Renault potvrzuje, že do Barcelony přiveze novou specifikaci své pohonné jednotky. Spíše než na výkon se u ní ale zaměřil na zlepšení spolehlivosti a ovladatelnosti.
Po tvrdé kritice, kterou v úvodu sezóny kvůli problémům se spolehlivostí svých motorů Renault sklidil od svého odběratele - Red Bullu, francouzský výrobce tvrdě pracoval na jejich řešení. V Bahrajnu nasadili jen dočasné řešení a snížili výkon, novější specifikace přichází na řadu až v Barceloně.
Provozní ředitel Renaultu, Rémi Taffin, odhaluje, že spíše než o zvýšení výkonu u ní půjde o odstranění předchozích potíží, které spočívaly v oblasti pístů a stěn válce. Na výkon, v němž na Mercedes i Ferrari znatelně ztrácí, se zaměří v později v rámci většího vylepšení.
"Okruh v Barceloně je pro pohonné jednotky středně obtížný - musí poskytovat dobrou všeobecně výkonnost u všech svých součástí. Třítýdenní přestávka nám dala příležitost k tomu, abychom se podívali na všechny ty informace od počátku sezóny," říká Taffin.
"Naplno jsme pracovali na odstranění problémů, se kterými jsme se brzy setkali, a pro tento závod budeme mít upravenou specifikaci motoru, který by měl poskytnout lepší spolehlivost a ovladatelnost. Těšíme se do Španělska, až uvidíme naší tvrdou práci v akci," dodává zástupce Renaultu, který při úpravách nevyčerpal ještě ani jeden vývojový žeton - podobně jako Ferrari, Honda či Mercedes.
Piloti Red Bullu jsou s motory na štíru (foto: Red Bull Racing)
Společnost Total v rámci optimalizace přenosu výkonu na kola vyvinula inovativní mazivo převodovky, které využívá kovové nano-částice. Tento produkt má nízkou hustotu (což je důležité pro celkovou hmotnost vozu) a zároveň vylepšuje mechanickou pevnost tříramenného kloubu hnací hřídele. Výsledkem jsou lepší teploty i spolehlivost. Umožňuje to zvýšit provozní teploty převodovky, snížit velkost chladiče a optimálně rozložit hmotnost.
Red Bull se čtvrtými motory, páté zřejmě nebudouDaniel Ricciardo a Daniil Kvjat budou v Barceloně tedy závodit s novým motorem - půjde už o jejich čtvrtý a také poslední, který mohou nasadit bez penalizace. Týmy se totiž nakonec zřejmě neshodnou na nasazení pátých jednotek.
Christian Horner sice před měsícem uvedl, že v této oblasti panuje jednomyslná shoda, nyní ale Mercedes zřejmě změnil názor. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda totiž tento týden prohlásil: "Žádný pátý motor nebude. Nemůžete měnit pravidla uprostřed sezóny."
Do tréninku Red Bull nasadí již použité kusy motorů (u Ricciarda jde o motor č. 2), nové pohonné jednotky Renault nainstaluje až v sobotu.
#F1 Update on Button - he's on his 3rd CE & ES: changed before quali & race pic.twitter.com/SxMOFBMT4z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 19, 2015Stav součástí pohonných jednotek (před startem posledního závodu v Bahrajnu)
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.