Williams dnes oznámil finanční výsledky své skupiny za fiskální rok 2014. Zaznamenal v něm ztrátu ve výši 34,3 milionu liber (v přepočtu přes 1,3 miliardy Kč).
Zatímco v předchozím období dosáhl zisku 450 mil. Kč (11,9 mil. liber), letos spadla skupina Williams do ztráty 1,3 miliardy Kč. K tomu přispěly vyšší náklady v F1 po zavedení nových V6 pohonných jednotek, investice do zlepšení konkurenceschopnosti závodního týmu.
Příjmy klesly z 5 miliard Kč (130,4 mil. liber) v roce 2013 na 3,46 mil. Kč (90,2 mil. liber) v posledním účetním období, což souvisí s tím, že Williams skončil v sezóně 2013 až na devátém místě a s prodejem společnosti Williams Hybrid Power na začátku minulého roku.
Williams ale loni dosáhl velkého obratu, když v šampionátu konstruktérů porazil Force Indii, Lotus, McLaren Toro Rosso a dokonce i Ferrari a skončil na třetím místě. Díky odměnám, které letos obdrží, proto budou příští finanční výsledky opět lepší.
"Finanční výsledky skupiny za rok 2014 odrážení slabou výkonnost na trati v předchozích třech letech. Vedlo to k zřetelnému zhoršení příjmů z komerčních práv a sponzorství. Minulý rok se také negativně projevilo přemístění našich pokročilých inženýrských aktivit," vysvětluje Mike O'Driscoll.
Na horších finančních výsledcích za minulé období se podepsala bídná výkonnosttýmu v sezóně 2013 (foto: Williams F1 Team)
"Naše mnohem lepší výkonnost v šampionátu v roce 2014 povede k vyšším příjmům z komerčních práv a sponzorství, tomu se přidá zlepšení výkonnosti naší divize pokročilého inženýrství. Naší ambicí je upevnit pokrok, který jsme loni udělali, pokračovat v budování nezbytných základů pro budoucí sportovní a komerční úspěchy, a následkem toho materiálně zlepšit naše finanční výsledky v příštích letech," dodává výkonný ředitel skupiny Williams
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.