BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak týmy pracovaly během Velké ceny Bahrajnu v boxech a s jakými strategiemi ji klasifikovaní piloti odjeli?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Lotus, který Maldonada ve 24. kole odbavil za 2,3 sekundy. Venezuelan žel zaznamenal po potížích s pohonnou jednotkou také tu nejdelší, které trvala přes 85 s a v boxech tedy strávil dvě a tři čtvrtě minuty.
Výborně pracovali mechanici Ferrari, kteří všechny zastávky u obou svých pilotů zvládli do 2,6 sekund. Výjimkou byla ta poslední u Vettela, kdy mu kromě pneumatik museli vyměnit také přední křídlo, jež si poškodil výjezdem mimo trať.
Podprůměrně naproti tomu pracoval vítězný Mercedes, jenž Hamiltona v 15. kole zdržel 3,7 sekundy a Rosberga ani jednou nevypustil za dobu kratší než 3,2 s. Povedla se pouze druhá výměna pneumatik Hamiltona v 33. kole (2,5 sekundy).
Při svých prvních zastávkách si Maldonado a Sainz odbyli pětisekundový trest - Venezuelan za špatné postavení na roštu a Sainz za překročení rychlosti v průzkumném kole před začátkem závodu.
Přehled zastávek v boxech
Do závodu startovali všichni kromě Maldonada na měkkých pneumatikách. Dvanácti ze 17 jezdcům stačily dvě zastávky, pouze oba Hülkenberg, Maldonado, Vettel a oba Saubery do boxů zamířili třikrát - tato strategie sice byla papírově rychlejší, bylo s ní však třeba předjíždět na dráze.
V závodě, v němž se hodně předjíždělo, se středně-tvrdá směs chovala lépe, než se očekávalo. Mnoho týmů kvůli tomu váhalo, které pneumatiky pak nasadit na poslední stint. Räikkönen si je velmi pochvaloval již v prostředním stintu, nakonec mu tým správně nazul ty měkké, jež byly v předchozích dvou dnech o 2 sekundy na kolo rychlejší.
Nejdelší stint na měkké směsi zvládl Alonso a Ricciardo - 21 kol, tj. 36,8 % velké ceny vypsané na 57 kol. Na středně-tvrdé ujel Massa 32 kol, tj. 56,1 % závodu.
Grafické znázornění stintů (zdroj: Pirelli)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.