Ferrari má letos podle svého bývalého prezidenta, Lucy di Montezemola, velké štěstí. Vyjadřuje se také k výkonnosti ostatních týmů či k prodeji Red Bullu.
Loni skončila Scuderia mezi konstruktéry čtvrtá, letos daří podstatně více: dokázala jednou porazit dominantní Mercedes a patří ji průběžné druhé místo. Na sklonku minulé sezóny prošla rozsáhlou reorganizací, po které museli Maranello opustit nejdříve Stefano Domenicali, pak i Marco Mattiacci či samotný Montezemolo.
Ten se nyní vyjádřil k současným výsledkům Ferrari. "Upřímně si myslím, že mají trochu štěstí. Tento rok kromě Mercedesu nemají žádné další soupeře. Williams se nezlepšil a Red Bull kolabuje," hodnotí pri La Repubblica Montezemolo týmy.
"Vím, že Mateschitz přemýšlí o prodeji. Jednomu společnému kamarádovi řekl: 'Buď přesvědčím o vstupu Audi, nebo odejdu.' A McLaren je v hrozné krizi, takže Ferrari nyní začíná každý závod s podiem v kapse," pokračuje bývalý prezident italské automobilky patřící Fiatu.
Objasnil také, že s myšlenkou přivést do Maranella Sebastiana Vettela přišel už v roce 2009 Michael Schumacher. Pilota Red Bullu pak "chtěl Domenicali získat za každou cenu." Odhalil také, proč vyhodili Fernanda Alonsa: "Když jsme viděli, jak se stal Alonso zasmušilým a mrzutým, jak dává pořád najevo nedůvěru v tým, tak jsme se rozhodli pro Vettela."
Výměnu Sebastiana Vettela za Fernanda Alonsa si Luca di Montezemolo pochvaluje(foto: Scuderia Ferrari)
A byl to podle něj dobrý tah: "Vettel hodně pomohl Arrivabenemu, který je mužem se skvělou osobností, zavést novou, lepší a pozitivnější náladu. Rozhodně dostává méně než to, o co si řekl Alonso za prodloužení smlouvy." Podrobně jsme se skutečnému průběhu s exkluzivními informacemi věnovali v článcích: Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela a Mattiacci a Alonso - další detaily o skutečném příběhu, do kterého zasahoval Briatore.
Montezemolo v závěru vyjádřil lítost nad svými slovy, kdy v závěru loňského roku moc velké šance Scuderii nedával: "Možná jsem v prosinci neměl být tak nerozvážný, když jsem řekl, že rok 2015 bude rokem trápení, že jsme udělali velké chyby v přípravách na novou sezónu a že vyhrát pár závodů bude zázrak. Ale to už je stejně minulostí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.