Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.
V Bahrajnu se opět hovořilo o změně formátu motorů kvůli jejich vysoké ceně. Podle Bernieho Ecclestona se musí F1 "naléhavě" vrátit k V8 motorům a zbavit se současných V6. Po jednáních ale dodal, že by akceptoval zachování současných pohonných jednotek, pokud dojde ke snížení nákladů.
Od roku 2017 se plánuje další změna - přechod na silnější pohonné jednotky o výkonu 1000 koní, jejich formát by se ale měnit neměl: zůstanou zachovány současné V6. Ty v současné době ale zákazníky stojí ročně až 18 milionů liber (690 mil. Kč), což u menších týmů tvoří významnou část jejich rozpočtů.
"Pro nás jako pro zákaznický tým jsou u motorů nejdůležitějším faktorem jejich náklady. Motory kdysi hodně zvyšovaly náklady a mnoho let se nám dařilo tomu unikat. Ale nyní jsme žel zpět tam, kde jsme byli kdysi, což není moc citlivé," stěžuje si šéfka Sauberu, který používá pohonné jednotky Ferrari.
Náklady na vývojPodle ní je také špatné to, že zákazníci musí výrobcům hradit i vývoj motorů, které by automobilky u svých týmů stejně nasadily: "Jako zákazník plně chápu to, že výrobce potřebuje ukázat svou jádrovou technologii a nejnovější technologii, měly by ale zůstávat na cenově dostupné úrovni."
Ceny za motory v F1 dosahují závratných sum, menší týmy sotva přežívají(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemyslím si, že bychom měli být využívání k tomu, abychom financovali jejich výzkum a vývoj, protože by ten motor stejně vyrobili. Nikdy se nedočkáte toho, že by Mercedes používal motor Ferrari či naopak," dodává Kaltenbornová pro Autosport.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.