Nico Rosberg vysvětluje svá obvinění týmového kolegy Lewise Hamiltona, který ovládl Velkou cenu Číny.
Německý pilot si stěžoval, že jej Hamilton zbytečně pomalou jízdou dostal do ohrožení ze strany za ním jedoucích vozů Ferrari. Brit se však hájí tím, že se snažil šetřit pneumatiky a že jej zajímá vlastní výsledek, nikoliv závodní strategie jeho týmového kolegy, který je pro něj také soupeřem (více zde).
Na sociálních sítích si za to vysloužil velkou kritiku za to, že "brečí" místo toho, aby něco předvedl na dráze. Jiní se ptali, proč Lewise nepředjel, když podle něj jel pomalu. Rosberg na kritiku zareagoval sérií videoblogů, prostřednictvím kterých na některé dotazy odpověděl.
"Říkáte, že naříkám? Respektuji váš názor. Budu na to myslet a snažit se prokázat respekt tam, kde to bude na místě," uvádí pilot Mercedesu.
"Proč jsem nezaútočil? Chápu, proč se na to ptáte, protože to možná není tak jednoduché z venčí pochopit. Důvodem je to, že jsem se během prvního stintu pokoušel zaútočit a zkrátka to nefungovalo - dosáhl jsem pouze toho, že jsem si zničil pneumatiky.
Ve druhém stintu nemělo smysl, abych to udělal znovu, protože Vettel byl hned za mnou. Já bych si své pneumatiky opět zcela zničil a Vettel by dostal opravdu dobrou příležitost k tomu, aby mě předjel," vysvětluje Rosberg.
Nico Rosberg si uvědomuje, že v Bahrajnu musí odvést lepší práciuž v kvalifikaci (foto: Daimler AG)
"Má jediná šance na vítězství, na boj s Lewisem nebo na pokus o předjetí, by přišla ke konci závodu. A k tomu jsem se propracovával. Po závodě to bylo velmi intenzivní, ale měli jsm velmi dobrou schůzku a diskusi. Zazněla spousta konstruktivní kritiky a teď je to pro všechny věcí minulosti.
Nejhorší částí víkendu byla prohra s Lewisem v kvalifikaci - to mě dostalo nejvíce. Je to na mě, abych byl příště o pět setin rychlejší," uznává Rosberg, který před čtvrtým závodem sezóny na Hamiltona v šampionátu ztrácí 17 bodů.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.