Honda dodávající motory McLarenu zatím nevyužila žádný z žetonů pro vývoj své pohonné jednotky v průběhu letošní sezóny. Stále se zaměřuje zejména na zlepšení spolehlivosti a do Barcelony přiveze pouze nové mapování.
McLaren v Barceloně slíbil významné vylepšení šasi i motoru ve snaze získat své první letošní body. Honda ale zatím žádné vývojové žetony pro úpravu své pohonné jednotky nepoužila. Zatím využívá možnosti modifikace v rámci zvyšování spolehlivosti.
Zlepšení pro Velkou cenu Španělska jsou zaměřena nejen na vyšší spolehlivost, ale také na ovladatelnost a výrobní kvalitu drobných dílů pohonné jednotky. Kromě toho dojde také k úpravám jejího softwarového mapování, aby zlepšila svůj dosavadní nejlepší výsledek - 11. místo Fernanda Alonsa v Bahrajnu.
Závodní ředitel Eric Boullier nám včera v rozhovoru potvrdil, že velmi tvrdě pracují na tom, aby se dostali na slušnou úroveň konkurenceschopnosti. A pokud bude motor i šasi na katalánském okruhu fungovat tak, jak očekávají, pak souhlasil, že by se možná na body dostat mohli.
"Krátká přestávka byla pro Hondu dobrá. V klidu jsme mohli přemýšlet o tom, co se přihodilo v prvních čtyřech závodech a analyzovat to, co jsme udělali dobře a co méně, a připravit se tak na evropské závody," uvádí sportovní ředitel Hondy, Jasuhisa Araj.
"Doufáme, že ve Španělsku dojde k dalšímu pokroku Hondy, pro který jsme připravili vylepšení pohonné jednotky, abychom pomohli ovladatelnosti a spolehlivosti. A stejně jako my zažil dva produktivní týdny i McLaren, jenž přiveze na dráhu k otestování novinky.
Uvidíme, jak bude auto dohromady fungovat. Věříme, že každý krok, který společně jako tým učiníme, je správný, a doufáme, že tento víkend opět potvrdí naše pokračující zlepšování," očekává Araj.
Honda před Barcelonou ladí software a spolehlivost, McLaren chystávelký balík pro vylepšení aerodynamiky (foto: McLaren)
McLaren kromě toho potvrdil, že od Španělska své zbarvení změní: chromovou stříbrnou má nahradit grafitová šeď pro zlepšení vizuálního dojmu, zejména pod umělým osvětlením. "Výsledkem je dynamické, dravé, grafitově-šedé zbarvení doplněné o velmi jasnou fluorescenční 'Speedmarky' a klíčové linie," uvedl mluvčí týmu.
Japonská automobilka má letos k dispozici 9 žetonů, Ferrari 10, Mercedes 7 a Renault 12. Žádný z nich do Barcelony neuplatní ani Ferrari, které velké vylepšení motoru chystané pro Kanadu zřejmě odloží na Rakousko, Renault s ním přijde ještě později. V Barceloně se má zaměřit podobně jako Honda na zlepšení spolehlivosti, výkonnostní úpravy přijdou na řadu s příspěvkem Maria Illiena až v létě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.