Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, věří, že jeho tým po nasazení vylepšení v Barceloně předstihne Williams.
Stáj z Grove je Mercedesům a Ferrari nejblíže a v šampionátu ji patří třetí příčka. Red Bull ale chystá několik vylepšení aerodynamiky a Renault pohonné jednotky, po jejichž nasazení by se chtěli dostat před Williams. Mezi významné novinky patří nový krátký nos, který konečně prošel nárazovými testy FIA, což se Ferrari s nejdelším nosem ze všech zatím nepodařilo.
Kolem krátkého nosu byl navržen nový aerodynamický balík B-specifikace vozu RB11. "Tento balík by měl vyřešit problémy, které jsme měli s šasi, a umožnit nám velký skok ve výkonnosti. Myslím, že budeme moci bojovat s Williamsem. To samozřejmě za předpokladu, že svou část zvládne i Renault," uvádí Marko pro Globo.
Williams těží z nejvýkonnější pohonné jednotky Mercedes. Podle odborného poradce Red Bullu záleží hodně i na Renaultu, zda se jim podaří vyšplhat se výše: "Řekl jsem jen, že pracujeme na své části. Pokud budeme mít auto s dobrým motorem, pak nám to umožní občas bojovat o pódium."
Red Bull v Barceloně nasadí velký balík vylepšení, jeho cílem je dostat sepřed třetí Williams poháněný Mercedesem (foto: Red Bull Racing)
Na současném voze i vylepšeních stále pracuje i konstruktér Adrian Newey, který by se měl příští rok stáhnout ještě více do pozadí. "Adrian je na projekt 100% soustředěný," potvrzuje Marko. Nové díly ale hodlá nasadit většina týmů včetně Williamsu - zda na něj budou vylepšení Red Bullu a Renaultu stačit, to budeme moci pozorovat tento víkend v Barceloně.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.