Kimi Räikkönen po včerejším závodě, v němž skončil druhý, hovořil o tom, co je zapotřebí k poražení Mercedesu.
Fin s Ferrari předvedl v závěru na měkkých pneumatikách parádní stíhací jízdu a dvě kola před koncem předjel Mercedes Nica Rosberga, aby projel cílem jen o 3 sekundy za vítězným Hamiltonem. Je jedinou možností k poražení německého týmu odlišná strategie, kterou zvolil?
"No, nemyslím si, že to je jediný způsob. Na některých okruzích se jim můžeme dostat blíže, jinde ne. Podle mě je ale prvořadým krokem zlepšení našeho balíku. K tomu v budoucnu dojde, pak jim snad budeme blíže," odpovídá Räikkönen.
"Jedním krokem je také se kvalifikovat výše, lépe odstartovat a od toho se odrazit. Myslím, že jsme dnes měli slušnou rychlost, ale když jste za jinými vozy, pak samozřejmě ztrácíte sekundy a nakonec za to zaplatíte," pokračuje pilot Ferrari.
"Myslím, že jen musíme pokračovat v práci a vylepšovat balík a to, jak děláme určité věci. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, a pak budeme moci každý víkend bojovat o vítězství," věří v úspěch svého týmu, který během zimy dosáhl velkého pokroku.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu vybojoval druhé místo, Ferrari podle něj bude mít brzyna to, aby pravidelně vyhrávalo (foto: Scuderia Ferrari)
Byl dán hlavně práci na pohonné jednotce? "Velkou část toho samozřejmě tvoří motor, došlo k velkému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Ale nemůžete tomu vděčit za všechno. Hodně se zlepšilo auto: má mnohem více přítlaku, kvůli tomu se mnohem lépe ovládá a celý balík je dobře poskládaný dohromady.
Podle mě je klíčové to, že se o trochu zlepšily všechny oblasti a lidé navíc spolu těsněji spolupracují, jako tým táhnou více za jeden provaz, a konečný výsledek je takový, jaký máme nyní.
Jak jsem dříve uvedl, jsem velmi spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, s týmem. Myslím, že to moc lidí po minulém roce nečekalo, že budeme v takové pozici tak brzy. Nyní se ubíráme správným směrem, takže se tam určitě dostaneme. Chceme častěji vyhrávat závody a musíme mít jen trochu trpělivosti a pokračovat v dosavadní práci," dodává Räikkönen.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.