Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.
Bernie Ecclestone podporuje myšlenku představení levnějších V8 motorů s KERSem, anebo V6 motorů s dvojitým KERSem, které by nezávislé týmy mohly využívat při mnohem menších nákladech než aktuální motory.
"Myslím, že princip udržení si hybridních V6 motorů je absolutně správný a vhodný," říká Bob Fernley z Force Indie pro motorsport.com. "Z pohledu výrobců je to velmi přínosné jak pro marketing tak i pro technický program. Nevidím žádný důvod pro prochybování o tom, že hybridy budou mít dlouhodobou budoucnost v F1.
Co navrhuje Bernie, je to, že by nezávislým týmům byly nabídnuty rovnocenné motory, možná V8 s KERS, za minimálně polovinu ceny toho, co platíme dnes. Samozřejmě, že z pohledu nezávislého týmu, mít možnost snížit o polovinu naše náklady a být rovnocenní s V6, je atraktivní. Neznevýhodní nás to, stále bychom mohli předvádět skvělou show.
Bob Fernley z Force Indie (foto: Sahara Force India)
Kdyby řekněme Cosworth přišel s V8 s KERSem, tak by to byla velmi, velmi dobrá jednotka. Výhodou tohoto řešení by bylo, že bychom měli nezávislého dodavatele a zdraví Formule 1 by to nijak nepoškodilo. Myslím, že Cosworth a Renault jsou dvě firmy, které by to mohly udělat," pokračuje Fernley.
Očividným problémem tohoto nápadu je, jak by FIA zajistila rovnocennost jednotlivých řešení? Fernley v tom ale problém nevidí: "Nakonec týmy nemohou přežít na základě aktuální nákladové báze. Takže si myslím, že Bernieho iniciativa má ohromnou váhu. Jestli to přinese několik problémů týkajících se určení parity... Dobře, už teď jsou problémy mezi tím, kde je Mercedes a kde je Renault! Vždy něco takového budete mít.
Nemyslím si, že by to devalvovalo Formuli 1. Jezdíme s rozdílnými šasi, takže proč bychom nemohli jezdit s rozdílnými motory? Už jsme to dělali v minulosti a občas to bylo úspěšné a občas ne, ale dnes nemáme paritu."
Fernley také dodává, že ze strany výrobců tu nebude žádná snaha o snížení cen, které si aktuálně účtují za současné motory nezávislým týmům. "Momentálně to není na stole a není to něco, čím by se chtěli výrobci zabývat. Jedinou další věcí, která je na stoje, je snížení nákladů, ale ne to, abychom měli rovnocenné motory. Proč bychom to měli chtít?" zakončil Bob Fernley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.