Renault potvrzuje, že do Barcelony přiveze novou specifikaci své pohonné jednotky. Spíše než na výkon se u ní ale zaměřil na zlepšení spolehlivosti a ovladatelnosti.
Po tvrdé kritice, kterou v úvodu sezóny kvůli problémům se spolehlivostí svých motorů Renault sklidil od svého odběratele - Red Bullu, francouzský výrobce tvrdě pracoval na jejich řešení. V Bahrajnu nasadili jen dočasné řešení a snížili výkon, novější specifikace přichází na řadu až v Barceloně.
Provozní ředitel Renaultu, Rémi Taffin, odhaluje, že spíše než o zvýšení výkonu u ní půjde o odstranění předchozích potíží, které spočívaly v oblasti pístů a stěn válce. Na výkon, v němž na Mercedes i Ferrari znatelně ztrácí, se zaměří v později v rámci většího vylepšení.
"Okruh v Barceloně je pro pohonné jednotky středně obtížný - musí poskytovat dobrou všeobecně výkonnost u všech svých součástí. Třítýdenní přestávka nám dala příležitost k tomu, abychom se podívali na všechny ty informace od počátku sezóny," říká Taffin.
"Naplno jsme pracovali na odstranění problémů, se kterými jsme se brzy setkali, a pro tento závod budeme mít upravenou specifikaci motoru, který by měl poskytnout lepší spolehlivost a ovladatelnost. Těšíme se do Španělska, až uvidíme naší tvrdou práci v akci," dodává zástupce Renaultu, který při úpravách nevyčerpal ještě ani jeden vývojový žeton - podobně jako Ferrari, Honda či Mercedes.
Piloti Red Bullu jsou s motory na štíru (foto: Red Bull Racing)
Společnost Total v rámci optimalizace přenosu výkonu na kola vyvinula inovativní mazivo převodovky, které využívá kovové nano-částice. Tento produkt má nízkou hustotu (což je důležité pro celkovou hmotnost vozu) a zároveň vylepšuje mechanickou pevnost tříramenného kloubu hnací hřídele. Výsledkem jsou lepší teploty i spolehlivost. Umožňuje to zvýšit provozní teploty převodovky, snížit velkost chladiče a optimálně rozložit hmotnost.
Red Bull se čtvrtými motory, páté zřejmě nebudouDaniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v Barceloně tedy závodit s novým motorem - půjde už o jejich čtvrtý a také poslední, který mohou nasadit bez penalizace. Týmy se totiž nakonec zřejmě neshodnou na nasazení pátých jednotek.
Christian Horner sice před měsícem uvedl, že v této oblasti panuje jednomyslná shoda, nyní ale Mercedes zřejmě změnil názor. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda totiž tento týden prohlásil: "Žádný pátý motor nebude. Nemůžete měnit pravidla uprostřed sezóny."
Do tréninku Red Bull nasadí již použité kusy motorů (u Ricciarda jde o motor č. 2), nové pohonné jednotky Renault nainstaluje až v sobotu.
#F1 Update on Button - he's on his 3rd CE & ES: changed before quali & race pic.twitter.com/SxMOFBMT4z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 19, 2015Stav součástí pohonných jednotek (před startem posledního závodu v Bahrajnu)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.