Další vítězství pro Hamiltona, z druhého místě se raduje Räikkönen, je to jeho sedmé pódiové umístění na tamějším okruhu. Jak hodnotí dnešní závod jednotliví piloti a představitelé týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místoMířím na něj (pozn.red. hovoří o třetím titulu). Ferrari nám ale dnes dobře zatopilo, bylo náročné starat se o pneumatiky, museli jsme předjíždět spoustu vozů o kolo a podobně. Nakonec jsem do udržel pohromadě a dojel do cíle. Ale jako tým na to musíme tlačit. Myslím, že brzdy se přehřály za vozy jedoucími o kolo pozadu, když za nimi jedete, do brzd nejde studený vzduch a zahřívají se, ale nebyl to zase tak velký problém.
Nico Rosberg, 3. místoPředjíždění jsem si užil, předjetí rudých aut, to bylo skvělé. Nakonec jsem se snažil dojet Lewise, ale nepodařilo se mi to a ještě jsem na něj ztratil. Potom mi dvě kola před koncem odešly brzdy a to mě stálo pozici ve prospěch Kimiho.
Toto Wolff, výkonný šéf týmuPřišli jsme o brzdy na obou vozech, u Lewise se to stalo v posledním kole, a to se potom nemůžete bránit, ještě chvíli a Kimi by možná vyhrál.
Niki Lauda, nevýkonný šéf týmuNico je zpět, byl to nový Rosberg a Lewis byl opět a jako vždy špičkový.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 2.Nikdy nejste spokojeni, když dojedete druzí. Ale konečně jsme získali nějaký výsledek. Ke konci jsme je rychle stáhli, scházelo nám jen pár kol. Jsem moc spokojený s tím, jak tým funguje. Dosáhli jsme velkého pokroku, atmosféra je dobrá. Našli jsme dobrý směr pro to, kudy to tlačit. Jako tým se do toho dostaneme, abychom celou dobu bojovali o vítězství, potřebujeme ale ještě trochu času.
Sebastian Vettel, 5. místoNebyl to můj nejlepší den, trochu jsem se trápil a pak jsem uvízl v provozu. Škoda, že jsem poškodil své přední křídlo. Snažil jsem se tlačit, za druhým autem jsem trochu ztrácel. Pro tým jde o dobrý výsledek, protože Kimi ke konci předjel Nica.
James Allison, technický ředitelMám obrovskou radost z Kimiho, že ze 4. dojel na skvělém druhém místě a dostal pod tlak i Lewise. Strategii jsme naplánovali dobře, aby ke konci mohli útočit. Kimi dokázal být ke konci blízko, protože v prostředním stintu na středně-tvrdých pneumatikách neztrácel.
Tahle trať byla těžká pro brzdy. Seb by si dnes představoval lepší závod. Neměl s vozem problém, nebyl to jeho nejlepší den. Když vyjel z dráhy, poškodil si bočnici předního křídla. Jsme velmi spokojeni s tím, jak celý tým funguje: inženýři, piloti. Všichni zlepšují auta v každém závodě, nejsme výjimkou – uvidíme, jak tato bitva dopadne. Tratě jsou odlišné, ale určitě to pro nás bude OK.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuZ Kimiho mám opravdu radost: dnes můžu oficiálně konstatovat, že je zpět. Ukázal, jaké zvíře je v závodech, a kdyby mu zbylo několik kol, možná... Také jsem spokojený s týmeme, protože pracovali velmi dobře.
Sebastian dnes udělal několik chyb, jednu na začátku, což nás donutilo změnit jeho závodní strategii, zatímco u Kimiho jsme se drželi plánu. Nebyl o tom sice v té době přesvědčen, ale předvedl skvělou disciplínu, když se držel instrukcí z boxové zídky. Seb udělal něco špatně, jinak bychom měli na pódium dva jezdce, ale je člověk jako my všichni. Je fantastickým pilotem a nezpomínejte, co pro nás už dosáhl.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 4. místoJsem spokojený, byl to maximální výsledek s autem, které jsme měli, je škoda Felipeho problému s autem. Nic moc se v závodě nedělo až na poledních 20 kol. Boj s Ferrari byl příjemný, měli jsme čistý závod, takže jsem udržel Vettela, což bylo pěkné. Teď máme čas si odpočinout a připravit auto na závod za tři týdny.
Felipe Massa, 10. místoNebyl to dobrý závod, měl jsem tolik problémů… Na startu nenastartoval motor, musel jsem startovat z boxové uličky. Pak byl po prvním stintu za mnou Maldonado, probrzdil a narazil mi do difuzoru. Kvůli tomu jsem měl potom po celý závod problémy se stabilitou. Jeden bod je ale lepší než, musíme zabojovat a soustředit se na další závod. Valtteri odjel velmi dobrý závod, což je dobré pro tým. Fernando měl velmi dobrý závod, skončil hned za mnout, to je pro něj dobré.
Rob Smedley, šéf inženýrByl to pro nás závod rozdělený na dvě poloviny. Felipe měl problém se senzorem už na startu a trápil se s tím to napravit. Vallteri zajel skvělý závod a zvládl vytěžit z Vettelovy chyby a odvedl skvělou práci, že ho udržel za sebou po 17 kol ke konci závodu. Obecně jsme splnili cíle co se pozice v poháru konstruktérů týče, ale musíme vyvíjet vůz, abychom rychleji dohnali soupeře před námi.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 6. místoNevím, jestli jsem přišel o další motor, ale rozhodně šlo z auta hodně dýmu. Nevypadalo to vůbec dobře, ale naštěstí jsem dojel do cíle. Doslova v poslední zatáčce jsem viděl dým všude, uvidíme, co s motorem bude. Šesté místo bylo našim maximem, před závodem jsme měli nějaká vylepšení, na nich musíme stavět.
Daniil Kvjat, 9. místoZávod jsem si užil, vykouzlil mi na tváři úsměv. Bylo dobré nakonec dojet na bodech. Získali jsme hodně dat, která můžeme analyzovat a uvidíme, jak se můžeme zlepšit, abychom se posunuli vpřed. Jako tým se chceme zlepšit a pracujeme na tom velmi tvrdě. Věřím, že to přijde.
Christian Horner, šéf týmuJe dobré, že oba vozy získali body. Ricciardo zajel velmi čistý a dobrý závod a dostal z vozu maximum, co bylo k dispozici. Kvjat předvedl dobrý výkon. Začal ohňostroj a náš motor se rozhodl připojit. Třetí ve čtyřech závodech.
LOTUS
Romain Grosjean, 7. místoAž do závodu to byl náročný víkend, takže je skvělé získat opět silný výsledek a sedmé místo. Byl to skvělý závod se spoustou předjíždění. Doufal jsem, že dojedu Ricciarda, ale byl na nás příliš rychlý. Bylo celkem náročné zvládnout pneumatiky, především zadní, ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci a dvouzastávková strategie fungovala. Měli jsme jen novou sadu střední směsi, ostatní použité, takže to byla opravdu dobrá práce, co tým předvedl. Napravili jsme nepovedený pátek a sobotu a jsem spokojen a beru to jako skvělý dárek k mým narozeninám.
Pastor Maldonado, 15. místoByl to frustrující závod. Tlačil jsem na to jak jen to šlo na startu na střední sadě, zatímco ostatní byli na přilnavější měkké sadě. Jakmile jsem přezul, mohl jsem zajíždět nejrychlejší kola, což bylo dobré pro naši strategii. Bohužel se při mé další zastávce objevil problém s automatickým zhasínáním motoru a to mě stálo hodně času. Je to frustrující, mohl to být dobrý výsledek. Nyní se soustředím na Barcelonu, kde se mi v minulosti dařilo.
Alan Permane, šéf traťových operacíByl to od Romaina skvělý závod podle příruček. Neměli jsme rychlost na to stíhat Red Bull, ale byli jsme před našimi dalšími nejbližšími soupeři. Zvládli jsme velmi rychlé zastávky v boxech, což oběma pilotům pomohlo. S Pastorem jsme jeli odlišnou strategii od zbytku pole, tři zastávky, start na tvrdší sadě. Vypadalo to dobře a měl dojet na podobných pozicích jako Romain, ale penalizace pět sekund a problém s motorem zmařila naděje na dobrý výsledek.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 8. místoTým odvedl skvělou práci a jsem na něj hrdý. Ani jsme nečekali, že bychom mohli zajet závod na dvě zastávky. Byl to úžasný závod, i když vloni jsem skončil na pódiu. Příští závod pro nás bude hodně těžký, s tratí se asi budeme prát.
Nico Hülkenberg, 13. místoNevím, co se pokazilo, ale celý závod jsem se trápil. Od prvního kola jsem měl špatně vyvážené auto, měl jsem problémy s přední i zadní části. I tempo a degradace byly špatné, tažke mě auta předjížděla, protože jsem byl jednoduše pomalý. Musíme se ale podívat na to, co se stalo po kvalifikaci, protože jsme mířili mnohem výše a Pérez dojel na bodech, vůbec jsem neměl přilnavost.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmuDojezd na bodech je vždy dobrý, obzvláště když vezmeme v potaz způsob, jak se Sergio vypořádal s 2zastávkovou strategií. Když bylo potřeba, aby zabral nebo zpomalil, vždy to udělal, aniž by zničil pneumatiky nebo auto, což bylo pro dnešek klíčové. Nico byl zaneprázdněný celý závod, vždy byl uprostřed nějakého souboje. Trpěl velkou degradací a zastávka v boxech navíc ho stála body. I přesto jsme po závodě spokojení, je to dobrý výsledek, protože jsme získali důležité body.
McLAREN
Fernando Alonso, 11. místoMusím být realistou, s dnešním závodem jsem spokojený. Měli jsme určité obavy a u Jensona jste viděli, že ani neodstartoval. Bylo to důležité závod dokončit a odjet další kola. Máme před sebou důležité tři týdny na to, abychom zvýšili výkonnost a zlepšili spolehlivost. Ale dokončit závod víceméně konkurenceschopně je ta nejlepší zpráva dne.
Jenson Button, neodstartovalJe to pochopitelně zklamání po celém tomto víkendu. Nejezdil jsem jak bych si přál a nakonec ani nemohl odstartovat. Ale je jasné, že se zlepšujeme, což je dobrá zpráva pro všechny. Je to výsledkem tvrdé práci a chci poděkovat všem klukům v garáži, protože za tu práci dostali jen malou odměnu. Věřím, že nakonec dostanou odměnu, kterou si zaslouží, protože jejich odhodlání je působivé.
Eric Boullier, závodní ředitelOmlouváme se Jensonovi za to, že jsme mu nemohli poskytnout spolehlivé auto. Snad v Barceloně budeme mít novou zadní část vozu a na tento víkend zapomeneme. Co se Fernanda týče, jedenácté místo demontruje, že jdeme správným směrem, ačkoliv šampaňské kvůli tomu otevírat nebudeme.
SAUBER
Felipe Nasr, 12. místoJsem trošku zklamaný, že jsem nedosáhl na body. Vše se pokazilo už v první zatáčce, když jsem nebyl na správném místě, vše tam bylo hodně namačkané. To nás potom stálo čas, protože jsem nemohl přejet auta přede mnou. Potom jsem měl před sebou čistou trať, ale když jsem zajel do boxů, tak jsem ztratil dvě pozice, to byla velká škoda. Uprostřed závodu jsem pocítil velkou ztrátu výkonu, což taky nepomohlo. Měl jsem hodně problémů, ale něco jsme se naučili a příště se mám na co těšit.
Marcus Ericsson, 14. místoStart byl velmi dobrý. V prvním kole jsem se dostal ze třináctého na deváté místo. V prvním a druhém stintu byly časy dobré, drželi jsme se našich soupeřů. Vše šlo podle plánu, ale bohužel potom během druhé zastávky přišla chyba kvůli mechanickému problému při výměně předního kola. Pochopitelně je to zklamání, ale to se stává. Vyhráváme spolu, prohráváme spolu. Můj závod tím byl ovlivněn, ale stále jsem se snažil, rychlost byla dobrá. Ukázali jsme dobrý výkon a to se počítá před dalším závodem v Barceloně.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuNení pochyb o tom, že jsme promeškali dobrou a reálnou šanci na body, protože rychlost byla konkurenceschopná. Marcus měl technické problémy na vozy během druhé zastávky, což ho stálo čas. Je nám to líto. Felipe ztratil čas kvůli dočasné ztrátě výkonu. Inženýři byli schopni to na pár kol opravit, ale ztráta byla velká a nebyl schopen bojovat o body jako jeho týmový kolega. Oba však jeli velmi dobře, nicméně nezískali jsme žádnou odměnu.
MANOR MARUSSIA
Will Stevens, 16. místoCelkově jsem spokojen. Neměl jsem zrovna nejlepší start, protože Maldonado byl mimo svoji pozici, takže se přede mě dostal Roberto. Byl to dobrý souboj, ale když jsem se dostal zpět, už jsem ztratil dost času. Pozitivní je, že když jsem byl ve zbytku pole, měli jsme dobrou rychlost a je působivé, že oba vozy viděly šachovnicovou vlajku. Gratuluji týmu za skvěle odvedenou práci v této první části sezóny. Stále nás čeká dost tvrdé práce a míříme zpět do Evropy, ale naše výsledky všechny zatím motivují.
Roberto Merhi, 17. místoJe dobré, že jsme oba viděli cíl a nadále děláme pokroky. Byl jsem trošku zklamaný, protože start byl dobrý a měl jsem pěkný souboj se svým týmovým kolegou. Potom když se přede mě dostal, pneumatiky už byly opotřebované a ztatil jsem tam čas a už jsem jej nepředjel. Celkově jsem se v této první části sezóny hodně naučil a myslím, že jsme lépe připraveni na evropské závody. Děkuji a gratuluji týmu za dostavadní výsledky.
John Booth, šéf týmuPo hladkém víkendu v Bahrajnu je fakt, že jsme opět viděli šachovnicovou vlajku, přesně ten způsob, jakým jsme chtěli zakončit první část sezóny. A to není málo, když se podíváte na potíže soupeřů. Jsme pyšní na odvedenou práci za tak krátkou dobu. Ale jsme si vědomi toho, co nás ještě čeká. Piloti zvládli vše, co jsme na ně připravili a s minimem připravy. Tým pracoval tvrdě, abychom byli zpět. Tři týdny volna nám umožní zanalyzovat a zhodnotit všechna data a vrátit se ještě silnější do Barcelony.
TORO ROSSO
Max Verstappen, nedokončilNebyl to pozitivní den. Byl to náročný závod. Stále nevíme, proč přesně jsem musel odstoupit, ale vypadá to na potíže s elektronikou. Musíme zůstat pozitivní, jsem zklamaný, ale budeme nadále tvrdě pracovat, abychom v Barceloně byli silnější a opět bojovali o body. To jsou místa, kam patříme!
Carlos Sainz Junior, nedokončilPro všechny je to celkem zklamání, zvlášť po tak dobré kvalifikaci. Nevím, co se stalo s autem, jen jsem v jeho chování ucítil něco divného a byl jsem donucen zastavit. Nemohu zastírat, že jsem mrzutý, protože jsme měli dobrou startovní pozici, ale dnes nám chyběla rychlost. Uděláme maximum pro to, abychom evropskou část sezóny v Barceloně začali dobře. Pro mě to navíc bude speciální závod - můj domácí.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.