Podle Lotusu situace v F1 není vůbec dobrá, protože menší týmy nemají šanci se podílet na vedení série, což je problém hlavně v oblastí financí, kde si velké týmy mohou rozhazovat miliony dolarů.
"Střední a malé týmy musí poslouchat, co jim je nařízeno," uvádí šéf Lotusu, Frederico Gastaldi, pro Motorsport.com. "Nesnažím se vám dát diplomatickou odpověď, je to pravda.
"Minulý rok jsme se snažili říkat jiné věci, když jsme měli šanci, že se dostaneme do Strategické skupiny, ale nic se nestalo. Musíme porozumět tomu, co chtějí dělat [větší týmy], potom o tom můžeme mluvit a můžeme se tomu přizpůsobit."
Gastaldi pokračoval tím, že nejen větší týmy, ale i Bernie Ecclestone jim někdy říká, co mají dělat - například v otázce levnějších motorů pro menší a střední týmy: "Když Bernie [Ecclestone] rozhodne, že to je reálné, tak to tak i bude."
"Kdybychom všichni měli stejný motor, bylo by to ideální, ale musíme přijmout vše, co se po nás chce, a musíme pochopit, jak se po nás chce, abychom hráli tuto hru. Každopádně musíme najít řešení finančních problémů, protože jsme v trablích. Nicméně na nikoho neukazujeme prstem."
Menších a středně velké týmy se musí podřídit přání těch větších (foto: Lotus F1 Team)
"Jen se potřebujeme posunout dopředu a mít konkurenceschopnou sérii. Momentálně je největším problémem motor kvůli nákladům, ale je na každém týmu, jak se vypořádá se svými financemi," zakončil rozhovor zástupce šéfa týmu Lotus.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.