Šéf aerodynamiky Red Bullu: Nástroje na stažení náskoku soupeřů máme

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 28. dubna 2015 6:40
Sdílej:

Aerodynamika je oblastí, která prochází neustálými změnami. Šéf aerodynamiky Red Bullu, Dan Fallows, se svým vozem není nikdy spokojený. Nebyl ani tehdy, když v F1 dominovali, což je podle něj pouze dobře.

"Ne, s našimi vozy nejsem nikdy spokojený, dokonce ani tehdy, když jsme dominovali. Myslím, ž když jste s nimi spokojeni, pak instinktivně trochu polevíte - a to v F1 nechcete," popisuje Fallows, který měl přejít minulý rok s Peterem Prodromouem k McLarenu, ale nakonec si vše rozmyslel a zůstal u Red Bullu.

Je osobní filozofií je snažit se stáhnout náskok soupeřů pomocí kvalitnější aerodynamiky, aniž by si stěžoval na méně výkonnou a nespolehlivou pohonnou jednotku Renaultu: "Do roku 2015 jsme vstupovali s tím, že máme velkou ztrátu. Všichni ví, kde v čem spočívá náš největší deficit. Ale upřímně - to, proč nás ostatní překonávají, to je nepodstatné. Máme to ve své moci. Je to na oddělení aerodynamiky, abychom s tím něco udělali."

"V F1 je mnoho faktorů, které přispívají k rozdílům ve výkonnosti: pilot, pohonná jednotka, aerodynamika, využívání pneumatik atd. Ale aerodynamický tým může mít zásadní dopad pouze na jedno hledisko.

V sezóně tedy nastupujeme s tím, že víme, jakou máme ztrátu. A pracovat na základech pro stažení této ztráty je prací tohoto oddělení. Můžeme to dokázat, protože na to máme nástroje. Povedlo se nám to už dříve a cílem je to dokázat znovu," dodává šéf aerodynamiky Red Bullu.

Šéf aerodynamiky Red Bullu, Dan Fallows, není se svými vozy nikdy spokojený(foto: Red Bull Racing)

Rakouskému týmu po čtyřech závodech sezóny 2015 patří v šampionátu konstruktérů až 4. místo, před ním jsou Williams, Ferrari a Mercedes. Usilovně pracuje na tom, aby příští týden do Barcelony dorazil s kratším nosem, novým aerodynamickým balíkem a vylepšeným motorem Renault, aby mohli opět bojovat na špici.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.