Formule 1 se od roku 2017 chystá na velké změny v oblasti vozů. Bernie Ecclestone by chtěl prosadit také změnu formátu motorů, tomu se ale Mercedes brání. Neblokuje však všechny změny.
Během minulého víkendu v Číně Ecclestone v paddocku znovu jednal o případné změně pohonných jednotek od roku 2017. Ecclestone by si přál, aby byly výkonnější, hlučnější a levnější. To se ale nelíbí Mercedesu, který má momentálně nejlepší motor. Vývoj je čím dál více omezen, což jeho soupeře demotivuje a nové zájemce odrazuje od vstupu do F1.
Ecclestone označil sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa za toho, kdo pohřbívá Formuli 1, protože se staví proti jakýmkoliv změnám, které by narušily jeho nadvládu. Niki Lauda se však brání.
Prozradil, že Mercedes s mnoha věcmi v poslední době souhlasil, i když byly namířené proti nim: "Souhlasili jsme s úpravou žetonů, aby se mohlo vyvíjet během sezóny. Dali jsme zelenou Hondě, aby mohla čerpat průměrný počet žetonů, které ostatní tři výrobci nevyužijí.
A také jsme nebyli proti zvýšení kvóty motorů ze čtyř na pět. Všechna tato tři opatření směřovala proti našim zájmům. Bernie nás opravdu nemůže obviňovat z toho, že všechno blokujeme," dodává nevýkonný ředitel Mercedesu.
Lewis Hamilton a Mercedes jsou po třech závodech ve vedení obou šampionátů (foto: Pirelli)
Z posledního požadavku na zvýšení počtu motorů pro jezdce v letošní sezóně na 5 kusů nakonec může sejít. Menším zákazníkům Ferrari a Mercedesu se totiž nelíbí, že by museli utratit o 750 tisíc až 1 milion Eur více oproti původním předpokladům. Zasedání Strategické skupiny F1 je plánováno na 14. května, kdy se týmy na této změně jednomyslně shodnout, aby mohla být uplatněna v průběhu rozjeté sezóny.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.