Sebastian Vettel tvrdí, že Mercedes v prostředním stintu během Velké ceny Bahrajnu nejel kvůli šetření pneumatik naplno, proto mu bylo Ferrari "uměle" blízko.
Podle pilota Ferrari to sice nebylo tak nápadné, jako v Číně, kde na to Lewis Hamilton před svou druhou zastávkou najednou šlápl, přesto podle něj Mercedes uprostřed závodu nevyužíval svůj potenciál plně.
"Myslím, že měli v závodě velmi dobrou rychlost, zřejmě vyšší, než předvedli v prostředním stintu. Proto si myslím, že jsme byli uměle o něco blíže," hodnotí Vettel průběh závodu v Sákhíru, kde vyhrál Hamilton před jeho týmovým kolegou Räikkönenem.
"Zároveň to ale pro nás jako pro tým fungovalo perfektně, protože se ve srovnání s Kimim zpomalili a on je dokázal ke konci dostihnout," pokračuje Němec, který v Bahrajnu neměl svůj den a po sérii chyb projel cílem až jako pátý.
Myslí si, že Mercedesy letos jezdí záměrně pomaleji, aby zvolnili tlak na omezení jejich dominance a zatraktivnili sport? "Nemyslím si, že by se pokoušeli udělat něco hloupého. Jsem si jistý tím, že Lewis a Nico na to tlačí tak tvrdě, jak jen můžou. Při první zastávce to bylo velmi těsné, když jsme všichni vyjeli z boxů - i mezi Nicem a Lewisem."
"Nemyslím si tedy, že by v tuto chvíli skrývali svou rychlost. Jen podle mě ve druhém stintu trochu více pečovali o pneumatiky, protože když jste ve vedení a máte čistý vzduch, tak to můžete dělat. Můžete si dělat, co chcete, protože víte, že po mnoho kol nebudete podseknuti, jelikož by to nemělo smysl. Ale to je normální."
Sebastian Vettel je v šampionát třetí, o 28 bodů za Lewisem Hamiltonem(foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok také neskrývali svou rychlost, ale měli k tomu mnohem méně důvodů než letos," dodává Vettel, jehož Ferrari ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes po 4 závodech 52 bodů. Pro Barcelonu chystá vylepšení aerodynamiky a v Kanadě nasadí novou verzi pohonné jednotky, na jejíž vývoj vyčerpali pět z 10 zbylých žetonů. Její výkon by měl být až o 20 - 30 koní vyšší (více jsme psali minulý týden zde).
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.