85 letá legenda motoristického sportu, Sir Stirling Moss OBE, je přesvědčen o schopnostech Lewise Hamiltona a věří, že v každé éře Formule 1 byl jen jeden špičkový pilot.
Stirling Moss a Lewis Hamilton toho na první pohled nemají moc společného. Jeden je synem zubního lékaře a v garáži mu stojí dvoumístný elektrický Renault Twizy, ten druhý chodí ovšený zlatými řetězy, jeho vystupování připomíná hip-hop hvězdu a často se nechává fotit ve svých muscle carech a sportovních vozech. I přesto mezi těmito dvěma jezdci panuje velký respekt.
Stirling Moss se o Hamiltonovi vyjádřil pro Reuters následovně: "Lewis patří mezi ty piloty, kteří vždycky rádi jedou závod. Je nesmírně rychlý." Podle něj jsou aktuálně v F1 extrémně talentovaní piloti: "On, Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Mluvíme zde o klucích, kteří by byli kterýkoliv rok na špici."
Stirling Moss v Mercedesu na italské Mille Miglia roku 1955(foto: Daimler AG)
Ve výčtu chybí jméno Nica Rosberga, vice-mistra světa F1 z loňkého roku, který se letos nemůže proti Hamiltonovi prosadit: "Nemyslím si, že ho [Lewise] Nico někdy porazí. Hamilton letos zřejmě získá třetí titul. Má správný motor. Aktuálně je třeba Mercedes k tomu, abyste vyhráli. Lewis má navíc zkušenosti a je schopný."
Pro 'Telegraph' pak dodal: "Zatím ještě nepatří mezi velikány a jeho úspěchy nejsou ceněny tolik, jako třeba Jima Clarka." Stirling neví, jestli by si Hamilton užil i závody z 50. letech: "Nevím, jestli by se mu to tak bylo, kdyby jel závod té doby. Když jsem vyhrál v roce 1961 VC Německa, dostal jsem za to 1 000 Liber šterlinků."
Zde rovněž s Mercedesem na GP Británie 1955 v Aintree(foto: Daimler AG)
To by v dnešním vyjádření bylo asi 16 000 EUR a odpovídalo by to asi tomu, co si Hamilton vydělá za osm hodin. "Tehdy šlo především o zábavu. Stříkání šampaňským za mých dob nebývalo," připomíná Moss zvyk, se kterým jednou začal Američan Dan Gurney. "Kdyby tam bylo pár hezkých slečen, tak by bylo lepší je pořádně obejmout, než vylít šampaňské."
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.