Honda věří, že se jí podaří vyladit spolehlivost a výkonnost své pohonné jednotky a že to ještě v letošní sezóně s McLarenem dotáhne na pódium.
McLaren se letos s Hondou zatím trápí: jeho piloti nedokončili polovinu závodů a na svůj bod zatím marně čekají. Od Melbourne ale dosáhl velkého pokroku, což Alonso potvrdil v Bahrajnu postupem do Q2 a 11. místem v závodu.
"Den za dnem pozorujeme pokrok. Věřím, že naše úsilí sklidí výsledky," popisuje sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj pro Turun Sanomat. "Před prvním evropským závodem usilovně pracujeme. Ještě jsme nedosáhli výsledků, které jsme chtěli, ale už jsme se dokázali hodně zlepšit, což jsme mohli vidět z Alonsovy kvalifikace a závodní výkonnosti.
Řekl bych, že nyní stoupáme do kopce, ale ještě nejsme na vrcholku. Pódium je naší nadějí a tím, o co se ve zbývajících 15 závodech budeme snažit," naznačuje Araj, jaké jsou cíle Hondy pro zbytek sezóny.
Na otázku, zda se nová pohonná jednotka pro Hondu prokázala být náročnější, než si původně představovali, sportovní ředitel Hondy odpovídá: "Neřekl bych náročnější, ale rozmanitější. Pro Hondu je důležité změnit svou pracovní kulturu. Dolaďujeme tedy soulad, mechanickou práci, učení se a vůdcovství."
Podaří se Hondě letos zlepšit natolik, aby to s McLarenem dotáhla na pódium?
Pro Španělsko chystá "zajímavá vylepšení pohonné jednotky a šasi." Dosáhne McLaren po obnovení partnerství s Hondou tento víkend konečně na body?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.