Roberto Merhi vysvětluje odstup od svého týmového kolegy, Willa Stevense, z týmu Manor-Marussia. Po prvních dvou závodech tak provádí prvotní hodnocení.
Odstartovat do prvního závodu se Manoru nepovedlo. S modifikovaným loňským autem tým výrazně zaostává za ostatními. O druhém pilotovi vedle Willa Stevense se závod co závod vedou různé spekulace. Roberto Merhi si svůj vstup do F1 přál jistě snazší, ale mladý Španěl si nenechává kritiku jen tak líbit.
Srovnávat Manor s ostatními devíti týmy zatím nemůže. V interním týmovém duelu mezi jezdci zachráněného týmu se však objevila už poměrně značná díra. V Malajsii sice Stevens nejel, ale v Číně a Bahrajnu už výrazně Merhiho převyšoval. Dokonce natolik, že se tým začal poohlížet po možném náhradníkovi za Španěla.
Zběžným pohledem by se dalo říci, že je mezi jezdci velký rozdíl - avšak mladík má pro to jiné vysvětlení: "Auta jsou kompletní, ale stále obsahují několik dílů z loňska. A na mém autě jich [nových dílů] chybí o dost víc než na tom druhém," cituje jej španělský 'El Confidencial'.
24letý jezdec také není podporován žádným extra silným sponzorem, proto je jeho místo v ohrožení. Bývalý jezdec Mercedesu v DTM kromě F1 jezdí také ve Formuli 3,5 - o víkendu se jel první závod v Aragonu.
Auta Manoru-Marussie se dle Merhiho liší, čímž vysvětluje svoji ztrátu na kolegu (foto: Manor Marussia F1 Team)
"Momentálně se zdá, že jsou v F1 čtyři různé úrovně - je to jako čtyři různé šampionáty. V motorech jsou velké rozdíly mezi F1 a Formulí 3,5, hodně se také liší přítlak a trakce. Je to znatelné. V F1 ale celou dobu jezdíte, aniž byste mohli naplno využívat pneumatiky.
V F1 má člověk převodovku s osmi stupni a o hodně víc koňských sil. Do zatáček se ale najíždí docela podobně. Ve Formuli 3,5 jen o trošku méně agresivně," porovnal obě série, ve kterých působí, jezdec.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.