Haas v sezóně 2016 rozšíří řady stájí závodících ve Formuli 1. Navzdory úzké spolupráci s Ferrari se nepovažuje za jejich juniorský tým, nenechá si hovořit ani do své jezdecké sestavy.
Americká stáj Haas má úzké vazby na Ferrari, protože bude používat jejich pohonnou jednotku i převodovku, technické služby a zřejmě i aerodynamický tunel. To ale neznamená, že by měl být nějakým B-týmem Ferrari.
"Nechápu význam slova B-tým. Někdo to nazývá také juniorský tým. Pro nás jsou [Ferrari] dobrým partnerem, který nám může pomoci se vstupem do Formule 1," uvádí Günther Steiner, šéf týmu, jenž kdysi působil u Jaguaru či Red Bullu, jenž má v F1 svou juniorskou stáj: Toro Rosso, do níž umísťuje své talenty.
Steiner také popírá, že by jim Ferrari mělo mluvit do jezdecké sestavy. Scuderia by ráda dala šanci svému mladému pilotovi, Raffaelovi Marciellovi, který nyní působí jako rezervní jezdec Sauberu. Haas si bude vybírat sám.
"Nehovoříme s nimi o takových věcech, jako jsou piloti. Nemáme v plánu se jejich B-týmem nebo dělat, cokoliv by chtěli," vysvětluje šéf Haasu. Jejich nová továrna je podle něj již hotova, obráběcí stroje již jsou na svých místech a v provozu.
Řady týmů F1 příští rok rozšíří Haas (foto: Haas F1 Team)
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.