Honda dodávající motory McLarenu zatím nevyužila žádný z žetonů pro vývoj své pohonné jednotky v průběhu letošní sezóny. Stále se zaměřuje zejména na zlepšení spolehlivosti a do Barcelony přiveze pouze nové mapování.
McLaren v Barceloně slíbil významné vylepšení šasi i motoru ve snaze získat své první letošní body. Honda ale zatím žádné vývojové žetony pro úpravu své pohonné jednotky nepoužila. Zatím využívá možnosti modifikace v rámci zvyšování spolehlivosti.
Zlepšení pro Velkou cenu Španělska jsou zaměřena nejen na vyšší spolehlivost, ale také na ovladatelnost a výrobní kvalitu drobných dílů pohonné jednotky. Kromě toho dojde také k úpravám jejího softwarového mapování, aby zlepšila svůj dosavadní nejlepší výsledek - 11. místo Fernanda Alonsa v Bahrajnu.
Závodní ředitel Eric Boullier nám včera v rozhovoru potvrdil, že velmi tvrdě pracují na tom, aby se dostali na slušnou úroveň konkurenceschopnosti. A pokud bude motor i šasi na katalánském okruhu fungovat tak, jak očekávají, pak souhlasil, že by se možná na body dostat mohli.
"Krátká přestávka byla pro Hondu dobrá. V klidu jsme mohli přemýšlet o tom, co se přihodilo v prvních čtyřech závodech a analyzovat to, co jsme udělali dobře a co méně, a připravit se tak na evropské závody," uvádí sportovní ředitel Hondy, Jasuhisa Araj.
"Doufáme, že ve Španělsku dojde k dalšímu pokroku Hondy, pro který jsme připravili vylepšení pohonné jednotky, abychom pomohli ovladatelnosti a spolehlivosti. A stejně jako my zažil dva produktivní týdny i McLaren, jenž přiveze na dráhu k otestování novinky.
Uvidíme, jak bude auto dohromady fungovat. Věříme, že každý krok, který společně jako tým učiníme, je správný, a doufáme, že tento víkend opět potvrdí naše pokračující zlepšování," očekává Araj.
Honda před Barcelonou ladí software a spolehlivost, McLaren chystávelký balík pro vylepšení aerodynamiky (foto: McLaren)
McLaren kromě toho potvrdil, že od Španělska své zbarvení změní: chromovou stříbrnou má nahradit grafitová šeď pro zlepšení vizuálního dojmu, zejména pod umělým osvětlením. "Výsledkem je dynamické, dravé, grafitově-šedé zbarvení doplněné o velmi jasnou fluorescenční 'Speedmarky' a klíčové linie," uvedl mluvčí týmu.
Japonská automobilka má letos k dispozici 9 žetonů, Ferrari 10, Mercedes 7 a Renault 12. Žádný z nich do Barcelony neuplatní ani Ferrari, které velké vylepšení motoru chystané pro Kanadu zřejmě odloží na Rakousko, Renault s ním přijde ještě později. V Barceloně se má zaměřit podobně jako Honda na zlepšení spolehlivosti, výkonnostní úpravy přijdou na řadu s příspěvkem Maria Illiena až v létě.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.