Šéfinženýr týmu Renault Pat Symonds vysvětluje základní skutečnosti, které na okruhu rozhodují.
Pro jedno je potřeba co nejvyšší rychlosti a pro druhé naopak co největší přítlak. Rozhodujícím je, jaké nastavení křídel zvolit. Snadné by bylo zjistit při tom kterém nastavení výsledný čas, a tuto variantu zvolit. „Bohužel tak až zase tak snadné to rozhodně není.“
Je potřeba vzít kompromis, neboť při ideálním čase by byl vůz na klopené zatáčce a cílové rovince příliš pomalý a soupeři by ho snadno předjeli. Naopak při obrácené situaci by jejich pilota mohli snadno překonat v technické pasáži. „Co je však zajímavé je to, že při rozumném kompromisu se čas na kolo jen velmi málo mění bez ohledu na nastavení křídel.“
Symonds proto říká, že zde je enormně důležité sledovat soupeře a jejich časy v daných sektorech. „Pokud jsou naši přímí soupeři o 15 km/h rychlejší, musíme změnit naše nastavení. Jedinečnou vlastností Indy je to, že při nárůstu maximální rychlosti o 15 km/h ztratíte jen jednu desetinu vteřiny výsledného času, a to je relativně málo při tak velkém zisku na top speed.“
Své v obtížném rébusu sehrává i pravidlo o výdrži motoru, neboť piloti jezdí až do kvalifikace s menšími otáčkami a výkonem, než je limit hnacího agregátu. „To znamená, že údaje během volných tréninků mohou být nepřesnými.“ Symonds vysvětluje, že pak musí přijít na řadu simulace pomocí počítačů a získaná data z minulých závodů.
Indianapolis tak není jen velkou výzvou pro samotné piloty, ale také pro stratégy stájí a inženýry, neboť s nevhodně zvoleným nastavením budou možnosti jejich jezdce značně omezeny...
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.