Obchodní ředitel Lotusu, Matthew Carter, nevidí miliony USD od PDVSA jako záruku kokpitu pro Pastora Maldonada. Maldonado "má zbytek sezony na to, aby se ukázal".
Pastor Maldonado aktuálně zažívá svoji pátou sezonu ve Formuli 1. Stejně jako v minulých čtyřech letech, může se i letos spolehnout na sponzorské peníze od PDVSA, což je venezuelský státní ropný koncern. V zimě před sezonou 2014 přešel Pastor z Williamsu do Lotusu a PDVSA šlo nepřekvapivě s ním.
Nicméně jako garanci svého místa by Venezuelan tyto peníze považovat neměl, jak zní teď od Lotusu. V letošní sezoně viděl šampion GP2 z roku 2010 cílovou lajnu zatím jen jednou - při GP Bahrajnu dojel na 15. místě. Na body po svém přechodu k Lotusu dosáhl jen jednou, když byl při Grand Prix USA 2014 devátý.
"PDVSA je pravděpodobně jedním z největších sponzorů v F1. To, že se momentálně starají o podstatnou část našeho rozpočtu, neznamená, že se nemůžeme porozhlédnout někde jinde," říká obchodní šéf Lotusu, Matthew Carter, pro Autosport a hned dodává: "Žádný jezdec se nenachází v pozici, ze které by nemohl být propuštěn."
Vidíme letos Maldonana a loga PDVSA u Lotusu naposled?(foto: Lotus F1 Team)
Při hodnocení výkonů Carter odkazuje na základní pravidlo, dle kterého je jezdec jen tak dobrý, jak dobrá je jeho aktuální výkonnost. Na základně tohoto pravdila tedy obchodní šéf týmu o Maldonadovi říká: "Pastor svoje umění na trati ukazuje. Má špatnou pověst, ale je to dobrý jezdec. Víme, že je rychlým jezdcem a víme také, čeho je schopný na simulátoru a mimo trať."
Zatímco Matthew Carter připisuje pouhé dva body na kontě Maldonada z loňské sezony na vrub chabého monopostu, Lotus Renault E22, tak v aktuálním E23 s pohonnou jednotkou Mercedesu vidí dobrý potenciál pro budoucnost. "Věříme, že jsme mu do rukou dali správný nástroj. Teď má do konce sezony čas na to, aby se ukázal."
Zvláště musí Maldodano pracovat na svých sobotních výkonech, kdy za Grosjeanem zaostává opravdu hodně: "Letos je auto dobré. Pastorovy výkony v kvalifikaci ale nebyly úžasné a on je prvním, kdo to přiznává."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.