Aerodynamika je oblastí, která prochází neustálými změnami. Šéf aerodynamiky Red Bullu, Dan Fallows, se svým vozem není nikdy spokojený. Nebyl ani tehdy, když v F1 dominovali, což je podle něj pouze dobře.
"Ne, s našimi vozy nejsem nikdy spokojený, dokonce ani tehdy, když jsme dominovali. Myslím, ž když jste s nimi spokojeni, pak instinktivně trochu polevíte - a to v F1 nechcete," popisuje Fallows, který měl přejít minulý rok s Peterem Prodromouem k McLarenu, ale nakonec si vše rozmyslel a zůstal u Red Bullu.
Je osobní filozofií je snažit se stáhnout náskok soupeřů pomocí kvalitnější aerodynamiky, aniž by si stěžoval na méně výkonnou a nespolehlivou pohonnou jednotku Renaultu: "Do roku 2015 jsme vstupovali s tím, že máme velkou ztrátu. Všichni ví, kde v čem spočívá náš největší deficit. Ale upřímně - to, proč nás ostatní překonávají, to je nepodstatné. Máme to ve své moci. Je to na oddělení aerodynamiky, abychom s tím něco udělali."
"V F1 je mnoho faktorů, které přispívají k rozdílům ve výkonnosti: pilot, pohonná jednotka, aerodynamika, využívání pneumatik atd. Ale aerodynamický tým může mít zásadní dopad pouze na jedno hledisko.
V sezóně tedy nastupujeme s tím, že víme, jakou máme ztrátu. A pracovat na základech pro stažení této ztráty je prací tohoto oddělení. Můžeme to dokázat, protože na to máme nástroje. Povedlo se nám to už dříve a cílem je to dokázat znovu," dodává šéf aerodynamiky Red Bullu.
Šéf aerodynamiky Red Bullu, Dan Fallows, není se svými vozy nikdy spokojený(foto: Red Bull Racing)
Rakouskému týmu po čtyřech závodech sezóny 2015 patří v šampionátu konstruktérů až 4. místo, před ním jsou Williams, Ferrari a Mercedes. Usilovně pracuje na tom, aby příští týden do Barcelony dorazil s kratším nosem, novým aerodynamickým balíkem a vylepšeným motorem Renault, aby mohli opět bojovat na špici.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.