BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Mercedesy ukázaly během druhého tréninku na Grand Prix Bahrajnu svou sílu. O desetinu byl rychlejší Rosberg, než jeho stájový kolega. Půlsekundovou ztrátu má Ferrari, avšak zezadu vystrkuje růžky Williams, Red Bull i Lotus
Páteční odpolední trénink se odehrál za pěkného počasí a stmívání, vzduch měl 26 °C a trať 32 °C. S těmito podmínkami si nejlépe poradili oba piloti Mercedesu, dělila je jen jedna desetina. Duo Ferrari v pořadí Räikkönen - Vettel, zůstalo půl sekundy za stříbrnými šípy.
Na středně tvrdých pneumatikách Pirelli zajel Hamilton čas 1:36,795, Vettel byl jen o jednu desetinu pomalejší. Avšak na měkké směsi byl nejrychlejší Rosberg (1:34,647), před Hamiltonem (1:34,762). Nicméně Hamilton udělal malou chybu, když probrzdil v osmé zatáčce. Tím ztratil nejspíše více než 115 tisícin sekundy, které oba piloty dělí.
Nejrychlejší muž z prvního tréninku, Kimi Räikkönen, odpoledne zajel třetí nejlepší čas (1:35,174), byl o desetinu rychlejší než Vettel (1:35,277). V závěru tréninku měl Němec kontakt se Sergiem Pérezem, jedoucím na Force Indii. Kvůli velkému množství karbonových úlomků byly vyvěšeny červené vlajky.
Valtteri Bottas obsadil páté místo, velmi blízko za Vettelem (1:35,280). Ani Daniel Ricciardo nezůstal pozadu (1:35,449), stejně tak Pastor Maldonado s Lotusem (1:35,474).
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Fernando Alonso s McLaren si vyjel 12. pozici, je to dobrý příslib do sobotního klání. Věřme, že to nyní vyjde na postup do Q2. Jenson Button se potýkal s problémy a obsadil až 19. místo s masivní ztrátou.
Karty jsou zatím rozdány jasně, ve prospěch Mercedesu, avšak to neznamená, že Ferrari nemůže pozlobit.
Maximální rychlosti: 1. Vettel 333,6 km/h; 2. Räikkönen 333,6; 3. Ericsson 331,2 km/h; 4. Hamilton 330,3 km/h; 5. Rosberg 330,0; 6. Hülkenberg 327,9 km/h; 7 Massa 327,0 km/h; 8. Bottas 326,4 km/h; 9. Pérez - 326,3 km/h; 10. Maldonado 325,7 km/h.
Nejrychlejší sektory a jejich součet
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.