Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, připouští, že v F1 nestačí mít jenom dobré lidi. U těchto lidí je třeba, aby měli také hlad po vítězství!
Williams chtěl před sezonou být opět druhým nejlepším týmem a občas pozlobit i tovární tým Mercedesu. Jenže v prvních závodech to tak nevypadalo. Williams hadicapovaly především pneumatiky. I tak je ale odstup na Mercedes, dokonce i Ferrari, více než zřejmý. Naštěstí se situace nevrátila zpět do krizových let 2011, 2012 a 2013 a Williams je třetím nejsilnějším týmem.
Velký podíl na vzestupu tradiční stáje z Grove se připisuje Patu Symondsovi, který psychicky tým postavil zpět na nohy. Pat do týmu přišel poté, co mu v roce 2013 vypršel zákaz práce v F1. Po návratu začal jako technický konzultant Marussie, poté přešel k Williamsu. Jeho hlavním úkolem bylo dostat tým opět na vítěznou vlnu.
"Zapomněli, jak se vyhrává. I loni nějakou dobu trvalo, než si to uvědomili," přiznává Pat pro 'The Guardian'. Během zimy se ale ukázalo, že jde stále o poměrně malý tým: "Dojel jsem [na trať] a uviděl jsem, že jsou naše náklaďáky zaparkovány až vzadu. To mě vytočilo! Ukazuje to chybějící vůli po vítězství."
Pat je hrdý na 3. místo z roku 2014 a chce to ukázat, to samé čeká od týmu (foto: Williams F1 Team)
Tým na to okamžitě zareagoval a náklaďáky přeparkoval. Symonds je hrdý na třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 a také to chce ukázat. To samé očekává od týmu. Dle něj je třeba na vítězné mentalitě potřeba neustále pracovat. "Může to znít triviálně, ale je to všechno součást přístupu, který je k vítězství potřeba."
Symonds však nezpochybňuje talent lidí z továrny, místní inženýry pokládá za "velmi talentované lidi." V týmu mu chyběla jenom vůle po vítězství a také pořádná organizační struktura. V době svého příchodu tým údajně vypadal tak, jak jej znal z 90. let.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.