BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak týmy pracovaly během Velké ceny Bahrajnu v boxech a s jakými strategiemi ji klasifikovaní piloti odjeli?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Lotus, který Maldonada ve 24. kole odbavil za 2,3 sekundy. Venezuelan žel zaznamenal po potížích s pohonnou jednotkou také tu nejdelší, které trvala přes 85 s a v boxech tedy strávil dvě a tři čtvrtě minuty.
Výborně pracovali mechanici Ferrari, kteří všechny zastávky u obou svých pilotů zvládli do 2,6 sekund. Výjimkou byla ta poslední u Vettela, kdy mu kromě pneumatik museli vyměnit také přední křídlo, jež si poškodil výjezdem mimo trať.
Podprůměrně naproti tomu pracoval vítězný Mercedes, jenž Hamiltona v 15. kole zdržel 3,7 sekundy a Rosberga ani jednou nevypustil za dobu kratší než 3,2 s. Povedla se pouze druhá výměna pneumatik Hamiltona v 33. kole (2,5 sekundy).
Při svých prvních zastávkách si Maldonado a Sainz odbyli pětisekundový trest - Venezuelan za špatné postavení na roštu a Sainz za překročení rychlosti v průzkumném kole před začátkem závodu.
Přehled zastávek v boxech
Do závodu startovali všichni kromě Maldonada na měkkých pneumatikách. Dvanácti ze 17 jezdcům stačily dvě zastávky, pouze oba Hülkenberg, Maldonado, Vettel a oba Saubery do boxů zamířili třikrát - tato strategie sice byla papírově rychlejší, bylo s ní však třeba předjíždět na dráze.
V závodě, v němž se hodně předjíždělo, se středně-tvrdá směs chovala lépe, než se očekávalo. Mnoho týmů kvůli tomu váhalo, které pneumatiky pak nasadit na poslední stint. Räikkönen si je velmi pochvaloval již v prostředním stintu, nakonec mu tým správně nazul ty měkké, jež byly v předchozích dvou dnech o 2 sekundy na kolo rychlejší.
Nejdelší stint na měkké směsi zvládl Alonso a Ricciardo - 21 kol, tj. 36,8 % velké ceny vypsané na 57 kol. Na středně-tvrdé ujel Massa 32 kol, tj. 56,1 % závodu.
Grafické znázornění stintů (zdroj: Pirelli)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.