Williams dnes oznámil finanční výsledky své skupiny za fiskální rok 2014. Zaznamenal v něm ztrátu ve výši 34,3 milionu liber (v přepočtu přes 1,3 miliardy Kč).
Zatímco v předchozím období dosáhl zisku 450 mil. Kč (11,9 mil. liber), letos spadla skupina Williams do ztráty 1,3 miliardy Kč. K tomu přispěly vyšší náklady v F1 po zavedení nových V6 pohonných jednotek, investice do zlepšení konkurenceschopnosti závodního týmu.
Příjmy klesly z 5 miliard Kč (130,4 mil. liber) v roce 2013 na 3,46 mil. Kč (90,2 mil. liber) v posledním účetním období, což souvisí s tím, že Williams skončil v sezóně 2013 až na devátém místě a s prodejem společnosti Williams Hybrid Power na začátku minulého roku.
Williams ale loni dosáhl velkého obratu, když v šampionátu konstruktérů porazil Force Indii, Lotus, McLaren Toro Rosso a dokonce i Ferrari a skončil na třetím místě. Díky odměnám, které letos obdrží, proto budou příští finanční výsledky opět lepší.
"Finanční výsledky skupiny za rok 2014 odrážení slabou výkonnost na trati v předchozích třech letech. Vedlo to k zřetelnému zhoršení příjmů z komerčních práv a sponzorství. Minulý rok se také negativně projevilo přemístění našich pokročilých inženýrských aktivit," vysvětluje Mike O'Driscoll.
Na horších finančních výsledcích za minulé období se podepsala bídná výkonnosttýmu v sezóně 2013 (foto: Williams F1 Team)
"Naše mnohem lepší výkonnost v šampionátu v roce 2014 povede k vyšším příjmům z komerčních práv a sponzorství, tomu se přidá zlepšení výkonnosti naší divize pokročilého inženýrství. Naší ambicí je upevnit pokrok, který jsme loni udělali, pokračovat v budování nezbytných základů pro budoucí sportovní a komerční úspěchy, a následkem toho materiálně zlepšit naše finanční výsledky v příštích letech," dodává výkonný ředitel skupiny Williams
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.