Honda věří, že se jí podaří vyladit spolehlivost a výkonnost své pohonné jednotky a že to ještě v letošní sezóně s McLarenem dotáhne na pódium.
McLaren se letos s Hondou zatím trápí: jeho piloti nedokončili polovinu závodů a na svůj bod zatím marně čekají. Od Melbourne ale dosáhl velkého pokroku, což Alonso potvrdil v Bahrajnu postupem do Q2 a 11. místem v závodu.
"Den za dnem pozorujeme pokrok. Věřím, že naše úsilí sklidí výsledky," popisuje sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj pro Turun Sanomat. "Před prvním evropským závodem usilovně pracujeme. Ještě jsme nedosáhli výsledků, které jsme chtěli, ale už jsme se dokázali hodně zlepšit, což jsme mohli vidět z Alonsovy kvalifikace a závodní výkonnosti.
Řekl bych, že nyní stoupáme do kopce, ale ještě nejsme na vrcholku. Pódium je naší nadějí a tím, o co se ve zbývajících 15 závodech budeme snažit," naznačuje Araj, jaké jsou cíle Hondy pro zbytek sezóny.
Na otázku, zda se nová pohonná jednotka pro Hondu prokázala být náročnější, než si původně představovali, sportovní ředitel Hondy odpovídá: "Neřekl bych náročnější, ale rozmanitější. Pro Hondu je důležité změnit svou pracovní kulturu. Dolaďujeme tedy soulad, mechanickou práci, učení se a vůdcovství."
Podaří se Hondě letos zlepšit natolik, aby to s McLarenem dotáhla na pódium?
Pro Španělsko chystá "zajímavá vylepšení pohonné jednotky a šasi." Dosáhne McLaren po obnovení partnerství s Hondou tento víkend konečně na body?
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.