Úvodní závod F1 v roce 2016 se bude konat již tradičně v australském Melbourne, avšak vše nasvědčuje tomu, že se podnik posune na první týden v dubnu.
I přestože závod bude posunut o dva týdny, nevypadá to, že se bude jednat o noční závod. V Austrálii se tou dobou stmívá dříve a dříve. Je ale téměř jisté, že se závod posune na ještě dřívější čas.
"Je fantastické, že se v Melbourne zase pojede první závod sezóny," řekl Andrew Westacott, CEO Australian Grand Prix Corporation, pro motorsport.com. "Za posledních 20 let se Melbourne stalo synonymem pro začátek sezóny F1 a těšíme se na to, jak znova přivítáme všechny jezdce a týmy v našem městě v roce 2016."
"Nové datum znamená dřívější start, ale fanoušci mohou očekávat stejnou porci zábavy jak na trati, tak mimo ni."
"Zatím jsme ale nestanovili přesný čas, kdy se závod pojede, vše se totiž musí domluvit s FOM. Mělo by to být ujednáno za tři až čtyři týdny, abychom našli vhodný čas jak pro nás, tak pro celosvětové vysílání."
V Austrálii to na strartu vždy bývá velmi těsné, co přinese příští sezóna?(foto: Sahara Force India)
Je trošičku zvláštní, že se první závod sezóny pojede až tak pozdě. Podle Westacotta za toto rozhodnutí může FOM, aby se zhustila celá sezóna.
"Nevím, jestli se chystají změny termínů i u dalších podniků, ale jestli bude 20 či 21 závodů za sezónu, značně se zvýší efektivita, což ocení především týmy F1, které vždy hledají nejefektivnější způsoby cestování během sezóny," zakončil Andrew Westacott.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.