Kimi Räikkönen je spokojený se závodním inženýrem Davem Grennwoodem, kterého dostal po loňském trápení pro letošní sezónu. Jeho bývalý inženýr Mark Slade mu přeje úspěch a zůstává Kimiho fanouškem.
V minulém roce nasbíral finský jezdec 55 bodů, letos jich má na kontě už 42 a v šampionátu je hned za piloty Mercedesu a svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem. Kromě zlepšení Ferrari mu pomohla také výměna závodního inženýra. Spolupráce s Antoniem Spagnolem neprobíhala vždy hladce, a tak pro letošní sezónu dostal Davea Greenwooda.
V minulosti spolupracoval u McLarenu a Lotusu s Markem Sladem, kterého si chtěl vzít do Maranella, jenže Markovi se do Itálie stěhovat nechtělo. V roce 2015 tedy spolupracuje opět s Britem: Greenwood k Ferrari přišel z trápící se Marussie, které hrozil krach. Ital Spagnolo po odchodu Hirohida Hamašimy nyní vede skupinu zabývající se výkonností pneumatik.
Jak Kimi hodnotí spolupráci s novým inženýrem? "Dave je opravdu chytrý a dělá věci přesně tak, jak by je měl dělat. S Angličanem je spolupráce snadnější. Ano, David mi připomíná Marka. Oba ví, co chci."
Mark Slade zůstal u Lotusu, kde spolupracuje s Pastorem Maldonadem. Jaké má on postřehy směrem k Räikkönenovi a jeho inženýrovi? "Davea Greenwooda neznám, ale myslím si, že je Kimi spokojenější, když pracuje s anglickým závodním inženýrem."
Kimi Räikkönen (vlevo) se svým bývalým závodním inženýrem Markem Sladem(foto: Lotus F1 Team)
Proč je to pro Fina takovou výhodou? "Kimi mluví dobře anglicky, proto rád dostává své informace stručně, v ryzí angličtině. Jsem si jistý tím, že spolupráce nebyla tak hladká s někým, pro koho angličtina nebyla mateřštinou."
Slade má s Räikkönen stále dobrý vztah a přeje mu úspěšnou sezónu: "Stále budu fanouškem Kimiho, takže jsem samozřejmě rád, když vidím, že teď dokáže jezdit mnohem lépe, než to bylo možné minulý rok."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.