Zdá se, že černého Petra při hře o výkonnost motorů si letos vytáhl Daniel Ricciardo. Do španělské Grand Prix bude nucen nasadit již čtvrtý motor poté, co jeho předchůdce nevydržel závodní podmínky v Bahrajnu.
Od absolutní deprese může australského jezdce zachránit jen fakt, že poslední motor zatemnil logo Red Bullu až na cílové rovince, takže si pro útěchu mohl z Bahrajnu odvézt alespoň osm bodů. První motor ztratil již při úvodním závodním víkendu v Austrálii, kdy mu selhal motor při pátečním tréninku. Druhý nevydržel závodní víkend v Číně.
To, že závodní garáž Daniela Ricciarda bude muset opět rozebírat vnitřnosti vozu, potvrdil po závodě šéf týmu Christian Horner: „Vypukly všechny ohňostroje a motor se k nim očividně chtěl přidat.“
„Zkolaboval 200 metrů před cílem, ale díkybohu jsme měli dostatek hybnosti, abychom překročili čáru. Myslím, že z motoru v budoucnu uděláme konferenční stolek – pro Daniela je to zatím třetí ze čtyř. V Barceloně odstartuje se čtvrtým.“
Ricciardo se může alespoň těšit aktualizovanému pravidlu z Malajsie, které pro tuto sezónu navýšilo počet povolených výměn motorů z původních čtyř na pět. „Jednohlasně jsme se všemi týmy o této změně v Malajsii souhlasili,“ přitakává Horner.
Ricciardo má díky tomu k dispozici ještě dva nové motory. Pokud ale bude se svou spotřebou pohonných jednotek i nadále pokračovat, konce sezóny se bez penalizací stejně nedočká.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.