Podle šéfky Sauberu, Monišy Kaltenbornové, je vyrovnanost motoru klíčovou pro úspěšnou budoucnost Formule 1. Týmy se na ní musí při jednáních o změnách pro sezónu 2017 zaměřit.
Bernie Ecclestone nedávno přišel s nápadem na zavedení dvou druhů motorů v F1: současných přeplňovaných V6 a levných atmosférických V8, které by měly pomoci menším týmům s nižšími rozpočty. S jeho nápadem souhlasí Red Bull, Force India i Sauber.
Podle Kaltenbornové však bude důležité zajistit vyrovnanost obou druhů motorů: "Všichni budou souhlasit s tím, že Formule 1 musí reprezentovat ty nejšpičkovější technologie. Musíme také přijmout to, že pohonná ústrojí jsou velkou nákladovou položkou. A my jsme se vlastně nikdy nechtěli vrátit do tohoto období, kdy stojí tolik."
"Celý problém se exponenciálně zvětšil kvůli tak velkému rozdílu mezi různými pohonnými jednotkami a tomu, že jedna tolik dominuje. Koncepty, o kterých se diskutuje, jsou z tohoto pohledu velmi zajímavé. Klíčovým prvkem musí být vyrovnanost motorů," zdůrazňuje pro oficiální stránky F1 šéfka Sauberu, jenž odebírá pohonné jednotky od Ferrari.
Švýcarský tým se proti loňsku hodně zlepšil - v šampionátu konstruktérů je pátý, ale přesto má se sponzory stále potíže: "Je to rozhodně jednodušší přilákat sponzory, ale uzavření smlouvy zůstává obtížné. Samozřejmě, že s dobrým výsledkem je důležité to, že máte šanci hovořit s více lidmi - získáváte jejich pozornost a čas. Ale ekonomické prostředí zůstává stále náročné."
F1 bude jednat o zavedení dvou druhů motorů od roku 2017 (foto: Renault Sport F1)
"Celkově je život s dobrými výsledky samozřejmě jednodušší," pokračuje Kaltenbornová. Udrží si ale Sauber pátou příčku? "S určitostí můžu říct jen to, že se nebudeme pohybovat vzadu. Na všechno ostatní si musíme počkat. Nechci se nechat zatáhnout do spekulací."
Formule 1 by podle ní také měla více naslouchat fanouškům: "Musíte také k diskusi přivést fanoušky. Nezáleží na tom, zda je podle vás zvuk důležitý či nikoliv - přiveďte fanoušky a zjistěte, co si přejí ohledně jakékoliv záležitosti, kterou přednesou, pokud je šance ji změnit. Zjistěme, co si přejí a zda je to uskutečnitelné."
Strategická skupina F1 se bude otázkou budoucnosti sportu zabývat na svém příštím setkání 14. května 2015.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.