Lewisovi Hamiltonovi v boji o vítězství v Bahrajnu vozy Ferrari moc starostí nedělaly, větší hrozbu vnímal ze strany svého týmového kolegy Nica Rosberga. Vrací se i k těsnému duelu po jeho výjezdu z boxů, kdy měl oba soupeře těsně za sebou.
Na tiskové konferenci na otázku, zda během Velké ceny Bahrajnu vůbec nastala chvíle, kdy by se obával o to, že by s ním o vítězství mohla bojovat Ferrari, Hamilton odpověděl: "No... po většinu času jsem opravdu viděl pouze Nica."
"Samozřejmě, že na začátku závodu to nebylo lehké ujet klukům za mnou, ale ke konci stintu se to poté trochu zlepšilo. A později byl za mnou Nico. A pak mi dali na vědomí, že Kimi jezdí dlouho, takže bude v posledním stintu velmi rychlý, ale myslím si, že jsem to měl z velké části pod kontrolou," popisuje vítěz závodu.
"Zažil jsem ale podobnou situaci jako Nico. Nestála mě očividně tolik, ale brzdy se docela dost zahřívaly, obzvlášť v provozu. Několik posledních kol jsem tedy musel trochu zpomalit, jinak si nemyslím, že bychom měli nějaký problém," věří britský pilot, za kterého se po jeho prvním výjezdu z boxů těsně zavěsili Vettel bojující s Rosbergem.
Po zastávce v boxech se Hamilton vrátil na trať těsně před Rosbergabojujícího s Vettelem (foto: Daimler AG)
Vnímal Hamilton, co se za ním v tu chvíli odehrává? "Rozhodně jsem to viděl, protože jsem nečekal... V boxech jsem zajel docela daleko... Myslím, že jsem měl slušný náskok, a pak najednou jsem vyjížděl z boxů a oni byli hned za mnou.
Měl jsem celkem pomalou zastávku a to je podle mě tím přirozeným důvodem, proč se náskok snížil. Vyjel jsem z boxů, brzdil do první zatáčky a viděl jsem je v mém levém zrcátku a řekl jsem si: 'Ó, můj Bože, tohle je těsné!' Ale byla to velká legrace. Opravdu dobrá zábava," dodává Hamilton.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.