Podle Felipeho Massy se letos začíná projevovat nižší rozpočet Williamsu, který pomalu ztrácí svou konkurenceschopnost.
V závěru loňské sezóny byl Williams druhým nejrychlejším týmem a poháru konstruktérů dokázal porazit i Ferrari. V letošním roce chtěl být blíže Mercedesu a občas s ním bojovat o vítězství, místo toho se ale jeho ztráta prohloubila a pravidelně jej porážejí i rudé vozy z Maranella.
"Pokud máte dva týmy, které správně pracují, ale jeden z nich má zároveň dvojnásobný rozpočet, pak to dělá rozdíl," poukazuje Massa na nižší rozpočet britského soukromého týmu oproti těm, které jsou zajišťovány automobilkami.
"Pokud máte tým, který se z různých důvodů trápí, pak peníze hrají menší roli, ale když oba s poznáním dobře pracují, pak je to fajn mít co nejvíce peněz. To je jasné," pokračuje brazilský závodník.
Williams je nyní na třetím místě v šampionátu a na druhé Ferrari ztrácí po třech závodech 31 bodů. Podle Massy se tento víkend v Bahrajnu tento rozdíl může ještě zvětšit: "V Malajsii se vše týkalo zadních pneumatik a oni závod vyhráli. Zde jde o další trať, kde jsou ty zadní mnohem důležitější než přední."
Williams musí pokračovat v tvrdé práci, letos je až za Ferrari (foto: Williams F1 Team)
"V Číně se to hodně točilo kolem předních pneumatik a oni [Ferrari] měli přesto dobrou rychlost. Myslím si, že na odlišném druhu trati prokázali, že jsou v závodě silní. Proto si myslím, že nesmíme polevit v práci a poznávání vozu a že se musíme pokusit o zlepšení.
Je ale také pravdou, že jsme v šampionátu třetí, takže na začátku sezóny nejde o úplnou katastrofu. Je správné říct, že jen musíme zjistit, zda můžeme s Ferrari bojovat, protože Mercedes už je daleko. Ale Ferrari tak daleko jako Mercedes není," dodává Massa.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.