Sebastian Vettel tvrdí, že Mercedes v prostředním stintu během Velké ceny Bahrajnu nejel kvůli šetření pneumatik naplno, proto mu bylo Ferrari "uměle" blízko.
Podle pilota Ferrari to sice nebylo tak nápadné, jako v Číně, kde na to Lewis Hamilton před svou druhou zastávkou najednou šlápl, přesto podle něj Mercedes uprostřed závodu nevyužíval svůj potenciál plně.
"Myslím, že měli v závodě velmi dobrou rychlost, zřejmě vyšší, než předvedli v prostředním stintu. Proto si myslím, že jsme byli uměle o něco blíže," hodnotí Vettel průběh závodu v Sákhíru, kde vyhrál Hamilton před jeho týmovým kolegou Räikkönenem.
"Zároveň to ale pro nás jako pro tým fungovalo perfektně, protože se ve srovnání s Kimim zpomalili a on je dokázal ke konci dostihnout," pokračuje Němec, který v Bahrajnu neměl svůj den a po sérii chyb projel cílem až jako pátý.
Myslí si, že Mercedesy letos jezdí záměrně pomaleji, aby zvolnili tlak na omezení jejich dominance a zatraktivnili sport? "Nemyslím si, že by se pokoušeli udělat něco hloupého. Jsem si jistý tím, že Lewis a Nico na to tlačí tak tvrdě, jak jen můžou. Při první zastávce to bylo velmi těsné, když jsme všichni vyjeli z boxů - i mezi Nicem a Lewisem."
"Nemyslím si tedy, že by v tuto chvíli skrývali svou rychlost. Jen podle mě ve druhém stintu trochu více pečovali o pneumatiky, protože když jste ve vedení a máte čistý vzduch, tak to můžete dělat. Můžete si dělat, co chcete, protože víte, že po mnoho kol nebudete podseknuti, jelikož by to nemělo smysl. Ale to je normální."
Sebastian Vettel je v šampionát třetí, o 28 bodů za Lewisem Hamiltonem(foto: Scuderia Ferrari)
"Minulý rok také neskrývali svou rychlost, ale měli k tomu mnohem méně důvodů než letos," dodává Vettel, jehož Ferrari ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes po 4 závodech 52 bodů. Pro Barcelonu chystá vylepšení aerodynamiky a v Kanadě nasadí novou verzi pohonné jednotky, na jejíž vývoj vyčerpali pět z 10 zbylých žetonů. Její výkon by měl být až o 20 - 30 koní vyšší (více jsme psali minulý týden zde).
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.