Šéfce Sauberu, Moniše Kaltenbornové, se nelíbí vysoké ceny, za které musí ve Formuli 1 odebírat od výrobců pohonné jednotky. Špatně je podle ní i to, že do ní zahrnují také své náklady na vývoj.
V Bahrajnu se opět hovořilo o změně formátu motorů kvůli jejich vysoké ceně. Podle Bernieho Ecclestona se musí F1 "naléhavě" vrátit k V8 motorům a zbavit se současných V6. Po jednáních ale dodal, že by akceptoval zachování současných pohonných jednotek, pokud dojde ke snížení nákladů.
Od roku 2017 se plánuje další změna - přechod na silnější pohonné jednotky o výkonu 1000 koní, jejich formát by se ale měnit neměl: zůstanou zachovány současné V6. Ty v současné době ale zákazníky stojí ročně až 18 milionů liber (690 mil. Kč), což u menších týmů tvoří významnou část jejich rozpočtů.
"Pro nás jako pro zákaznický tým jsou u motorů nejdůležitějším faktorem jejich náklady. Motory kdysi hodně zvyšovaly náklady a mnoho let se nám dařilo tomu unikat. Ale nyní jsme žel zpět tam, kde jsme byli kdysi, což není moc citlivé," stěžuje si šéfka Sauberu, který používá pohonné jednotky Ferrari.
Náklady na vývojPodle ní je také špatné to, že zákazníci musí výrobcům hradit i vývoj motorů, které by automobilky u svých týmů stejně nasadily: "Jako zákazník plně chápu to, že výrobce potřebuje ukázat svou jádrovou technologii a nejnovější technologii, měly by ale zůstávat na cenově dostupné úrovni."
Ceny za motory v F1 dosahují závratných sum, menší týmy sotva přežívají(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemyslím si, že bychom měli být využívání k tomu, abychom financovali jejich výzkum a vývoj, protože by ten motor stejně vyrobili. Nikdy se nedočkáte toho, že by Mercedes používal motor Ferrari či naopak," dodává Kaltenbornová pro Autosport.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.