Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vyloučil dříve hojně používané týmové režie ve svém týmu, aby pomohl některému z jezdců k titulu, a vyjádřil maximální podporu Kimimu Räikkönen, který v šampionátu na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela ztrácí.
Politika se dle Arrivabeneho u Ferrari mění. V minulosti často aplikovali týmovou režii, po jeho příchodu se k ní ale uchylovat nebudou. A Räikkönena, jenž po třech závodech na svého týmového kolegu ztrácí již 31 bodů, budou i nadále podporovat.
"Poskytneme mu veškerou nezbytnou podporu, a nechci nic slyšet o týmové režii," uvádí Arrivabene pro italská média, podle nichž jsou v Maranellu se službami Fina spokojení a vážně přemýšlejí o tom, že s ním po sezóně prodlouží smlouvu.
"Když jsem dorazil do Maranella, viděl jsem staré úmluvy a udělal jsem za přítomnosti obou jezdců a jejich závodních inženýrů změny, takže o tom všichni vědí. Jediným platným pravidlem je to, které se týká matematiky," pokračuje šéf týmu.
Ferrari chce i nadále maximálně podporovat Kimiho Räikkönena, kterýna Vettela ztrácí, a nepoužívat týmovou režii (foto: Scuderia Ferrari)
Vettel letos zatím pokaždé skončil na pódium a v Malajsii dokonce překvapivě vyhrál, Räikkönen zatím na "bednu" nedosáhl. Ferrari v šampionátu na vedoucí Mercedes ztrácí 40 bodů, pro Velkou cenu Španělska ale chystá velká zlepšení ve snaze dotáhnout se na německý tým - zatím se hovoří o novém předním křídle, kratším nosu, nové podlaze a difuzoru a také o dalších vylepšeních pohonné jednotky.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.