Formule 1 se od roku 2017 chystá na velké změny v oblasti vozů. Bernie Ecclestone by chtěl prosadit také změnu formátu motorů, tomu se ale Mercedes brání. Neblokuje však všechny změny.
Během minulého víkendu v Číně Ecclestone v paddocku znovu jednal o případné změně pohonných jednotek od roku 2017. Ecclestone by si přál, aby byly výkonnější, hlučnější a levnější. To se ale nelíbí Mercedesu, který má momentálně nejlepší motor. Vývoj je čím dál více omezen, což jeho soupeře demotivuje a nové zájemce odrazuje od vstupu do F1.
Ecclestone označil sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa za toho, kdo pohřbívá Formuli 1, protože se staví proti jakýmkoliv změnám, které by narušily jeho nadvládu. Niki Lauda se však brání.
Prozradil, že Mercedes s mnoha věcmi v poslední době souhlasil, i když byly namířené proti nim: "Souhlasili jsme s úpravou žetonů, aby se mohlo vyvíjet během sezóny. Dali jsme zelenou Hondě, aby mohla čerpat průměrný počet žetonů, které ostatní tři výrobci nevyužijí.
A také jsme nebyli proti zvýšení kvóty motorů ze čtyř na pět. Všechna tato tři opatření směřovala proti našim zájmům. Bernie nás opravdu nemůže obviňovat z toho, že všechno blokujeme," dodává nevýkonný ředitel Mercedesu.
Lewis Hamilton a Mercedes jsou po třech závodech ve vedení obou šampionátů (foto: Pirelli)
Z posledního požadavku na zvýšení počtu motorů pro jezdce v letošní sezóně na 5 kusů nakonec může sejít. Menším zákazníkům Ferrari a Mercedesu se totiž nelíbí, že by museli utratit o 750 tisíc až 1 milion Eur více oproti původním předpokladům. Zasedání Strategické skupiny F1 je plánováno na 14. května, kdy se týmy na této změně jednomyslně shodnout, aby mohla být uplatněna v průběhu rozjeté sezóny.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.