McLaren trpí nespolehlivým motorem Honda, avšak aerodynamicky se mu letos podařilo vrátit se zpět mezi přední týmy, alespoň to tvrdí lidé z týmu.
Eric Boullier, Matt Morris a Peter Prodromou vnímají restrukturalizaci týmu, která ho měla vrátit na čelo, jako povedenou - minimálně v oblasti aerodynamiky. "Lidé uvnitř týmu se od teď cítí více zúčastněni na stavbě vozu, což dříve nebývalo. Před restrukturalizací měli někteří pocit, že nedělají to, co dělat chtějí.
Teď mají pocit, že je jim více nasloucháno a důvěřováno, což se projevuje na voze. Sice ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni cítí, že se pohybujeme správným směrem," začal rozpravu nad situací v McLarenu šéf inženýrů Matt Morris, který přišel ze Sauberu v roce 2013.
"Jsem moc rád, že mohu říci, že se hodně změnila kultura a filozofie v týmu. Na každé úrovni v naší společnosti je dobré vedení. Jsme na cestě, abychom se vzchopili. Celý přístup se změnil, teď svoje nápady sdílíme.
McLarenu fungují novinky (foto: McLaren)
Tým je teď více motivovaný. Dám Vám příklad, řekl bych, že 50 % novinek, které jsme na auto nasadili vloni, nefungovalo. Letos je to jenom 5 nebo 10 %, které nefungují. Změny jsou také v továrně. Investovali jsme do nových strojů a další byly modernizovány. Zlepšili jsme proces výroby o 30 %. Díky tomu jsme urychlili vývoj a také jej zjednodušili," pokračuje Éric Boullier pro Autosport.
Vývoj aerodynamiky se vydal špatnou cestou"V minulých sezonách se McLaren vydal aerodynamicky po špatné cestě," připouští Boullier. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, poté stáj představila pro sezonu 2013 úplně nový vůz, který nenavazoval na vítězné auto z předešlé sezony. Sezony 2013 a 2014 byly pro stáj špatné.
Za aerodynamickou restrukturalizací stojí Peter Prodromou, který přišel z Red Bullu. Změněn byl celý koncept. Po jeho zásahu je vůz lépe ovladatelný. "V posledních několika sezonách se tým v aerodynamice trošku ztratil.
Posledním vítězným vozem McLarenu je MP4-27, pak se tým vydal jiným aerodynamickým směrem (foto: McLaren)
Bylo zřejmé, že když budeme pokračovat v nastoleném konceptu, tak bychom toho nebyli schopni moc dokázat. Takže jsme začali s novým aerodynamickým projektem, s jiným způsobem práce. Tento nový koncept má zásadní vliv na to, kam stáj v budoucnu směřuje."
Pokrok McLarenu od Austrálie po Bahrajn udělal dojem také na Marca Géneho, který jezdí ve WEC s Nissanem: "Je pravdou, že to trvá trošku déle, než všichni čekali. Ale zlepšení jsou enormní. Evoluce od Austrálie po Bahrajn byla neobyčejná, i když měl Button problémy. Mají hodně zdrojů," popsal pro 'motorsport-magazin.com'.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.