Mercedes si před Velkou cenou Bahrajnu uvědomuje, že před ním vyvstávají nové výzvy, se kterými se bude muset při své cestě za tituly vypořádat: rostoucí formě Ferrari a intenzivnějšímu napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
"Po budíčku v Malajsii to bylo uspokojující vidět, jak náš tým v závodě v Číně společně zabral. Odvedli jsme svou domácí práci, dosáhli zlepšení a zaznamenali výborný dojezd do cíle na prvním a druhém místě," pochvaluje si sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
"V Číně ale Ferrari také potvrdilo, že budou letos za všech podmínek hrozbou - nejen za horka - a že my jakožto tým budeme čelit novým výzvám v podobě dalšího soupeře, který je v oblasti výkonnosti mnohem blíže naší úrovni," všímá si neustále rostoucí formy Scuderie, která se zlepšila v oblasti šasi i pohonné jednotky. Ale starosti vedení Mercedesu přidělává další věc.
"Mezi Nicem a Lewisem jsme v závodě pozorovali napětí a v neděli večer jsme si je rovnou podali kvůli tomu, aby si nic nepřenesli do tohoto víkendu. Když máte tak intenzivní konkurenci, pak je normální, že jsou emoce na vzestupu. To měnit nechceme," přibližuje Wolff.
Napětí u Mercedesu stoupá, k vnějšímu tlaku ze strany Ferrari se přidávávypjatá bitva mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem (foto: Daimler AG)
"Oba piloti jsou teď ale hodně zaměření na to, aby v Bahrajnu předvedli maximum výkonnosti. Náš balík by se měl s požadavky okruhu dobře vyrovnávat. Zachováváme si naši filozofii nechat jezdce závodit. Oba ale vědí, že prioritou číslo jedna je pro tým vítězství Mercedesu," dodává sportovní ředitel německého týmu, který před čtvrtým závodem sezóny vede šampionát s náskokem 40 bodů na Ferrari.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.