McLaren trpí nespolehlivým motorem Honda, avšak aerodynamicky se mu letos podařilo vrátit se zpět mezi přední týmy, alespoň to tvrdí lidé z týmu.
Eric Boullier, Matt Morris a Peter Prodromou vnímají restrukturalizaci týmu, která ho měla vrátit na čelo, jako povedenou - minimálně v oblasti aerodynamiky. "Lidé uvnitř týmu se od teď cítí více zúčastněni na stavbě vozu, což dříve nebývalo. Před restrukturalizací měli někteří pocit, že nedělají to, co dělat chtějí.
Teď mají pocit, že je jim více nasloucháno a důvěřováno, což se projevuje na voze. Sice ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni cítí, že se pohybujeme správným směrem," začal rozpravu nad situací v McLarenu šéf inženýrů Matt Morris, který přišel ze Sauberu v roce 2013.
"Jsem moc rád, že mohu říci, že se hodně změnila kultura a filozofie v týmu. Na každé úrovni v naší společnosti je dobré vedení. Jsme na cestě, abychom se vzchopili. Celý přístup se změnil, teď svoje nápady sdílíme.
McLarenu fungují novinky (foto: McLaren)
Tým je teď více motivovaný. Dám Vám příklad, řekl bych, že 50 % novinek, které jsme na auto nasadili vloni, nefungovalo. Letos je to jenom 5 nebo 10 %, které nefungují. Změny jsou také v továrně. Investovali jsme do nových strojů a další byly modernizovány. Zlepšili jsme proces výroby o 30 %. Díky tomu jsme urychlili vývoj a také jej zjednodušili," pokračuje Éric Boullier pro Autosport.
Vývoj aerodynamiky se vydal špatnou cestou"V minulých sezonách se McLaren vydal aerodynamicky po špatné cestě," připouští Boullier. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, poté stáj představila pro sezonu 2013 úplně nový vůz, který nenavazoval na vítězné auto z předešlé sezony. Sezony 2013 a 2014 byly pro stáj špatné.
Za aerodynamickou restrukturalizací stojí Peter Prodromou, který přišel z Red Bullu. Změněn byl celý koncept. Po jeho zásahu je vůz lépe ovladatelný. "V posledních několika sezonách se tým v aerodynamice trošku ztratil.
Posledním vítězným vozem McLarenu je MP4-27, pak se tým vydal jiným aerodynamickým směrem (foto: McLaren)
Bylo zřejmé, že když budeme pokračovat v nastoleném konceptu, tak bychom toho nebyli schopni moc dokázat. Takže jsme začali s novým aerodynamickým projektem, s jiným způsobem práce. Tento nový koncept má zásadní vliv na to, kam stáj v budoucnu směřuje."
Pokrok McLarenu od Austrálie po Bahrajn udělal dojem také na Marca Géneho, který jezdí ve WEC s Nissanem: "Je pravdou, že to trvá trošku déle, než všichni čekali. Ale zlepšení jsou enormní. Evoluce od Austrálie po Bahrajn byla neobyčejná, i když měl Button problémy. Mají hodně zdrojů," popsal pro 'motorsport-magazin.com'.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.