85 letá legenda motoristického sportu, Sir Stirling Moss OBE, je přesvědčen o schopnostech Lewise Hamiltona a věří, že v každé éře Formule 1 byl jen jeden špičkový pilot.
Stirling Moss a Lewis Hamilton toho na první pohled nemají moc společného. Jeden je synem zubního lékaře a v garáži mu stojí dvoumístný elektrický Renault Twizy, ten druhý chodí ovšený zlatými řetězy, jeho vystupování připomíná hip-hop hvězdu a často se nechává fotit ve svých muscle carech a sportovních vozech. I přesto mezi těmito dvěma jezdci panuje velký respekt.
Stirling Moss se o Hamiltonovi vyjádřil pro Reuters následovně: "Lewis patří mezi ty piloty, kteří vždycky rádi jedou závod. Je nesmírně rychlý." Podle něj jsou aktuálně v F1 extrémně talentovaní piloti: "On, Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Mluvíme zde o klucích, kteří by byli kterýkoliv rok na špici."
Stirling Moss v Mercedesu na italské Mille Miglia roku 1955(foto: Daimler AG)
Ve výčtu chybí jméno Nica Rosberga, vice-mistra světa F1 z loňkého roku, který se letos nemůže proti Hamiltonovi prosadit: "Nemyslím si, že ho [Lewise] Nico někdy porazí. Hamilton letos zřejmě získá třetí titul. Má správný motor. Aktuálně je třeba Mercedes k tomu, abyste vyhráli. Lewis má navíc zkušenosti a je schopný."
Pro 'Telegraph' pak dodal: "Zatím ještě nepatří mezi velikány a jeho úspěchy nejsou ceněny tolik, jako třeba Jima Clarka." Stirling neví, jestli by si Hamilton užil i závody z 50. letech: "Nevím, jestli by se mu to tak bylo, kdyby jel závod té doby. Když jsem vyhrál v roce 1961 VC Německa, dostal jsem za to 1 000 Liber šterlinků."
Zde rovněž s Mercedesem na GP Británie 1955 v Aintree(foto: Daimler AG)
To by v dnešním vyjádření bylo asi 16 000 EUR a odpovídalo by to asi tomu, co si Hamilton vydělá za osm hodin. "Tehdy šlo především o zábavu. Stříkání šampaňským za mých dob nebývalo," připomíná Moss zvyk, se kterým jednou začal Američan Dan Gurney. "Kdyby tam bylo pár hezkých slečen, tak by bylo lepší je pořádně obejmout, než vylít šampaňské."
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.