Ferrari se chystá na víkendový závod v Barceloně. Jeho nová posila - šéf strategie Iñaki Rueda, jenž před měsícem přišel z Lotusu, popisuje svá očekávání.
Tento víkend začne po úvodních čtyřech podnicích ve Španělsku evropská část sezóny Formule 1. Rueda popisuje významné rysy tamějšího okruhu: "Montmelò je tradičně velmi náročný z pohledu opotřebení a degradace pneumatik, což vlastně vysvětluje, proč v posledních několika letech došlo ke zvýšení počtu zastávek v boxech."
To ale není negativní jev, protože podle něj může přispět ke zpestření závodu: "Je třeba vzít v potaz to, že potřeba vyššího počtu zastávek poskytuje také příležitost pro získávání pozic. Na dráze, kde se obtížně předjíždí, musíte vědět, jak to s jejich počtem sehrát, abyste se dostali před soupeře."
Týmy do Barcelony tradičně míří se spoustou vylepšení svých monopostů: "Je dobře známým faktem, že se všechny týmy v prvním evropském závodu objevují s vozy, které obsahují mnoho velkých novinek. Prakticky jde o nová auta ve srovnání s tím, co jsme viděli v Bahrajnu."
K tomu přispívá fakt, že se monoposty poprvé od Austrálie dostaly do továren, protože v předchozích podnicích byly letecky ihned přepravovány do dalšího místa závodu. Týmy jim tak mohly před turné po Starém kontinentu dopřát náležitou péči a vylepšení.
Video: Iňaki Rueda o přípravách a strategii Ferrari pro Barcelonu(zdroj: Scuderia Ferrari/Youtube)
A výjimkou nebude ani Ferrari, které veze nové přední i zadní křídlo, podlahu, difuzor, úpravy karosérie a softwaru pohonné jednotky, možná i nové brzdové kanálky, zadní zavěšení a kryt motoru. "Pokud jde o nás, doufáme, že novinky, které vezeme, nám pomohou dostat se ještě blíže Mercedesu a bojovat s nimi o vítězství," dodává Rueda.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.