Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, připouští, že v F1 nestačí mít jenom dobré lidi. U těchto lidí je třeba, aby měli také hlad po vítězství!
Williams chtěl před sezonou být opět druhým nejlepším týmem a občas pozlobit i tovární tým Mercedesu. Jenže v prvních závodech to tak nevypadalo. Williams hadicapovaly především pneumatiky. I tak je ale odstup na Mercedes, dokonce i Ferrari, více než zřejmý. Naštěstí se situace nevrátila zpět do krizových let 2011, 2012 a 2013 a Williams je třetím nejsilnějším týmem.
Velký podíl na vzestupu tradiční stáje z Grove se připisuje Patu Symondsovi, který psychicky tým postavil zpět na nohy. Pat do týmu přišel poté, co mu v roce 2013 vypršel zákaz práce v F1. Po návratu začal jako technický konzultant Marussie, poté přešel k Williamsu. Jeho hlavním úkolem bylo dostat tým opět na vítěznou vlnu.
"Zapomněli, jak se vyhrává. I loni nějakou dobu trvalo, než si to uvědomili," přiznává Pat pro 'The Guardian'. Během zimy se ale ukázalo, že jde stále o poměrně malý tým: "Dojel jsem [na trať] a uviděl jsem, že jsou naše náklaďáky zaparkovány až vzadu. To mě vytočilo! Ukazuje to chybějící vůli po vítězství."
Pat je hrdý na 3. místo z roku 2014 a chce to ukázat, to samé čeká od týmu (foto: Williams F1 Team)
Tým na to okamžitě zareagoval a náklaďáky přeparkoval. Symonds je hrdý na třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 a také to chce ukázat. To samé očekává od týmu. Dle něj je třeba na vítězné mentalitě potřeba neustále pracovat. "Může to znít triviálně, ale je to všechno součást přístupu, který je k vítězství potřeba."
Symonds však nezpochybňuje talent lidí z továrny, místní inženýry pokládá za "velmi talentované lidi." V týmu mu chyběla jenom vůle po vítězství a také pořádná organizační struktura. V době svého příchodu tým údajně vypadal tak, jak jej znal z 90. let.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.