Merhi si stěžuje: Auta Manoru nejsou na stejné úrovni

Merhi, Roberto
Merhi, Roberto, foto: Manor Racing
iM2 27. dubna 2015 21:51
Sdílej:

Roberto Merhi vysvětluje odstup od svého týmového kolegy, Willa Stevense, z týmu Manor-Marussia. Po prvních dvou závodech tak provádí prvotní hodnocení.

Odstartovat do prvního závodu se Manoru nepovedlo. S modifikovaným loňským autem tým výrazně zaostává za ostatními. O druhém pilotovi vedle Willa Stevense se závod co závod vedou různé spekulace. Roberto Merhi si svůj vstup do F1 přál jistě snazší, ale mladý Španěl si nenechává kritiku jen tak líbit.

Srovnávat Manor s ostatními devíti týmy zatím nemůže. V interním týmovém duelu mezi jezdci zachráněného týmu se však objevila už poměrně značná díra. V Malajsii sice Stevens nejel, ale v Číně a Bahrajnu už výrazně Merhiho převyšoval. Dokonce natolik, že se tým začal poohlížet po možném náhradníkovi za Španěla.

Zběžným pohledem by se dalo říci, že je mezi jezdci velký rozdíl - avšak mladík má pro to jiné vysvětlení: "Auta jsou kompletní, ale stále obsahují několik dílů z loňska. A na mém autě jich [nových dílů] chybí o dost víc než na tom druhém," cituje jej španělský 'El Confidencial'.

24letý jezdec také není podporován žádným extra silným sponzorem, proto je jeho místo v ohrožení. Bývalý jezdec Mercedesu v DTM kromě F1 jezdí také ve Formuli 3,5 - o víkendu se jel první závod v Aragonu.

Auta Manoru-Marussie se dle Merhiho liší, čímž vysvětluje svoji ztrátu na kolegu (foto: Manor Marussia F1 Team)

"Momentálně se zdá, že jsou v F1 čtyři různé úrovně - je to jako čtyři různé šampionáty. V motorech jsou velké rozdíly mezi F1 a Formulí 3,5, hodně se také liší přítlak a trakce. Je to znatelné. V F1 ale celou dobu jezdíte, aniž byste mohli naplno využívat pneumatiky. 

V F1 má člověk převodovku s osmi stupni a o hodně víc koňských sil. Do zatáček se ale najíždí docela podobně. Ve Formuli 3,5 jen o trošku méně agresivně," porovnal obě série, ve kterých působí, jezdec.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.