Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že se mu líbí myšlenka na zavedení dvou druhů motorů ve Formuli 1 od roku 2017.
Bernie Ecclestone bojuje za nasazení levnějších motorů s KERSem, které by závodily po boku současných přeplňovaných V6 turbomotorů s pokročilejším ERS. Tento návrh by zároveň otevřel dveře pro Renault, který by se mohl stát dodavatelem toho levnějšího agregátu - ať už by šlo o atmosférické V8 či V6 s dvojitým turbem.
"Jde o zajímavý koncept. Měli bychom se na to dobře podívat a prozkoumat pro a proti, abych byl upřímný. Docházelo k tomu už dříve. Mohli byste mít určité motory konkurenceschopné na odlišných tratích, což by mohlo s věcmi trochu pohnout. Určitě to stojí za dobrou debatu," myslí si Horner.
"Je to určitě zajímavé. Renault by to podle mě rozhodně zvážil - je to spíše otázka pro Renault než pro mě. Podle mě by o tom ale určitě přemýšleli," domnívá se šéf Red Bullu, který se v současné době s výkonem i spolehlivostí francouzských pohonných jednotek hodně trápí.
Red Bullu by to dalo šanci dostihnout Mercedes, i když v tomto případě by vše záleželo na tom, jak by FIA nastavila a ošetřovala pravidla pro určitou rovnost mezi těmito dvěma typy motorů, aby byly oba konkurenceschopné.
Red Bull přemýšlí, jak stáhnout velký náskok Mercedesu - pomůže mu změnapravidel týkající se motorů? (foto: Red Bull Racing)
"Existuje celá řada permutací, s nimiž mohou chytří inženýři přijít, nejprve se ale podívejme na koncept. V těchto dnech jsou simulace velmi přesné - můžeme simulovat to, jaký bude výsledek, a pak se můžeme rozhodnout na základě informací spíše než podle odhadů," pokračuje Horner.
Na otázku, jaká je tedy šance, že se v F1 bude od roku 2017 závodit s dvěma druhy motorů, odpovídá: "Nemám tušení. Zeptejte se mě za měsíc." To už bude po jednání Strategické skupiny F1, která se touto otázkou bude zabývat 14. května.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.