Williams dnes oznámil finanční výsledky své skupiny za fiskální rok 2014. Zaznamenal v něm ztrátu ve výši 34,3 milionu liber (v přepočtu přes 1,3 miliardy Kč).
Zatímco v předchozím období dosáhl zisku 450 mil. Kč (11,9 mil. liber), letos spadla skupina Williams do ztráty 1,3 miliardy Kč. K tomu přispěly vyšší náklady v F1 po zavedení nových V6 pohonných jednotek, investice do zlepšení konkurenceschopnosti závodního týmu.
Příjmy klesly z 5 miliard Kč (130,4 mil. liber) v roce 2013 na 3,46 mil. Kč (90,2 mil. liber) v posledním účetním období, což souvisí s tím, že Williams skončil v sezóně 2013 až na devátém místě a s prodejem společnosti Williams Hybrid Power na začátku minulého roku.
Williams ale loni dosáhl velkého obratu, když v šampionátu konstruktérů porazil Force Indii, Lotus, McLaren Toro Rosso a dokonce i Ferrari a skončil na třetím místě. Díky odměnám, které letos obdrží, proto budou příští finanční výsledky opět lepší.
"Finanční výsledky skupiny za rok 2014 odrážení slabou výkonnost na trati v předchozích třech letech. Vedlo to k zřetelnému zhoršení příjmů z komerčních práv a sponzorství. Minulý rok se také negativně projevilo přemístění našich pokročilých inženýrských aktivit," vysvětluje Mike O'Driscoll.
Na horších finančních výsledcích za minulé období se podepsala bídná výkonnosttýmu v sezóně 2013 (foto: Williams F1 Team)
"Naše mnohem lepší výkonnost v šampionátu v roce 2014 povede k vyšším příjmům z komerčních práv a sponzorství, tomu se přidá zlepšení výkonnosti naší divize pokročilého inženýrství. Naší ambicí je upevnit pokrok, který jsme loni udělali, pokračovat v budování nezbytných základů pro budoucí sportovní a komerční úspěchy, a následkem toho materiálně zlepšit naše finanční výsledky v příštích letech," dodává výkonný ředitel skupiny Williams
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.