85 letá legenda motoristického sportu, Sir Stirling Moss OBE, je přesvědčen o schopnostech Lewise Hamiltona a věří, že v každé éře Formule 1 byl jen jeden špičkový pilot.
Stirling Moss a Lewis Hamilton toho na první pohled nemají moc společného. Jeden je synem zubního lékaře a v garáži mu stojí dvoumístný elektrický Renault Twizy, ten druhý chodí ovšený zlatými řetězy, jeho vystupování připomíná hip-hop hvězdu a často se nechává fotit ve svých muscle carech a sportovních vozech. I přesto mezi těmito dvěma jezdci panuje velký respekt.
Stirling Moss se o Hamiltonovi vyjádřil pro Reuters následovně: "Lewis patří mezi ty piloty, kteří vždycky rádi jedou závod. Je nesmírně rychlý." Podle něj jsou aktuálně v F1 extrémně talentovaní piloti: "On, Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Mluvíme zde o klucích, kteří by byli kterýkoliv rok na špici."
Stirling Moss v Mercedesu na italské Mille Miglia roku 1955(foto: Daimler AG)
Ve výčtu chybí jméno Nica Rosberga, vice-mistra světa F1 z loňkého roku, který se letos nemůže proti Hamiltonovi prosadit: "Nemyslím si, že ho [Lewise] Nico někdy porazí. Hamilton letos zřejmě získá třetí titul. Má správný motor. Aktuálně je třeba Mercedes k tomu, abyste vyhráli. Lewis má navíc zkušenosti a je schopný."
Pro 'Telegraph' pak dodal: "Zatím ještě nepatří mezi velikány a jeho úspěchy nejsou ceněny tolik, jako třeba Jima Clarka." Stirling neví, jestli by si Hamilton užil i závody z 50. letech: "Nevím, jestli by se mu to tak bylo, kdyby jel závod té doby. Když jsem vyhrál v roce 1961 VC Německa, dostal jsem za to 1 000 Liber šterlinků."
Zde rovněž s Mercedesem na GP Británie 1955 v Aintree(foto: Daimler AG)
To by v dnešním vyjádření bylo asi 16 000 EUR a odpovídalo by to asi tomu, co si Hamilton vydělá za osm hodin. "Tehdy šlo především o zábavu. Stříkání šampaňským za mých dob nebývalo," připomíná Moss zvyk, se kterým jednou začal Američan Dan Gurney. "Kdyby tam bylo pár hezkých slečen, tak by bylo lepší je pořádně obejmout, než vylít šampaňské."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.