Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, věří, že jeho tým po nasazení vylepšení v Barceloně předstihne Williams.
Stáj z Grove je Mercedesům a Ferrari nejblíže a v šampionátu ji patří třetí příčka. Red Bull ale chystá několik vylepšení aerodynamiky a Renault pohonné jednotky, po jejichž nasazení by se chtěli dostat před Williams. Mezi významné novinky patří nový krátký nos, který konečně prošel nárazovými testy FIA, což se Ferrari s nejdelším nosem ze všech zatím nepodařilo.
Kolem krátkého nosu byl navržen nový aerodynamický balík B-specifikace vozu RB11. "Tento balík by měl vyřešit problémy, které jsme měli s šasi, a umožnit nám velký skok ve výkonnosti. Myslím, že budeme moci bojovat s Williamsem. To samozřejmě za předpokladu, že svou část zvládne i Renault," uvádí Marko pro Globo.
Williams těží z nejvýkonnější pohonné jednotky Mercedes. Podle odborného poradce Red Bullu záleží hodně i na Renaultu, zda se jim podaří vyšplhat se výše: "Řekl jsem jen, že pracujeme na své části. Pokud budeme mít auto s dobrým motorem, pak nám to umožní občas bojovat o pódium."
Red Bull v Barceloně nasadí velký balík vylepšení, jeho cílem je dostat sepřed třetí Williams poháněný Mercedesem (foto: Red Bull Racing)
Na současném voze i vylepšeních stále pracuje i konstruktér Adrian Newey, který by se měl příští rok stáhnout ještě více do pozadí. "Adrian je na projekt 100% soustředěný," potvrzuje Marko. Nové díly ale hodlá nasadit většina týmů včetně Williamsu - zda na něj budou vylepšení Red Bullu a Renaultu stačit, to budeme moci pozorovat tento víkend v Barceloně.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.