85 letá legenda motoristického sportu, Sir Stirling Moss OBE, je přesvědčen o schopnostech Lewise Hamiltona a věří, že v každé éře Formule 1 byl jen jeden špičkový pilot.
Stirling Moss a Lewis Hamilton toho na první pohled nemají moc společného. Jeden je synem zubního lékaře a v garáži mu stojí dvoumístný elektrický Renault Twizy, ten druhý chodí ovšený zlatými řetězy, jeho vystupování připomíná hip-hop hvězdu a často se nechává fotit ve svých muscle carech a sportovních vozech. I přesto mezi těmito dvěma jezdci panuje velký respekt.
Stirling Moss se o Hamiltonovi vyjádřil pro Reuters následovně: "Lewis patří mezi ty piloty, kteří vždycky rádi jedou závod. Je nesmírně rychlý." Podle něj jsou aktuálně v F1 extrémně talentovaní piloti: "On, Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Mluvíme zde o klucích, kteří by byli kterýkoliv rok na špici."
Stirling Moss v Mercedesu na italské Mille Miglia roku 1955(foto: Daimler AG)
Ve výčtu chybí jméno Nica Rosberga, vice-mistra světa F1 z loňkého roku, který se letos nemůže proti Hamiltonovi prosadit: "Nemyslím si, že ho [Lewise] Nico někdy porazí. Hamilton letos zřejmě získá třetí titul. Má správný motor. Aktuálně je třeba Mercedes k tomu, abyste vyhráli. Lewis má navíc zkušenosti a je schopný."
Pro 'Telegraph' pak dodal: "Zatím ještě nepatří mezi velikány a jeho úspěchy nejsou ceněny tolik, jako třeba Jima Clarka." Stirling neví, jestli by si Hamilton užil i závody z 50. letech: "Nevím, jestli by se mu to tak bylo, kdyby jel závod té doby. Když jsem vyhrál v roce 1961 VC Německa, dostal jsem za to 1 000 Liber šterlinků."
Zde rovněž s Mercedesem na GP Británie 1955 v Aintree(foto: Daimler AG)
To by v dnešním vyjádření bylo asi 16 000 EUR a odpovídalo by to asi tomu, co si Hamilton vydělá za osm hodin. "Tehdy šlo především o zábavu. Stříkání šampaňským za mých dob nebývalo," připomíná Moss zvyk, se kterým jednou začal Američan Dan Gurney. "Kdyby tam bylo pár hezkých slečen, tak by bylo lepší je pořádně obejmout, než vylít šampaňské."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.