BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Mercedesy ukázaly během druhého tréninku na Grand Prix Bahrajnu svou sílu. O desetinu byl rychlejší Rosberg, než jeho stájový kolega. Půlsekundovou ztrátu má Ferrari, avšak zezadu vystrkuje růžky Williams, Red Bull i Lotus
Páteční odpolední trénink se odehrál za pěkného počasí a stmívání, vzduch měl 26 °C a trať 32 °C. S těmito podmínkami si nejlépe poradili oba piloti Mercedesu, dělila je jen jedna desetina. Duo Ferrari v pořadí Räikkönen - Vettel, zůstalo půl sekundy za stříbrnými šípy.
Na středně tvrdých pneumatikách Pirelli zajel Hamilton čas 1:36,795, Vettel byl jen o jednu desetinu pomalejší. Avšak na měkké směsi byl nejrychlejší Rosberg (1:34,647), před Hamiltonem (1:34,762). Nicméně Hamilton udělal malou chybu, když probrzdil v osmé zatáčce. Tím ztratil nejspíše více než 115 tisícin sekundy, které oba piloty dělí.
Nejrychlejší muž z prvního tréninku, Kimi Räikkönen, odpoledne zajel třetí nejlepší čas (1:35,174), byl o desetinu rychlejší než Vettel (1:35,277). V závěru tréninku měl Němec kontakt se Sergiem Pérezem, jedoucím na Force Indii. Kvůli velkému množství karbonových úlomků byly vyvěšeny červené vlajky.
Valtteri Bottas obsadil páté místo, velmi blízko za Vettelem (1:35,280). Ani Daniel Ricciardo nezůstal pozadu (1:35,449), stejně tak Pastor Maldonado s Lotusem (1:35,474).
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Fernando Alonso s McLaren si vyjel 12. pozici, je to dobrý příslib do sobotního klání. Věřme, že to nyní vyjde na postup do Q2. Jenson Button se potýkal s problémy a obsadil až 19. místo s masivní ztrátou.
Karty jsou zatím rozdány jasně, ve prospěch Mercedesu, avšak to neznamená, že Ferrari nemůže pozlobit.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 333,6 km/h; 2. Räikkönen 333,6; 3. Ericsson 331,2 km/h; 4. Hamilton 330,3 km/h; 5. Rosberg 330,0; 6. Hülkenberg 327,9 km/h; 7 Massa 327,0 km/h; 8. Bottas 326,4 km/h; 9. Pérez - 326,3 km/h; 10. Maldonado 325,7 km/h.
Nejrychlejší sektory a jejich součet
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.