Zdá se, že černého Petra při hře o výkonnost motorů si letos vytáhl Daniel Ricciardo. Do španělské Grand Prix bude nucen nasadit již čtvrtý motor poté, co jeho předchůdce nevydržel závodní podmínky v Bahrajnu.
Od absolutní deprese může australského jezdce zachránit jen fakt, že poslední motor zatemnil logo Red Bullu až na cílové rovince, takže si pro útěchu mohl z Bahrajnu odvézt alespoň osm bodů. První motor ztratil již při úvodním závodním víkendu v Austrálii, kdy mu selhal motor při pátečním tréninku. Druhý nevydržel závodní víkend v Číně.
To, že závodní garáž Daniela Ricciarda bude muset opět rozebírat vnitřnosti vozu, potvrdil po závodě šéf týmu Christian Horner: „Vypukly všechny ohňostroje a motor se k nim očividně chtěl přidat.“
„Zkolaboval 200 metrů před cílem, ale díkybohu jsme měli dostatek hybnosti, abychom překročili čáru. Myslím, že z motoru v budoucnu uděláme konferenční stolek – pro Daniela je to zatím třetí ze čtyř. V Barceloně odstartuje se čtvrtým.“
Ricciardo se může alespoň těšit aktualizovanému pravidlu z Malajsie, které pro tuto sezónu navýšilo počet povolených výměn motorů z původních čtyř na pět. „Jednohlasně jsme se všemi týmy o této změně v Malajsii souhlasili,“ přitakává Horner.
Ricciardo má díky tomu k dispozici ještě dva nové motory. Pokud ale bude se svou spotřebou pohonných jednotek i nadále pokračovat, konce sezóny se bez penalizací stejně nedočká.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.