Mercedes si před Velkou cenou Bahrajnu uvědomuje, že před ním vyvstávají nové výzvy, se kterými se bude muset při své cestě za tituly vypořádat: rostoucí formě Ferrari a intenzivnějšímu napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
"Po budíčku v Malajsii to bylo uspokojující vidět, jak náš tým v závodě v Číně společně zabral. Odvedli jsme svou domácí práci, dosáhli zlepšení a zaznamenali výborný dojezd do cíle na prvním a druhém místě," pochvaluje si sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
"V Číně ale Ferrari také potvrdilo, že budou letos za všech podmínek hrozbou - nejen za horka - a že my jakožto tým budeme čelit novým výzvám v podobě dalšího soupeře, který je v oblasti výkonnosti mnohem blíže naší úrovni," všímá si neustále rostoucí formy Scuderie, která se zlepšila v oblasti šasi i pohonné jednotky. Ale starosti vedení Mercedesu přidělává další věc.
"Mezi Nicem a Lewisem jsme v závodě pozorovali napětí a v neděli večer jsme si je rovnou podali kvůli tomu, aby si nic nepřenesli do tohoto víkendu. Když máte tak intenzivní konkurenci, pak je normální, že jsou emoce na vzestupu. To měnit nechceme," přibližuje Wolff.
Napětí u Mercedesu stoupá, k vnějšímu tlaku ze strany Ferrari se přidávávypjatá bitva mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem (foto: Daimler AG)
"Oba piloti jsou teď ale hodně zaměření na to, aby v Bahrajnu předvedli maximum výkonnosti. Náš balík by se měl s požadavky okruhu dobře vyrovnávat. Zachováváme si naši filozofii nechat jezdce závodit. Oba ale vědí, že prioritou číslo jedna je pro tým vítězství Mercedesu," dodává sportovní ředitel německého týmu, který před čtvrtým závodem sezóny vede šampionát s náskokem 40 bodů na Ferrari.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.