Podle šéfky Sauberu, Monišy Kaltenbornové, je vyrovnanost motoru klíčovou pro úspěšnou budoucnost Formule 1. Týmy se na ní musí při jednáních o změnách pro sezónu 2017 zaměřit.
Bernie Ecclestone nedávno přišel s nápadem na zavedení dvou druhů motorů v F1: současných přeplňovaných V6 a levných atmosférických V8, které by měly pomoci menším týmům s nižšími rozpočty. S jeho nápadem souhlasí Red Bull, Force India i Sauber.
Podle Kaltenbornové však bude důležité zajistit vyrovnanost obou druhů motorů: "Všichni budou souhlasit s tím, že Formule 1 musí reprezentovat ty nejšpičkovější technologie. Musíme také přijmout to, že pohonná ústrojí jsou velkou nákladovou položkou. A my jsme se vlastně nikdy nechtěli vrátit do tohoto období, kdy stojí tolik."
"Celý problém se exponenciálně zvětšil kvůli tak velkému rozdílu mezi různými pohonnými jednotkami a tomu, že jedna tolik dominuje. Koncepty, o kterých se diskutuje, jsou z tohoto pohledu velmi zajímavé. Klíčovým prvkem musí být vyrovnanost motorů," zdůrazňuje pro oficiální stránky F1 šéfka Sauberu, jenž odebírá pohonné jednotky od Ferrari.
Švýcarský tým se proti loňsku hodně zlepšil - v šampionátu konstruktérů je pátý, ale přesto má se sponzory stále potíže: "Je to rozhodně jednodušší přilákat sponzory, ale uzavření smlouvy zůstává obtížné. Samozřejmě, že s dobrým výsledkem je důležité to, že máte šanci hovořit s více lidmi - získáváte jejich pozornost a čas. Ale ekonomické prostředí zůstává stále náročné."
F1 bude jednat o zavedení dvou druhů motorů od roku 2017 (foto: Renault Sport F1)
"Celkově je život s dobrými výsledky samozřejmě jednodušší," pokračuje Kaltenbornová. Udrží si ale Sauber pátou příčku? "S určitostí můžu říct jen to, že se nebudeme pohybovat vzadu. Na všechno ostatní si musíme počkat. Nechci se nechat zatáhnout do spekulací."
Formule 1 by podle ní také měla více naslouchat fanouškům: "Musíte také k diskusi přivést fanoušky. Nezáleží na tom, zda je podle vás zvuk důležitý či nikoliv - přiveďte fanoušky a zjistěte, co si přejí ohledně jakékoliv záležitosti, kterou přednesou, pokud je šance ji změnit. Zjistěme, co si přejí a zda je to uskutečnitelné."
Strategická skupina F1 se bude otázkou budoucnosti sportu zabývat na svém příštím setkání 14. května 2015.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.