S novým krátkým nosem do Barcelony dorazí pouze Red Bullu, který s ním úspěšně absolvoval nárazové testy u FIA minulý týden. Lotusu se to nepodařilo. Pracují na něm také další týmy.
Projít náročným nárazovým testem není s krátkým nosem nic snadného, o čemž se třikrát přesvědčil Red Bull - prošel až napočtvrté minulý týden. Nový krátký nos má v tunelu také Ferrari a k nárazovým testům FIA mělo dorazit i Toro Rosso, před Barcelonou je ale nakonec zrušilo. Lotus ale již od počátku sezóny krátký nos má - přečnívá jen o 85 cm. Proč znovu navštívil FIA?
Jeho inženýři totiž touží po nové verzi, která se více podobá Williamsu - je širší a uprostřed má výčnělek. Ale s ním mu to zatím skřípe. Širší nos nepřináší sám o sobě více přítlaku, umožňuje však nasazení nového předního křídla, které je méně citlivé na zatočená přední kola a na změny sklonu vozu při brzdění a akceleraci.
Nový nos i přední křídlo by tak měly debutovat až v Montrealu. "Monte Carlo není pro premiéru ideálním místem," uvádí na adresu klikatého městského okruhu šéf traťových činností Lotusu, Alan Permane.
Lotus již krátký nos má, rád by ale nasadil jeho širší verzi, s níž ale zatímpovinnými nárazovými testy u FIA neprošel (foto: Lotus F1 Team)
Tým s sebou do Barcelony přesto přivezl několik novinek, například zcela nové zadní křídlo a nové prvky karosérie brzdových kanálků v zadní části vozu. Přední křídlo obsahuje upravené bočnice.
V paddocku se hovoří také o tom, že Lotus bude na přední nápravě zkoušet zajímavé inovace. Měly by se týkat mechanické stránky, detaily tým ale tají.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.