Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, je zavedení dvou druhů motorů, jak nedávno navrhl Bernie Ecclestone, tím nejlepším řešením současné situace. Hybridní 1,6l V6 motory jsou z pohledu inženýrů špičkové, menší týmy však ničí jejich cena. Šéf F1 naproti tomu prosazuje levnější, ale zároveň i hlučnější a silnější motory o výkonu 1000 koní.
"Myslím, že je celkem jasné, že hybridní V6 je motor, který si vybraly automobilky. Zůstane tady, jde o skvělý motor, jak předvádíme. Podle mě je ale s využívání možná V8 motoru s KERSEm, který je pro nezávislé týmy dostupnější, spojeno mnoho užitku," říká Fernley pro Autosport.
Aby následkem toho nevznikla Formule o dvou třídách, je nutné zajistit jejich vyrovnanost: "Automobilky chtějí rozvíjet hybridní motory. Technicky odvádějí skvělou práci, mají pro to vynikající platformu a skvělou marketingovou příležitost. Neznamená to ale, že se musíme touto cestou ubírat.
Ta naše je o kontrole nákladů myslím si, že pokud můžeme získat rozumnou rovnováhu, pak jde podle mě o velmi dobrou iniciativu," zamlouvá se přechod na starší a levnější formát zástupci šéfa Force Indie.
2,4litrový atmosférický V8 motor Mercedesu ze sezóny 2013 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Myslím si, že Formule 1 jako celek pomohla automobilkám ve vývoji V6 hybridu, musíme se však dívat také na komerční hlediska této záležitosti. A těmi je o 50 % levnější motor, který má stejnou výkonnost. Nejsme tady od toho, abychom propagovali motory," dodává Fernley.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.