Kimi Räikkönen po včerejším závodě, v němž skončil druhý, hovořil o tom, co je zapotřebí k poražení Mercedesu.
Fin s Ferrari předvedl v závěru na měkkých pneumatikách parádní stíhací jízdu a dvě kola před koncem předjel Mercedes Nica Rosberga, aby projel cílem jen o 3 sekundy za vítězným Hamiltonem. Je jedinou možností k poražení německého týmu odlišná strategie, kterou zvolil?
"No, nemyslím si, že to je jediný způsob. Na některých okruzích se jim můžeme dostat blíže, jinde ne. Podle mě je ale prvořadým krokem zlepšení našeho balíku. K tomu v budoucnu dojde, pak jim snad budeme blíže," odpovídá Räikkönen.
"Jedním krokem je také se kvalifikovat výše, lépe odstartovat a od toho se odrazit. Myslím, že jsme dnes měli slušnou rychlost, ale když jste za jinými vozy, pak samozřejmě ztrácíte sekundy a nakonec za to zaplatíte," pokračuje pilot Ferrari.
"Myslím, že jen musíme pokračovat v práci a vylepšovat balík a to, jak děláme určité věci. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, a pak budeme moci každý víkend bojovat o vítězství," věří v úspěch svého týmu, který během zimy dosáhl velkého pokroku.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu vybojoval druhé místo, Ferrari podle něj bude mít brzyna to, aby pravidelně vyhrávalo (foto: Scuderia Ferrari)
Byl dán hlavně práci na pohonné jednotce? "Velkou část toho samozřejmě tvoří motor, došlo k velkému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Ale nemůžete tomu vděčit za všechno. Hodně se zlepšilo auto: má mnohem více přítlaku, kvůli tomu se mnohem lépe ovládá a celý balík je dobře poskládaný dohromady.
Podle mě je klíčové to, že se o trochu zlepšily všechny oblasti a lidé navíc spolu těsněji spolupracují, jako tým táhnou více za jeden provaz, a konečný výsledek je takový, jaký máme nyní.
Jak jsem dříve uvedl, jsem velmi spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, s týmem. Myslím, že to moc lidí po minulém roce nečekalo, že budeme v takové pozici tak brzy. Nyní se ubíráme správným směrem, takže se tam určitě dostaneme. Chceme častěji vyhrávat závody a musíme mít jen trochu trpělivosti a pokračovat v dosavadní práci," dodává Räikkönen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.