Kimi Räikkönen je spokojený se závodním inženýrem Davem Grennwoodem, kterého dostal po loňském trápení pro letošní sezónu. Jeho bývalý inženýr Mark Slade mu přeje úspěch a zůstává Kimiho fanouškem.
V minulém roce nasbíral finský jezdec 55 bodů, letos jich má na kontě už 42 a v šampionátu je hned za piloty Mercedesu a svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem. Kromě zlepšení Ferrari mu pomohla také výměna závodního inženýra. Spolupráce s Antoniem Spagnolem neprobíhala vždy hladce, a tak pro letošní sezónu dostal Davea Greenwooda.
V minulosti spolupracoval u McLarenu a Lotusu s Markem Sladem, kterého si chtěl vzít do Maranella, jenže Markovi se do Itálie stěhovat nechtělo. V roce 2015 tedy spolupracuje opět s Britem: Greenwood k Ferrari přišel z trápící se Marussie, které hrozil krach. Ital Spagnolo po odchodu Hirohida Hamašimy nyní vede skupinu zabývající se výkonností pneumatik.
Jak Kimi hodnotí spolupráci s novým inženýrem? "Dave je opravdu chytrý a dělá věci přesně tak, jak by je měl dělat. S Angličanem je spolupráce snadnější. Ano, David mi připomíná Marka. Oba ví, co chci."
Mark Slade zůstal u Lotusu, kde spolupracuje s Pastorem Maldonadem. Jaké má on postřehy směrem k Räikkönenovi a jeho inženýrovi? "Davea Greenwooda neznám, ale myslím si, že je Kimi spokojenější, když pracuje s anglickým závodním inženýrem."
Kimi Räikkönen (vlevo) se svým bývalým závodním inženýrem Markem Sladem(foto: Lotus F1 Team)
Proč je to pro Fina takovou výhodou? "Kimi mluví dobře anglicky, proto rád dostává své informace stručně, v ryzí angličtině. Jsem si jistý tím, že spolupráce nebyla tak hladká s někým, pro koho angličtina nebyla mateřštinou."
Slade má s Räikkönen stále dobrý vztah a přeje mu úspěšnou sezónu: "Stále budu fanouškem Kimiho, takže jsem samozřejmě rád, když vidím, že teď dokáže jezdit mnohem lépe, než to bylo možné minulý rok."
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.