Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, je zavedení dvou druhů motorů, jak nedávno navrhl Bernie Ecclestone, tím nejlepším řešením současné situace. Hybridní 1,6l V6 motory jsou z pohledu inženýrů špičkové, menší týmy však ničí jejich cena. Šéf F1 naproti tomu prosazuje levnější, ale zároveň i hlučnější a silnější motory o výkonu 1000 koní.
"Myslím, že je celkem jasné, že hybridní V6 je motor, který si vybraly automobilky. Zůstane tady, jde o skvělý motor, jak předvádíme. Podle mě je ale s využívání možná V8 motoru s KERSEm, který je pro nezávislé týmy dostupnější, spojeno mnoho užitku," říká Fernley pro Autosport.
Aby následkem toho nevznikla Formule o dvou třídách, je nutné zajistit jejich vyrovnanost: "Automobilky chtějí rozvíjet hybridní motory. Technicky odvádějí skvělou práci, mají pro to vynikající platformu a skvělou marketingovou příležitost. Neznamená to ale, že se musíme touto cestou ubírat.
Ta naše je o kontrole nákladů myslím si, že pokud můžeme získat rozumnou rovnováhu, pak jde podle mě o velmi dobrou iniciativu," zamlouvá se přechod na starší a levnější formát zástupci šéfa Force Indie.
2,4litrový atmosférický V8 motor Mercedesu ze sezóny 2013 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím si, že Formule 1 jako celek pomohla automobilkám ve vývoji V6 hybridu, musíme se však dívat také na komerční hlediska této záležitosti. A těmi je o 50 % levnější motor, který má stejnou výkonnost. Nejsme tady od toho, abychom propagovali motory," dodává Fernley.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.