Podle šéfky Sauberu, Monišy Kaltenbornové, je vyrovnanost motoru klíčovou pro úspěšnou budoucnost Formule 1. Týmy se na ní musí při jednáních o změnách pro sezónu 2017 zaměřit.
Bernie Ecclestone nedávno přišel s nápadem na zavedení dvou druhů motorů v F1: současných přeplňovaných V6 a levných atmosférických V8, které by měly pomoci menším týmům s nižšími rozpočty. S jeho nápadem souhlasí Red Bull, Force India i Sauber.
Podle Kaltenbornové však bude důležité zajistit vyrovnanost obou druhů motorů: "Všichni budou souhlasit s tím, že Formule 1 musí reprezentovat ty nejšpičkovější technologie. Musíme také přijmout to, že pohonná ústrojí jsou velkou nákladovou položkou. A my jsme se vlastně nikdy nechtěli vrátit do tohoto období, kdy stojí tolik."
"Celý problém se exponenciálně zvětšil kvůli tak velkému rozdílu mezi různými pohonnými jednotkami a tomu, že jedna tolik dominuje. Koncepty, o kterých se diskutuje, jsou z tohoto pohledu velmi zajímavé. Klíčovým prvkem musí být vyrovnanost motorů," zdůrazňuje pro oficiální stránky F1 šéfka Sauberu, jenž odebírá pohonné jednotky od Ferrari.
Švýcarský tým se proti loňsku hodně zlepšil - v šampionátu konstruktérů je pátý, ale přesto má se sponzory stále potíže: "Je to rozhodně jednodušší přilákat sponzory, ale uzavření smlouvy zůstává obtížné. Samozřejmě, že s dobrým výsledkem je důležité to, že máte šanci hovořit s více lidmi - získáváte jejich pozornost a čas. Ale ekonomické prostředí zůstává stále náročné."
F1 bude jednat o zavedení dvou druhů motorů od roku 2017 (foto: Renault Sport F1)
"Celkově je život s dobrými výsledky samozřejmě jednodušší," pokračuje Kaltenbornová. Udrží si ale Sauber pátou příčku? "S určitostí můžu říct jen to, že se nebudeme pohybovat vzadu. Na všechno ostatní si musíme počkat. Nechci se nechat zatáhnout do spekulací."
Formule 1 by podle ní také měla více naslouchat fanouškům: "Musíte také k diskusi přivést fanoušky. Nezáleží na tom, zda je podle vás zvuk důležitý či nikoliv - přiveďte fanoušky a zjistěte, co si přejí ohledně jakékoliv záležitosti, kterou přednesou, pokud je šance ji změnit. Zjistěme, co si přejí a zda je to uskutečnitelné."
Strategická skupina F1 se bude otázkou budoucnosti sportu zabývat na svém příštím setkání 14. května 2015.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.