Ferrari se chystá na víkendový závod v Barceloně. Jeho nová posila - šéf strategie Iñaki Rueda, jenž před měsícem přišel z Lotusu, popisuje svá očekávání.
Tento víkend začne po úvodních čtyřech podnicích ve Španělsku evropská část sezóny Formule 1. Rueda popisuje významné rysy tamějšího okruhu: "Montmelò je tradičně velmi náročný z pohledu opotřebení a degradace pneumatik, což vlastně vysvětluje, proč v posledních několika letech došlo ke zvýšení počtu zastávek v boxech."
To ale není negativní jev, protože podle něj může přispět ke zpestření závodu: "Je třeba vzít v potaz to, že potřeba vyššího počtu zastávek poskytuje také příležitost pro získávání pozic. Na dráze, kde se obtížně předjíždí, musíte vědět, jak to s jejich počtem sehrát, abyste se dostali před soupeře."
Týmy do Barcelony tradičně míří se spoustou vylepšení svých monopostů: "Je dobře známým faktem, že se všechny týmy v prvním evropském závodu objevují s vozy, které obsahují mnoho velkých novinek. Prakticky jde o nová auta ve srovnání s tím, co jsme viděli v Bahrajnu."
K tomu přispívá fakt, že se monoposty poprvé od Austrálie dostaly do továren, protože v předchozích podnicích byly letecky ihned přepravovány do dalšího místa závodu. Týmy jim tak mohly před turné po Starém kontinentu dopřát náležitou péči a vylepšení.
Video: Iňaki Rueda o přípravách a strategii Ferrari pro Barcelonu(zdroj: Scuderia Ferrari/Youtube)
A výjimkou nebude ani Ferrari, které veze nové přední i zadní křídlo, podlahu, difuzor, úpravy karosérie a softwaru pohonné jednotky, možná i nové brzdové kanálky, zadní zavěšení a kryt motoru. "Pokud jde o nás, doufáme, že novinky, které vezeme, nám pomohou dostat se ještě blíže Mercedesu a bojovat s nimi o vítězství," dodává Rueda.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.