Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene odmítá přestup Lewise Hamiltona k Ferrari. Nechápe, k čemu by jim byl, když mají Sebastiana Vettela.
Lewisovi Hamilton protahuje podpis smlouvy s Mercedesem, proto se začalo spekulovat o tom, že možná začíná přemýšlet o zadních vrátkách a možném přestupu k Ferrari. To se ale s Mercedesem mělo dohodnout, že o něj nebude usilovat.
Arrivabene nyní vysvětluje proč: "K čemu bych potřeboval Lewise Hamiltona, když mám těžkou váhu, jako je Vettel? Raději bych se pro spojení se Sebastianem poohlédl po mladém, talentovaném jezdci."
Německá média uvedla, že se Scuderia zajímá o služby Valtteriho Bottase, s nímž měla dokonce podepsat předběžnou smlouvu od roku 2017. Ve Finsku to ale popírají. Arrivabene je zatím spokojený s Kimim Räikkönenem, který v posledním závodě předvedl výborný výkon, když dojel druhý.
"Pokud bude takto pokračovat, prodloužíme s ním o další rok. Ale samotná výkonnost je jen jednou z věcí: líbí se mi, jak spolupracují se Sebem. Někdy dokonce společně cestují - tyto věci tedy rozhodnutí ovlivňují."
Sebastian Vettel si s Kimim Räikkönenem rozumí (foto: Scuderia Ferrari)
"Před sezónou jsem slíbil, že médiím nikdy nebudu lhát. Buď neřeknu nic, nebo nezalžu. Ale dát přesnou odpověď na tuto otázku je příliš brzy," komentuje Arrivabene podepsání předběžné smlouvy s Bottasem od roku 2017.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.