BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Mercedesy ukázaly během druhého tréninku na Grand Prix Bahrajnu svou sílu. O desetinu byl rychlejší Rosberg, než jeho stájový kolega. Půlsekundovou ztrátu má Ferrari, avšak zezadu vystrkuje růžky Williams, Red Bull i Lotus
Páteční odpolední trénink se odehrál za pěkného počasí a stmívání, vzduch měl 26 °C a trať 32 °C. S těmito podmínkami si nejlépe poradili oba piloti Mercedesu, dělila je jen jedna desetina. Duo Ferrari v pořadí Räikkönen - Vettel, zůstalo půl sekundy za stříbrnými šípy.
Na středně tvrdých pneumatikách Pirelli zajel Hamilton čas 1:36,795, Vettel byl jen o jednu desetinu pomalejší. Avšak na měkké směsi byl nejrychlejší Rosberg (1:34,647), před Hamiltonem (1:34,762). Nicméně Hamilton udělal malou chybu, když probrzdil v osmé zatáčce. Tím ztratil nejspíše více než 115 tisícin sekundy, které oba piloty dělí.
Nejrychlejší muž z prvního tréninku, Kimi Räikkönen, odpoledne zajel třetí nejlepší čas (1:35,174), byl o desetinu rychlejší než Vettel (1:35,277). V závěru tréninku měl Němec kontakt se Sergiem Pérezem, jedoucím na Force Indii. Kvůli velkému množství karbonových úlomků byly vyvěšeny červené vlajky.
Valtteri Bottas obsadil páté místo, velmi blízko za Vettelem (1:35,280). Ani Daniel Ricciardo nezůstal pozadu (1:35,449), stejně tak Pastor Maldonado s Lotusem (1:35,474).
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Fernando Alonso s McLaren si vyjel 12. pozici, je to dobrý příslib do sobotního klání. Věřme, že to nyní vyjde na postup do Q2. Jenson Button se potýkal s problémy a obsadil až 19. místo s masivní ztrátou.
Karty jsou zatím rozdány jasně, ve prospěch Mercedesu, avšak to neznamená, že Ferrari nemůže pozlobit.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 333,6 km/h; 2. Räikkönen 333,6; 3. Ericsson 331,2 km/h; 4. Hamilton 330,3 km/h; 5. Rosberg 330,0; 6. Hülkenberg 327,9 km/h; 7 Massa 327,0 km/h; 8. Bottas 326,4 km/h; 9. Pérez - 326,3 km/h; 10. Maldonado 325,7 km/h.
Nejrychlejší sektory a jejich součet
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.