Force India přichází se zajímavým návrhem, jak zpestřit závody ve Formuli 1: nechat týmy, ať si sami pro závodní víkend volně vyberou dvě ze čtyř nabízených směsí pneumatik Pirelli.
Strategická skupina F1 bude 14. května projednávat návrhy na zlepšení - zejména změny týkající se motorů a případné zavedení starších V8 atmosfér s KERSem a výkonem 1000 koní. Force India, která letos patří mezi 6 týmů ve strategické skupině, navrhuje také úpravy pravidel týkajících se pneumatik.
"Pirelli má v nabídce čtyři odlišné směsi [hladkých] pneumatik. Proč si každý tým z nich nemůže vybírat dvě individuálně? Pokud by týmy nahlásili čtyři týdny předem, které směsi by si pro každou velkou cenu vybraly, pak by pneumatiky mohly být včas vyrobeny," popisuje Otmar Szafnauer.
"Nestálo by to více. Volby by pak byly tajemstvím do čtvrtku před závodem. Takže bychom už ve čtvrtek měli téma, o kterém by všichni hovořili," vyzdvihuje sportovní ředitel indického týmu výhody svého návrhu pro AMuS.
Přínosem by bylo i to, že stáj, která má auto šetrnější k pneumatikám, by se zaměřovala na měkké směsi a byla by tak za svůj návrh odměněna. Ale i tým s agresivnějším vozem by mohl zvolit tvrdší směsi a tak ušetřit zastávku. Nechal by si někdo přivézt super-měkkou a tvrdou směs?
Force India navrhuje, aby si týmy samy volily směsi z nabídky pneumatik Pirelli(foto: Sahara Force India)
Mohlo by to přinést různorodější strategie s nejistým výsledkem. Také by to týmům ztížilo vzájemné sledování výkonnosti a degradace při pátečních dlouhých jízdách, pokud by soupeř jezdil na odlišných směsích.
Návrh ale zřejmě ztroskotá kvůli právu veta větších týmů, kterým je podezřelé vše, co si nemůžou předem spočítat nebo nad čím nebudou mít kontrolu. Jenže právě i ona předvídatelnost v současné době patří k problémům tohoto sportu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.