Španělský pilot Pedro de la Rosa považuje svou kariéru ve Formuli 1 za ukončenou poté, co s ním Ferrari neprodloužilo smlouvu. Odhaluje, že v Maranellu začali s přípravami na sezónu 2015 jako první ze všech týmů, a budoucímu úspěchu tak částečně loňskou sezónu obětovali.
Bývalý pilot F1 potvrzuje, že za letošní úspěchy může předchozí vedení: "Ferrari si letos užívá skvělé strategie, na které se začalo pracovat v roce 2014. Práce na voze pro rok 2015 zahájilo dříve, než kdokoliv jiný. To ale znamenalo obětovat rok 2014, což se projevilo ve výsledcích."
De la Rosa ve své kariéře odjel přes 100 závodů za pět různých týmů (Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber, HRT), letos ale zůstal bez smlouvy: "Závodění je v mé DNA. Ale je mi jasné, že má budoucnost zřejmě spočívá v projektech spojených s jinými kategoriemi, které lépe odpovídají mému věku, například světové vytrvalostní závody."
Na otázku španělských médií, zda očekával, že s ním Ferrari neprodlouží smlouvu, odpověděl: "Nečekal, ale vzhledem k tolika změnám včetně Fernanda mě to nepřekvapilo." Jeho šance klesají i kvůli tomu, že mezi GP2 a F1 již nejsou tak velké rozdíly.
Pedro de la Rosa loni při testech s Ferrari v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)
F1 je podle něj příliš snadnou: "Musíme být realisté a vidět to, že mezi GP2 a F1 teď není moc rozdílů. To znamená, že F1 už není tak náročnou na přizpůsobení se. To je špatné pro zkušenější jezdce, jako jsem já, protože bez skoku ve výkonnosti se mladí jezdci nyní mohou velmi jednoduše přizpůsobit."
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.