Sergio Pérez dnes v Barceloně přiznal, že velký balík vylepšení pro jejich letošní vůz nedorazí dříve než pro Velkou cenu Británie na začátku července.
Indický tým vynechal úvodní předsezónní test v Jerezu, monopost VJM08 přivezl až k poslednímu testu v Barceloně. Do závodů pak vstoupil s přechodným vozem, který obsahuje spoustu dílů z minulého roku s tím, že co nejdříve po přesunu do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem přichystá nový balík vylepšení, snad ještě ke konci úvodní série zámořských závodů.
Rozsáhlá vylepšení, která mají vůz posunout výkonnostně o velký kus vpřed, se neobjeví ani v Rakousku, ale nejspíše až v Silverstone. Během té doby se bude Force India snažit omezit škody a nasbírat co nejvíce bodů.
"Je to těžké, když nemáte žádná vylepšení a ostatní týmy ano," stěžuje si Sergio Pérez, "takže teprve uvidíme, jak na tom jsme. O voze se stále učíme a v továrně usilovně pracujeme na tom, abychom dali balík dohromady, ale poprvé jej budeme mít až v Silverstone."
V Barceloně moc významných novinek Force India nemá, měla by si ale vyzkoušet nové hydro-mechanické zavěšení. To ale nepřináší žádnou výhodu v časech na kolo jako aerodynamické díly, pouze pomáhá mechanikům podstatně zkrátit čas pro změnu nastavení.
Vyhlídky na to, že by tento víkend zopakoval osmé místo z Bahrajnu, jsou podle něj proto bídné: "V Barceloně potřebujete hodně přítlaku - a ten nám chybí nejvíce. Abychom zde získali body, to by ostatní auta určitě musela mít problémy. Bahrajn byl jiný, protože konfigurace okruhu našemu autu seděla. Tady to bude těžký víkend."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.