Úvodní závod F1 v roce 2016 se bude konat již tradičně v australském Melbourne, avšak vše nasvědčuje tomu, že se podnik posune na první týden v dubnu.
I přestože závod bude posunut o dva týdny, nevypadá to, že se bude jednat o noční závod. V Austrálii se tou dobou stmívá dříve a dříve. Je ale téměř jisté, že se závod posune na ještě dřívější čas.
"Je fantastické, že se v Melbourne zase pojede první závod sezóny," řekl Andrew Westacott, CEO Australian Grand Prix Corporation, pro motorsport.com. "Za posledních 20 let se Melbourne stalo synonymem pro začátek sezóny F1 a těšíme se na to, jak znova přivítáme všechny jezdce a týmy v našem městě v roce 2016."
"Nové datum znamená dřívější start, ale fanoušci mohou očekávat stejnou porci zábavy jak na trati, tak mimo ni."
"Zatím jsme ale nestanovili přesný čas, kdy se závod pojede, vše se totiž musí domluvit s FOM. Mělo by to být ujednáno za tři až čtyři týdny, abychom našli vhodný čas jak pro nás, tak pro celosvětové vysílání."
V Austrálii to na strartu vždy bývá velmi těsné, co přinese příští sezóna?(foto: Sahara Force India)
Je trošičku zvláštní, že se první závod sezóny pojede až tak pozdě. Podle Westacotta za toto rozhodnutí může FOM, aby se zhustila celá sezóna.
"Nevím, jestli se chystají změny termínů i u dalších podniků, ale jestli bude 20 či 21 závodů za sezónu, značně se zvýší efektivita, což ocení především týmy F1, které vždy hledají nejefektivnější způsoby cestování během sezóny," zakončil Andrew Westacott.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.