Obchodní ředitel Lotusu, Matthew Carter, nevidí miliony USD od PDVSA jako záruku kokpitu pro Pastora Maldonada. Maldonado "má zbytek sezony na to, aby se ukázal".
Pastor Maldonado aktuálně zažívá svoji pátou sezonu ve Formuli 1. Stejně jako v minulých čtyřech letech, může se i letos spolehnout na sponzorské peníze od PDVSA, což je venezuelský státní ropný koncern. V zimě před sezonou 2014 přešel Pastor z Williamsu do Lotusu a PDVSA šlo nepřekvapivě s ním.
Nicméně jako garanci svého místa by Venezuelan tyto peníze považovat neměl, jak zní teď od Lotusu. V letošní sezoně viděl šampion GP2 z roku 2010 cílovou lajnu zatím jen jednou - při GP Bahrajnu dojel na 15. místě. Na body po svém přechodu k Lotusu dosáhl jen jednou, když byl při Grand Prix USA 2014 devátý.
"PDVSA je pravděpodobně jedním z největších sponzorů v F1. To, že se momentálně starají o podstatnou část našeho rozpočtu, neznamená, že se nemůžeme porozhlédnout někde jinde," říká obchodní šéf Lotusu, Matthew Carter, pro Autosport a hned dodává: "Žádný jezdec se nenachází v pozici, ze které by nemohl být propuštěn."
Vidíme letos Maldonana a loga PDVSA u Lotusu naposled?(foto: Lotus F1 Team)
Při hodnocení výkonů Carter odkazuje na základní pravidlo, dle kterého je jezdec jen tak dobrý, jak dobrá je jeho aktuální výkonnost. Na základně tohoto pravdila tedy obchodní šéf týmu o Maldonadovi říká: "Pastor svoje umění na trati ukazuje. Má špatnou pověst, ale je to dobrý jezdec. Víme, že je rychlým jezdcem a víme také, čeho je schopný na simulátoru a mimo trať."
Zatímco Matthew Carter připisuje pouhé dva body na kontě Maldonada z loňské sezony na vrub chabého monopostu, Lotus Renault E22, tak v aktuálním E23 s pohonnou jednotkou Mercedesu vidí dobrý potenciál pro budoucnost. "Věříme, že jsme mu do rukou dali správný nástroj. Teď má do konce sezony čas na to, aby se ukázal."
Zvláště musí Maldodano pracovat na svých sobotních výkonech, kdy za Grosjeanem zaostává opravdu hodně: "Letos je auto dobré. Pastorovy výkony v kvalifikaci ale nebyly úžasné a on je prvním, kdo to přiznává."
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.