Haas v sezóně 2016 rozšíří řady stájí závodících ve Formuli 1. Navzdory úzké spolupráci s Ferrari se nepovažuje za jejich juniorský tým, nenechá si hovořit ani do své jezdecké sestavy.
Americká stáj Haas má úzké vazby na Ferrari, protože bude používat jejich pohonnou jednotku i převodovku, technické služby a zřejmě i aerodynamický tunel. To ale neznamená, že by měl být nějakým B-týmem Ferrari.
"Nechápu význam slova B-tým. Někdo to nazývá také juniorský tým. Pro nás jsou [Ferrari] dobrým partnerem, který nám může pomoci se vstupem do Formule 1," uvádí Günther Steiner, šéf týmu, jenž kdysi působil u Jaguaru či Red Bullu, jenž má v F1 svou juniorskou stáj: Toro Rosso, do níž umísťuje své talenty.
Steiner také popírá, že by jim Ferrari mělo mluvit do jezdecké sestavy. Scuderia by ráda dala šanci svému mladému pilotovi, Raffaelovi Marciellovi, který nyní působí jako rezervní jezdec Sauberu. Haas si bude vybírat sám.
"Nehovoříme s nimi o takových věcech, jako jsou piloti. Nemáme v plánu se jejich B-týmem nebo dělat, cokoliv by chtěli," vysvětluje šéf Haasu. Jejich nová továrna je podle něj již hotova, obráběcí stroje již jsou na svých místech a v provozu.
Řady týmů F1 příští rok rozšíří Haas (foto: Haas F1 Team)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.