Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vyloučil dříve hojně používané týmové režie ve svém týmu, aby pomohl některému z jezdců k titulu, a vyjádřil maximální podporu Kimimu Räikkönen, který v šampionátu na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela ztrácí.
Politika se dle Arrivabeneho u Ferrari mění. V minulosti často aplikovali týmovou režii, po jeho příchodu se k ní ale uchylovat nebudou. A Räikkönena, jenž po třech závodech na svého týmového kolegu ztrácí již 31 bodů, budou i nadále podporovat.
"Poskytneme mu veškerou nezbytnou podporu, a nechci nic slyšet o týmové režii," uvádí Arrivabene pro italská média, podle nichž jsou v Maranellu se službami Fina spokojení a vážně přemýšlejí o tom, že s ním po sezóně prodlouží smlouvu.
"Když jsem dorazil do Maranella, viděl jsem staré úmluvy a udělal jsem za přítomnosti obou jezdců a jejich závodních inženýrů změny, takže o tom všichni vědí. Jediným platným pravidlem je to, které se týká matematiky," pokračuje šéf týmu.
Ferrari chce i nadále maximálně podporovat Kimiho Räikkönena, kterýna Vettela ztrácí, a nepoužívat týmovou režii (foto: Scuderia Ferrari)
Vettel letos zatím pokaždé skončil na pódium a v Malajsii dokonce překvapivě vyhrál, Räikkönen zatím na "bednu" nedosáhl. Ferrari v šampionátu na vedoucí Mercedes ztrácí 40 bodů, pro Velkou cenu Španělska ale chystá velká zlepšení ve snaze dotáhnout se na německý tým - zatím se hovoří o novém předním křídle, kratším nosu, nové podlaze a difuzoru a také o dalších vylepšeních pohonné jednotky.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.