Sauber sice v Číně představil nové přední křídlo, to však nefunguje podle očekávání. Nyní jej musí předělávat a v Barceloně očekávají, že se v relativním pořadí týmů propadnou.
Švýcarský tým v prvních závodech sezóny svou formou překvapil. Ne, že by v předsezónních testech nezajížděl rychlé časy, většina však předpokládala, že jezdí s malým množstvím paliva, aby nalákal sponzory. Jenže v Austrálii dojel Nasr na pátém místě, jeho piloti v prvních čtyřech závodech čtyřikrát bodovali.
Nyní je Sauber na pátém místě před Lotusem, Toro Rosso a Force Indií pouze s tříbodovou ztrátou na čtvrtý Red Bull, o tomto závodním víkendu ale očekává náročný závod: "Barcelona bude velkým bodem obratu pro týmy, protože většina z nich vylepší své vozy," říká Nasr.
"Nevím, jestli kvůli tomu budeme tak blízko bodovaných míst, jak jsme byli v prvních závodech. Pro nás to bude velkým testem poznat, jak na tom budeme. Ale realisticky jsme věděli, že se to během roku ztíží," přiznává Brazilec.
I jeho tým hodlá přivézt několik vylepšení, ta však nebudou tak rozsáhlá: "Vylepšení Sauberu budou zaměřena hlavně na aerodynamiku. V Číně jsme měli nové přední křídlo, ale žel nefungovalo tak, jak jsme očekávali. Takže před Barcelonou ho předěláme a doufám, že z něj něco dostaneme," uzavírá Nasr pro Globo.
Sauber realisticky očekává, že v Barceloně na soupeře zřejmě trochu ztratí(foto: Sauber Motorsport AG)
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.