Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, připouští, že v F1 nestačí mít jenom dobré lidi. U těchto lidí je třeba, aby měli také hlad po vítězství!
Williams chtěl před sezonou být opět druhým nejlepším týmem a občas pozlobit i tovární tým Mercedesu. Jenže v prvních závodech to tak nevypadalo. Williams hadicapovaly především pneumatiky. I tak je ale odstup na Mercedes, dokonce i Ferrari, více než zřejmý. Naštěstí se situace nevrátila zpět do krizových let 2011, 2012 a 2013 a Williams je třetím nejsilnějším týmem.
Velký podíl na vzestupu tradiční stáje z Grove se připisuje Patu Symondsovi, který psychicky tým postavil zpět na nohy. Pat do týmu přišel poté, co mu v roce 2013 vypršel zákaz práce v F1. Po návratu začal jako technický konzultant Marussie, poté přešel k Williamsu. Jeho hlavním úkolem bylo dostat tým opět na vítěznou vlnu.
"Zapomněli, jak se vyhrává. I loni nějakou dobu trvalo, než si to uvědomili," přiznává Pat pro 'The Guardian'. Během zimy se ale ukázalo, že jde stále o poměrně malý tým: "Dojel jsem [na trať] a uviděl jsem, že jsou naše náklaďáky zaparkovány až vzadu. To mě vytočilo! Ukazuje to chybějící vůli po vítězství."
Pat je hrdý na 3. místo z roku 2014 a chce to ukázat, to samé čeká od týmu (foto: Williams F1 Team)
Tým na to okamžitě zareagoval a náklaďáky přeparkoval. Symonds je hrdý na třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 a také to chce ukázat. To samé očekává od týmu. Dle něj je třeba na vítězné mentalitě potřeba neustále pracovat. "Může to znít triviálně, ale je to všechno součást přístupu, který je k vítězství potřeba."
Symonds však nezpochybňuje talent lidí z továrny, místní inženýry pokládá za "velmi talentované lidi." V týmu mu chyběla jenom vůle po vítězství a také pořádná organizační struktura. V době svého příchodu tým údajně vypadal tak, jak jej znal z 90. let.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.