Kimi Räikkönen po včerejším závodě, v němž skončil druhý, hovořil o tom, co je zapotřebí k poražení Mercedesu.
Fin s Ferrari předvedl v závěru na měkkých pneumatikách parádní stíhací jízdu a dvě kola před koncem předjel Mercedes Nica Rosberga, aby projel cílem jen o 3 sekundy za vítězným Hamiltonem. Je jedinou možností k poražení německého týmu odlišná strategie, kterou zvolil?
"No, nemyslím si, že to je jediný způsob. Na některých okruzích se jim můžeme dostat blíže, jinde ne. Podle mě je ale prvořadým krokem zlepšení našeho balíku. K tomu v budoucnu dojde, pak jim snad budeme blíže," odpovídá Räikkönen.
"Jedním krokem je také se kvalifikovat výše, lépe odstartovat a od toho se odrazit. Myslím, že jsme dnes měli slušnou rychlost, ale když jste za jinými vozy, pak samozřejmě ztrácíte sekundy a nakonec za to zaplatíte," pokračuje pilot Ferrari.
"Myslím, že jen musíme pokračovat v práci a vylepšovat balík a to, jak děláme určité věci. Jsem si jistý, že se tam dostaneme, a pak budeme moci každý víkend bojovat o vítězství," věří v úspěch svého týmu, který během zimy dosáhl velkého pokroku.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu vybojoval druhé místo, Ferrari podle něj bude mít brzyna to, aby pravidelně vyhrávalo (foto: Scuderia Ferrari)
Byl dán hlavně práci na pohonné jednotce? "Velkou část toho samozřejmě tvoří motor, došlo k velkému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Ale nemůžete tomu vděčit za všechno. Hodně se zlepšilo auto: má mnohem více přítlaku, kvůli tomu se mnohem lépe ovládá a celý balík je dobře poskládaný dohromady.
Podle mě je klíčové to, že se o trochu zlepšily všechny oblasti a lidé navíc spolu těsněji spolupracují, jako tým táhnou více za jeden provaz, a konečný výsledek je takový, jaký máme nyní.
Jak jsem dříve uvedl, jsem velmi spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí, s týmem. Myslím, že to moc lidí po minulém roce nečekalo, že budeme v takové pozici tak brzy. Nyní se ubíráme správným směrem, takže se tam určitě dostaneme. Chceme častěji vyhrávat závody a musíme mít jen trochu trpělivosti a pokračovat v dosavadní práci," dodává Räikkönen.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.