Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.
V Bahrajnu se opět hovořilo o změně formátu motorů kvůli jejich vysoké ceně. Podle Bernieho Ecclestona se musí F1 "naléhavě" vrátit k V8 motorům a zbavit se současných V6. Po jednáních ale dodal, že by akceptoval zachování současných pohonných jednotek, pokud dojde ke snížení nákladů.
Od roku 2017 se plánuje další změna - přechod na silnější pohonné jednotky o výkonu 1000 koní, jejich formát by se ale měnit neměl: zůstanou zachovány současné V6. Ty v současné době ale zákazníky stojí ročně až 18 milionů liber (690 mil. Kč), což u menších týmů tvoří významnou část jejich rozpočtů.
"Pro nás jako pro zákaznický tým jsou u motorů nejdůležitějším faktorem jejich náklady. Motory kdysi hodně zvyšovaly náklady a mnoho let se nám dařilo tomu unikat. Ale nyní jsme žel zpět tam, kde jsme byli kdysi, což není moc citlivé," stěžuje si šéfka Sauberu, který používá pohonné jednotky Ferrari.
Náklady na vývojPodle ní je také špatné to, že zákazníci musí výrobcům hradit i vývoj motorů, které by automobilky u svých týmů stejně nasadily: "Jako zákazník plně chápu to, že výrobce potřebuje ukázat svou jádrovou technologii a nejnovější technologii, měly by ale zůstávat na cenově dostupné úrovni."
Ceny za motory v F1 dosahují závratných sum, menší týmy sotva přežívají(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemyslím si, že bychom měli být využívání k tomu, abychom financovali jejich výzkum a vývoj, protože by ten motor stejně vyrobili. Nikdy se nedočkáte toho, že by Mercedes používal motor Ferrari či naopak," dodává Kaltenbornová pro Autosport.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.