze Jensona Buttona. Brit by si určitě rád napravil chuť po nepovedeném víkendu v Bahrajnu. Ticho na trati prolamuje po necelých patnácti minutách tréninku oba vozy Manoru. Na trať se vydává také Susie Wolffová a přidávají se další vozy.
Na trať postupně vyjeli všichni, výjimkou je Fernando Alonso. Hamilton zajel čas 1:28,993s., Rosberg je překonává s časem 1:28,384s. Do čela se posouvá Vettel s časem 1:38,141s.
(Nejen) šéf Ferrari si dnes připomíná památku Gillese Villeneuva. Maurizio Arrivabene nosí na rameni č.27, které patřilo tomuto legendárnímu Kanaďanovi, který zemřel 8.5.1982.
Ferrari si připomíná výročí smrti Gillese Villeneuva (foto: Scuderia Ferrari)
Do čela se posouvá opět Hamilton, čas 1:27,509s. Räikkönen se řadí na čtvrté místo (1:28,8s). Alonso zajíždí svůj měřený čas, stačí na patnácté místo. Jedinými piloty bez měřeného času jsou oba Red Bully, Kvjat však ještě stihl zajet měřený čas na této (tvrdé) sadě pneumatik (1:29,981). Nejvyšší rychlost na rovince předvedl Hamilton (335,6 km/hod)
Pořadí po první půl hodině tréninku na první tvrdé sadě pneumatik: Rosberg (1:27,333), Hamilton (+0,176s), Vettel (+1,808s), Räikkönen (+1,492s), Sainz, Verstappen, Nasr, Massa, Kvjat, Marciello, Maldonado, Palmer, Button, Hülkenberg, Alonso, Pérez, Wolffová, Merhi, Stevens. Všichi zajeli zpět do boxů a tam zůstali dalších 18 minut.
Ticho na trati přerušil až Manor se Stevensem za volantem, jeho týmový kolega jej následoval chvíli poté. Vyjel také Alonso s McLarenem či Hülkenberg s Force Indií. Alonso zlepšuje svůj čas na 1:28,813s. Vyjíždějí další vozy (Hamilton, Button či Sainz) ostatní je budou následovat a přezují na novou (opět tvrdou směs) sadu pneumatik.
Hamilton zajíždí nové nejrychlejší kolo s časem 1:26,898s, Rosberg zajíždí 1:27,043, Vettel zůstává třetí s časem 1:27,846s. Mercedes zde nemá oproti svým soupeřům (především Ferrari) příliš novinek, avšak náskok si zatím drží. Podle Hamiltona nejde o kvantitu, ale kvalitu.
McLaren v nových barvách (foto: McLaren Honda)
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Hülkenberg, Alonso, Nar, Massa, Button, Kvjat, Marciello, Maldonado, Palmer, Pérez, Wolffová, Stevens, Merhi.
Ricciardo stále nezajel měřený čas a má na svém kontě najetá dvě kola, Red Bull se snaží vyřešít problémy s jeho pohonnou jednotkou. V paddocku se stále hovoří o budoucnosti týmu a jeho prodeji automobilce Audi. Ta však zájem o vstup do F1 odmítá.
Rosberg se posouvá do čela s časem 1:26,828s. A máme zde opět stížnost na příliš horkou sedačku, tentokrát však přichází od Kimiho Räikkönena, nikoliv Hamiltona, který si na tuto skutečnost během minulých závodních víkendů stěžoval.
Nejvíce ujetých kol má na svém kontě Hamilton, následuje jej Alonso, který jich ujel 17. Komisaři vyšetřují Nica Rosberga kvůli špatnému výjezdu z boxové uličky. Wolffová zajíždí svůj nejlepší dnešní čas - 1:29,6s a patří jí jedenácté místo. Zbývá deset minut do konce a na trati začíná být živo.
Na trať vyráží Red Bull Daniela Ricciarda. Jeho šéf (Christian Horner) je zatím v živé konverzaci s Gerhardem Bergerem. Vettel si stěžuje na špatnou pozici na trati, po dobrém prvním sektoru v tom prostředním a nakonec především v tom závěrečném na Rosberga ztratil a svůj čas nezlepšil a zamířil do boxů. Ricciardův první měřený čas jej řadí na 16 místo se ztrátou 3,151s.
Podle Mercedesu není Hamilton spokojen s nastavením vozu a čeká je tak práce před druhým tréninkem. Zbývají dvě minuty a v boxech pouze Kvjat, Nasr, Hülkenberg, Marciello a Maldonado. Ricciardo zlepšil svůj čas a zařadil se na 11 místo ze ztrátou 2,744s. Button si stěžuje na zcela špatné vyvážení vozu s použitým křídlem.
Dobře se dnes ukazuje Toro Rosso. Räikkönen si stěžuje na špatnou pozici na trati. "Co to děláme? Vjeli jsme přímo do provozu," zlobí se Fin. To už však trénink končí a piloti jen dojíždějí do cíle. Ricciardovi se nakonec podařilo dostat do první desítky. Ukázkové hodiny předvedl Alonso v zatáčce č.12. Na čele se však již nic nemění.
Přehled všech časů: PDF.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.