Roberto Merhi vysvětluje odstup od svého týmového kolegy, Willa Stevense, z týmu Manor-Marussia. Po prvních dvou závodech tak provádí prvotní hodnocení.
Odstartovat do prvního závodu se Manoru nepovedlo. S modifikovaným loňským autem tým výrazně zaostává za ostatními. O druhém pilotovi vedle Willa Stevense se závod co závod vedou různé spekulace. Roberto Merhi si svůj vstup do F1 přál jistě snazší, ale mladý Španěl si nenechává kritiku jen tak líbit.
Srovnávat Manor s ostatními devíti týmy zatím nemůže. V interním týmovém duelu mezi jezdci zachráněného týmu se však objevila už poměrně značná díra. V Malajsii sice Stevens nejel, ale v Číně a Bahrajnu už výrazně Merhiho převyšoval. Dokonce natolik, že se tým začal poohlížet po možném náhradníkovi za Španěla.
Zběžným pohledem by se dalo říci, že je mezi jezdci velký rozdíl - avšak mladík má pro to jiné vysvětlení: "Auta jsou kompletní, ale stále obsahují několik dílů z loňska. A na mém autě jich [nových dílů] chybí o dost víc než na tom druhém," cituje jej španělský 'El Confidencial'.
24letý jezdec také není podporován žádným extra silným sponzorem, proto je jeho místo v ohrožení. Bývalý jezdec Mercedesu v DTM kromě F1 jezdí také ve Formuli 3,5 - o víkendu se jel první závod v Aragonu.
Auta Manoru-Marussie se dle Merhiho liší, čímž vysvětluje svoji ztrátu na kolegu (foto: Manor Marussia F1 Team)
"Momentálně se zdá, že jsou v F1 čtyři různé úrovně - je to jako čtyři různé šampionáty. V motorech jsou velké rozdíly mezi F1 a Formulí 3,5, hodně se také liší přítlak a trakce. Je to znatelné. V F1 ale celou dobu jezdíte, aniž byste mohli naplno využívat pneumatiky.
V F1 má člověk převodovku s osmi stupni a o hodně víc koňských sil. Do zatáček se ale najíždí docela podobně. Ve Formuli 3,5 jen o trošku méně agresivně," porovnal obě série, ve kterých působí, jezdec.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.