Šéf Scuderie Ferrari, Maurizio Arrivabene, jasně řekl, že Kimi Räikkönen je pro tým volbou číslo jedna, dokud bude podávat dobré výkony.
V paddocku Formule 1 v Bahrajnu se hodně mluvilo o možném budoucím spojení Lewise Hamiltona s Ferrari. Samozřejmě se jedná z velké části především o spekulace, kterým dala vzniknout zatím stále ještě nepodepsaná smlouva mezi Hamiltonem a Mercedesem. Co na tyto zvěsti říká šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene? "Lewis je mistrem světa. Každý šampión sní o tom, že bude jednou jezdit za Ferrari a vyzná se."
Maurizio tak jasné ne této myšlence nevystavil. Druhým dechem ale na druhou stranu hned dodává, že Scuderia má v plánu využít opce, kterou má na další rok služeb Kimiho Räikkönena. "Bude záležet také na tom, jestli budou dveře vůbec otevřené," říká Ital na zvěsti ohledně Hamiltona. "Nejsme připraveni je před Kimim zavřít. Mluvil jsem s ním: Chci od něho vidět výkony a momentálně výkony podává."
Také Fin, zdá se, by měl zájem ještě jeden rok se Scuderií jezdit a o místě Seba Vettela nemůže být řeč. "Momentálně máme dva mistry světa, takže dalšího už nepotřebujeme," dodává Arrivabene. Nezbyde tak Hamiltonovi nic jiného než podepsat nový kontrakt u Mercedesu? Prezident Ferrari, Sergio Marchionne, přislíbil předsedovi představenstva společnosti Daimler, Dieteru Zetschemu, že s Britem nebude jednat.
Že by Hamilton příští rok jezdil za Ferrari? Arrivabene naznačuje, že tomu tak pravděpodobně nebude (foto: Mercedes AMG F1 Team)
A co na celou věc říká Toto Wolff? "100% jistý si nejsem u ničeho. Dokud pod smlouvou nebude podpis, tak to nebude zapytlíkované. Bez nějakých zvěstí by to nebylo tak napínavé." Se svojí trochou do mlýna přispěchal také Jacques Villeneuve: "Lewis chce být největší hvězdou na planetě. Z tohoto pohledu by přechod k Ferrari dával smysl."
Eddie Jordan, který v paddocku před dvěma lety přišel jako první se zprávou, že Hamilton zamíří z McLarenu do Mercedesu, si ale Hamiltona v červeném overalu představit nedokáže. "Jestli se dočkáme někdy týmu, ve kterém budou jezdit Hamilton a Vettel? Nemyslím si." Mercedes Ir ale varuje před přehnaným vyjednáváním s Hamiltonem o penězích. "Bylo by hloupé hrát hru. Měli by sehnat podpis Lewise co možná nejdříve."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.