Obchodní ředitel Lotusu, Matthew Carter, nevidí miliony USD od PDVSA jako záruku kokpitu pro Pastora Maldonada. Maldonado "má zbytek sezony na to, aby se ukázal".
Pastor Maldonado aktuálně zažívá svoji pátou sezonu ve Formuli 1. Stejně jako v minulých čtyřech letech, může se i letos spolehnout na sponzorské peníze od PDVSA, což je venezuelský státní ropný koncern. V zimě před sezonou 2014 přešel Pastor z Williamsu do Lotusu a PDVSA šlo nepřekvapivě s ním.
Nicméně jako garanci svého místa by Venezuelan tyto peníze považovat neměl, jak zní teď od Lotusu. V letošní sezoně viděl šampion GP2 z roku 2010 cílovou lajnu zatím jen jednou - při GP Bahrajnu dojel na 15. místě. Na body po svém přechodu k Lotusu dosáhl jen jednou, když byl při Grand Prix USA 2014 devátý.
"PDVSA je pravděpodobně jedním z největších sponzorů v F1. To, že se momentálně starají o podstatnou část našeho rozpočtu, neznamená, že se nemůžeme porozhlédnout někde jinde," říká obchodní šéf Lotusu, Matthew Carter, pro Autosport a hned dodává: "Žádný jezdec se nenachází v pozici, ze které by nemohl být propuštěn."
Vidíme letos Maldonana a loga PDVSA u Lotusu naposled?(foto: Lotus F1 Team)
Při hodnocení výkonů Carter odkazuje na základní pravidlo, dle kterého je jezdec jen tak dobrý, jak dobrá je jeho aktuální výkonnost. Na základně tohoto pravdila tedy obchodní šéf týmu o Maldonadovi říká: "Pastor svoje umění na trati ukazuje. Má špatnou pověst, ale je to dobrý jezdec. Víme, že je rychlým jezdcem a víme také, čeho je schopný na simulátoru a mimo trať."
Zatímco Matthew Carter připisuje pouhé dva body na kontě Maldonada z loňské sezony na vrub chabého monopostu, Lotus Renault E22, tak v aktuálním E23 s pohonnou jednotkou Mercedesu vidí dobrý potenciál pro budoucnost. "Věříme, že jsme mu do rukou dali správný nástroj. Teď má do konce sezony čas na to, aby se ukázal."
Zvláště musí Maldodano pracovat na svých sobotních výkonech, kdy za Grosjeanem zaostává opravdu hodně: "Letos je auto dobré. Pastorovy výkony v kvalifikaci ale nebyly úžasné a on je prvním, kdo to přiznává."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.