Španělský pilot Pedro de la Rosa považuje svou kariéru ve Formuli 1 za ukončenou poté, co s ním Ferrari neprodloužilo smlouvu. Odhaluje, že v Maranellu začali s přípravami na sezónu 2015 jako první ze všech týmů, a budoucímu úspěchu tak částečně loňskou sezónu obětovali.
Bývalý pilot F1 potvrzuje, že za letošní úspěchy může předchozí vedení: "Ferrari si letos užívá skvělé strategie, na které se začalo pracovat v roce 2014. Práce na voze pro rok 2015 zahájilo dříve, než kdokoliv jiný. To ale znamenalo obětovat rok 2014, což se projevilo ve výsledcích."
De la Rosa ve své kariéře odjel přes 100 závodů za pět různých týmů (Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber, HRT), letos ale zůstal bez smlouvy: "Závodění je v mé DNA. Ale je mi jasné, že má budoucnost zřejmě spočívá v projektech spojených s jinými kategoriemi, které lépe odpovídají mému věku, například světové vytrvalostní závody."
Na otázku španělských médií, zda očekával, že s ním Ferrari neprodlouží smlouvu, odpověděl: "Nečekal, ale vzhledem k tolika změnám včetně Fernanda mě to nepřekvapilo." Jeho šance klesají i kvůli tomu, že mezi GP2 a F1 již nejsou tak velké rozdíly.
Pedro de la Rosa loni při testech s Ferrari v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)
F1 je podle něj příliš snadnou: "Musíme být realisté a vidět to, že mezi GP2 a F1 teď není moc rozdílů. To znamená, že F1 už není tak náročnou na přizpůsobení se. To je špatné pro zkušenější jezdce, jako jsem já, protože bez skoku ve výkonnosti se mladí jezdci nyní mohou velmi jednoduše přizpůsobit."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.