Podle Felipeho Massy se letos začíná projevovat nižší rozpočet Williamsu, který pomalu ztrácí svou konkurenceschopnost.
V závěru loňské sezóny byl Williams druhým nejrychlejším týmem a poháru konstruktérů dokázal porazit i Ferrari. V letošním roce chtěl být blíže Mercedesu a občas s ním bojovat o vítězství, místo toho se ale jeho ztráta prohloubila a pravidelně jej porážejí i rudé vozy z Maranella.
"Pokud máte dva týmy, které správně pracují, ale jeden z nich má zároveň dvojnásobný rozpočet, pak to dělá rozdíl," poukazuje Massa na nižší rozpočet britského soukromého týmu oproti těm, které jsou zajišťovány automobilkami.
"Pokud máte tým, který se z různých důvodů trápí, pak peníze hrají menší roli, ale když oba s poznáním dobře pracují, pak je to fajn mít co nejvíce peněz. To je jasné," pokračuje brazilský závodník.
Williams je nyní na třetím místě v šampionátu a na druhé Ferrari ztrácí po třech závodech 31 bodů. Podle Massy se tento víkend v Bahrajnu tento rozdíl může ještě zvětšit: "V Malajsii se vše týkalo zadních pneumatik a oni závod vyhráli. Zde jde o další trať, kde jsou ty zadní mnohem důležitější než přední."
Williams musí pokračovat v tvrdé práci, letos je až za Ferrari (foto: Williams F1 Team)
"V Číně se to hodně točilo kolem předních pneumatik a oni [Ferrari] měli přesto dobrou rychlost. Myslím si, že na odlišném druhu trati prokázali, že jsou v závodě silní. Proto si myslím, že nesmíme polevit v práci a poznávání vozu a že se musíme pokusit o zlepšení.
Je ale také pravdou, že jsme v šampionátu třetí, takže na začátku sezóny nejde o úplnou katastrofu. Je správné říct, že jen musíme zjistit, zda můžeme s Ferrari bojovat, protože Mercedes už je daleko. Ale Ferrari tak daleko jako Mercedes není," dodává Massa.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.