Ferrari má letos podle svého bývalého prezidenta, Lucy di Montezemola, velké štěstí. Vyjadřuje se také k výkonnosti ostatních týmů či k prodeji Red Bullu.
Loni skončila Scuderia mezi konstruktéry čtvrtá, letos daří podstatně více: dokázala jednou porazit dominantní Mercedes a patří ji průběžné druhé místo. Na sklonku minulé sezóny prošla rozsáhlou reorganizací, po které museli Maranello opustit nejdříve Stefano Domenicali, pak i Marco Mattiacci či samotný Montezemolo.
Ten se nyní vyjádřil k současným výsledkům Ferrari. "Upřímně si myslím, že mají trochu štěstí. Tento rok kromě Mercedesu nemají žádné další soupeře. Williams se nezlepšil a Red Bull kolabuje," hodnotí pri La Repubblica Montezemolo týmy.
"Vím, že Mateschitz přemýšlí o prodeji. Jednomu společnému kamarádovi řekl: 'Buď přesvědčím o vstupu Audi, nebo odejdu.' A McLaren je v hrozné krizi, takže Ferrari nyní začíná každý závod s podiem v kapse," pokračuje bývalý prezident italské automobilky patřící Fiatu.
Objasnil také, že s myšlenkou přivést do Maranella Sebastiana Vettela přišel už v roce 2009 Michael Schumacher. Pilota Red Bullu pak "chtěl Domenicali získat za každou cenu." Odhalil také, proč vyhodili Fernanda Alonsa: "Když jsme viděli, jak se stal Alonso zasmušilým a mrzutým, jak dává pořád najevo nedůvěru v tým, tak jsme se rozhodli pro Vettela."
Výměnu Sebastiana Vettela za Fernanda Alonsa si Luca di Montezemolo pochvaluje(foto: Scuderia Ferrari)
A byl to podle něj dobrý tah: "Vettel hodně pomohl Arrivabenemu, který je mužem se skvělou osobností, zavést novou, lepší a pozitivnější náladu. Rozhodně dostává méně než to, o co si řekl Alonso za prodloužení smlouvy." Podrobně jsme se skutečnému průběhu s exkluzivními informacemi věnovali v článcích: Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela a Mattiacci a Alonso - další detaily o skutečném příběhu, do kterého zasahoval Briatore.
Montezemolo v závěru vyjádřil lítost nad svými slovy, kdy v závěru loňského roku moc velké šance Scuderii nedával: "Možná jsem v prosinci neměl být tak nerozvážný, když jsem řekl, že rok 2015 bude rokem trápení, že jsme udělali velké chyby v přípravách na novou sezónu a že vyhrát pár závodů bude zázrak. Ale to už je stejně minulostí."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.