Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, připouští, že v F1 nestačí mít jenom dobré lidi. U těchto lidí je třeba, aby měli také hlad po vítězství!
Williams chtěl před sezonou být opět druhým nejlepším týmem a občas pozlobit i tovární tým Mercedesu. Jenže v prvních závodech to tak nevypadalo. Williams hadicapovaly především pneumatiky. I tak je ale odstup na Mercedes, dokonce i Ferrari, více než zřejmý. Naštěstí se situace nevrátila zpět do krizových let 2011, 2012 a 2013 a Williams je třetím nejsilnějším týmem.
Velký podíl na vzestupu tradiční stáje z Grove se připisuje Patu Symondsovi, který psychicky tým postavil zpět na nohy. Pat do týmu přišel poté, co mu v roce 2013 vypršel zákaz práce v F1. Po návratu začal jako technický konzultant Marussie, poté přešel k Williamsu. Jeho hlavním úkolem bylo dostat tým opět na vítěznou vlnu.
"Zapomněli, jak se vyhrává. I loni nějakou dobu trvalo, než si to uvědomili," přiznává Pat pro 'The Guardian'. Během zimy se ale ukázalo, že jde stále o poměrně malý tým: "Dojel jsem [na trať] a uviděl jsem, že jsou naše náklaďáky zaparkovány až vzadu. To mě vytočilo! Ukazuje to chybějící vůli po vítězství."
Pat je hrdý na 3. místo z roku 2014 a chce to ukázat, to samé čeká od týmu (foto: Williams F1 Team)
Tým na to okamžitě zareagoval a náklaďáky přeparkoval. Symonds je hrdý na třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 a také to chce ukázat. To samé očekává od týmu. Dle něj je třeba na vítězné mentalitě potřeba neustále pracovat. "Může to znít triviálně, ale je to všechno součást přístupu, který je k vítězství potřeba."
Symonds však nezpochybňuje talent lidí z továrny, místní inženýry pokládá za "velmi talentované lidi." V týmu mu chyběla jenom vůle po vítězství a také pořádná organizační struktura. V době svého příchodu tým údajně vypadal tak, jak jej znal z 90. let.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.