S novým krátkým nosem do Barcelony dorazí pouze Red Bullu, který s ním úspěšně absolvoval nárazové testy u FIA minulý týden. Lotusu se to nepodařilo. Pracují na něm také další týmy.
Projít náročným nárazovým testem není s krátkým nosem nic snadného, o čemž se třikrát přesvědčil Red Bull - prošel až napočtvrté minulý týden. Nový krátký nos má v tunelu také Ferrari a k nárazovým testům FIA mělo dorazit i Toro Rosso, před Barcelonou je ale nakonec zrušilo. Lotus ale již od počátku sezóny krátký nos má - přečnívá jen o 85 cm. Proč znovu navštívil FIA?
Jeho inženýři totiž touží po nové verzi, která se více podobá Williamsu - je širší a uprostřed má výčnělek. Ale s ním mu to zatím skřípe. Širší nos nepřináší sám o sobě více přítlaku, umožňuje však nasazení nového předního křídla, které je méně citlivé na zatočená přední kola a na změny sklonu vozu při brzdění a akceleraci.
Nový nos i přední křídlo by tak měly debutovat až v Montrealu. "Monte Carlo není pro premiéru ideálním místem," uvádí na adresu klikatého městského okruhu šéf traťových činností Lotusu, Alan Permane.
Lotus již krátký nos má, rád by ale nasadil jeho širší verzi, s níž ale zatímpovinnými nárazovými testy u FIA neprošel (foto: Lotus F1 Team)
Tým s sebou do Barcelony přesto přivezl několik novinek, například zcela nové zadní křídlo a nové prvky karosérie brzdových kanálků v zadní části vozu. Přední křídlo obsahuje upravené bočnice.
V paddocku se hovoří také o tom, že Lotus bude na přední nápravě zkoušet zajímavé inovace. Měly by se týkat mechanické stránky, detaily tým ale tají.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.