Sergio Pérez dnes v Barceloně přiznal, že velký balík vylepšení pro jejich letošní vůz nedorazí dříve než pro Velkou cenu Británie na začátku července.
Indický tým vynechal úvodní předsezónní test v Jerezu, monopost VJM08 přivezl až k poslednímu testu v Barceloně. Do závodů pak vstoupil s přechodným vozem, který obsahuje spoustu dílů z minulého roku s tím, že co nejdříve po přesunu do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem přichystá nový balík vylepšení, snad ještě ke konci úvodní série zámořských závodů.
Rozsáhlá vylepšení, která mají vůz posunout výkonnostně o velký kus vpřed, se neobjeví ani v Rakousku, ale nejspíše až v Silverstone. Během té doby se bude Force India snažit omezit škody a nasbírat co nejvíce bodů.
"Je to těžké, když nemáte žádná vylepšení a ostatní týmy ano," stěžuje si Sergio Pérez, "takže teprve uvidíme, jak na tom jsme. O voze se stále učíme a v továrně usilovně pracujeme na tom, abychom dali balík dohromady, ale poprvé jej budeme mít až v Silverstone."
V Barceloně moc významných novinek Force India nemá, měla by si ale vyzkoušet nové hydro-mechanické zavěšení. To ale nepřináší žádnou výhodu v časech na kolo jako aerodynamické díly, pouze pomáhá mechanikům podstatně zkrátit čas pro změnu nastavení.
Vyhlídky na to, že by tento víkend zopakoval osmé místo z Bahrajnu, jsou podle něj proto bídné: "V Barceloně potřebujete hodně přítlaku - a ten nám chybí nejvíce. Abychom zde získali body, to by ostatní auta určitě musela mít problémy. Bahrajn byl jiný, protože konfigurace okruhu našemu autu seděla. Tady to bude těžký víkend."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.