Podle Sebastiana Vettela Ferrari ještě nějakou dobu potrvá, než stáhne náskok Mercedesu. Musí si při tom ale dávat pozor také na soupeře za sebou.
Ferrari se po loňském zklamání zvedá: vyhrálo jednu ze čtyř úvodních velkých cen sezóny 2015 a v šampionátu mu patří se 107 druhé místo. Na první Mercedes ale ztrácí 52 bodů a nějakou dobu to ještě potrvá, než se na něj rychlostně dotáhne.
Čtyřnásobný mistr světa Vettel, jenž letos po svém příchodu z Red Bullu stanuj již třikrát na pódium, si uvědomuje, že to nebude jednoduché: "Snažíme se je otravovat. Musíme být hned za nimi a hned se chopit příležitosti, pokud jim něco nevyjde."
"Zároveň je ale také důležité, aby nás nepředběhly jiné týmy. Mercedes má nejsilnější balík. Takový deficit jen tak rychle nestáhnete. Ferrari udělalo přes zimu pokrok, ale ještě chvíli to bude trvat, než se dostane na stejnou úroveň jako Mercedes," popisuje Vettel pro Welt am Sonntag.
Scuderia tento týden do Barcelony zamíří s rozsáhlými úpravami svého balíku - měla by představit nové přední i zadní křídlo, novou podlahu, difuzor, vylepšené brzdové kanálky a další prvky karosérie, což by mohlo monopost SF15-T zrychlit dohromady až o půl sekundy na kolo.
Podaří se Ferrari v Barceloně udělat dostatečný pokrok a ohrozit Mercedes?(foto: Scuderia Ferrari)
Soupeři včetně Mercedesu ale také usilovně pracují na vylepšení svých vozů, bude to Ferrari stačit k vítězství na "aerodynamickém" okruhu, kde je výkonnost limitována předními pneumatikami? Pirelli veze to nejtvrdší, co má: rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí se bude pohybovat kolem 0,8 - 1,2 sekundy na kolo a očekávají se dvouzastávkové strategie.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.