Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.
Bernie Ecclestone podporuje myšlenku představení levnějších V8 motorů s KERSem, anebo V6 motorů s dvojitým KERSem, které by nezávislé týmy mohly využívat při mnohem menších nákladech než aktuální motory.
"Myslím, že princip udržení si hybridních V6 motorů je absolutně správný a vhodný," říká Bob Fernley z Force Indie pro motorsport.com. "Z pohledu výrobců je to velmi přínosné jak pro marketing tak i pro technický program. Nevidím žádný důvod pro prochybování o tom, že hybridy budou mít dlouhodobou budoucnost v F1.
Co navrhuje Bernie, je to, že by nezávislým týmům byly nabídnuty rovnocenné motory, možná V8 s KERS, za minimálně polovinu ceny toho, co platíme dnes. Samozřejmě, že z pohledu nezávislého týmu, mít možnost snížit o polovinu naše náklady a být rovnocenní s V6, je atraktivní. Neznevýhodní nás to, stále bychom mohli předvádět skvělou show.
Bob Fernley z Force Indie (foto: Sahara Force India)
Kdyby řekněme Cosworth přišel s V8 s KERSem, tak by to byla velmi, velmi dobrá jednotka. Výhodou tohoto řešení by bylo, že bychom měli nezávislého dodavatele a zdraví Formule 1 by to nijak nepoškodilo. Myslím, že Cosworth a Renault jsou dvě firmy, které by to mohly udělat," pokračuje Fernley.
Očividným problémem tohoto nápadu je, jak by FIA zajistila rovnocennost jednotlivých řešení? Fernley v tom ale problém nevidí: "Nakonec týmy nemohou přežít na základě aktuální nákladové báze. Takže si myslím, že Bernieho iniciativa má ohromnou váhu. Jestli to přinese několik problémů týkajících se určení parity... Dobře, už teď jsou problémy mezi tím, kde je Mercedes a kde je Renault! Vždy něco takového budete mít.
Nemyslím si, že by to devalvovalo Formuli 1. Jezdíme s rozdílnými šasi, takže proč bychom nemohli jezdit s rozdílnými motory? Už jsme to dělali v minulosti a občas to bylo úspěšné a občas ne, ale dnes nemáme paritu."
Fernley také dodává, že ze strany výrobců tu nebude žádná snaha o snížení cen, které si aktuálně účtují za současné motory nezávislým týmům. "Momentálně to není na stole a není to něco, čím by se chtěli výrobci zabývat. Jedinou další věcí, která je na stoje, je snížení nákladů, ale ne to, abychom měli rovnocenné motory. Proč bychom to měli chtít?" zakončil Bob Fernley.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.