Nico Rosberg vysvětluje svá obvinění týmového kolegy Lewise Hamiltona, který ovládl Velkou cenu Číny.
Německý pilot si stěžoval, že jej Hamilton zbytečně pomalou jízdou dostal do ohrožení ze strany za ním jedoucích vozů Ferrari. Brit se však hájí tím, že se snažil šetřit pneumatiky a že jej zajímá vlastní výsledek, nikoliv závodní strategie jeho týmového kolegy, který je pro něj také soupeřem (více zde).
Na sociálních sítích si za to vysloužil velkou kritiku za to, že "brečí" místo toho, aby něco předvedl na dráze. Jiní se ptali, proč Lewise nepředjel, když podle něj jel pomalu. Rosberg na kritiku zareagoval sérií videoblogů, prostřednictvím kterých na některé dotazy odpověděl.
"Říkáte, že naříkám? Respektuji váš názor. Budu na to myslet a snažit se prokázat respekt tam, kde to bude na místě," uvádí pilot Mercedesu.
"Proč jsem nezaútočil? Chápu, proč se na to ptáte, protože to možná není tak jednoduché z venčí pochopit. Důvodem je to, že jsem se během prvního stintu pokoušel zaútočit a zkrátka to nefungovalo - dosáhl jsem pouze toho, že jsem si zničil pneumatiky.
Ve druhém stintu nemělo smysl, abych to udělal znovu, protože Vettel byl hned za mnou. Já bych si své pneumatiky opět zcela zničil a Vettel by dostal opravdu dobrou příležitost k tomu, aby mě předjel," vysvětluje Rosberg.
Nico Rosberg si uvědomuje, že v Bahrajnu musí odvést lepší práciuž v kvalifikaci (foto: Daimler AG)
"Má jediná šance na vítězství, na boj s Lewisem nebo na pokus o předjetí, by přišla ke konci závodu. A k tomu jsem se propracovával. Po závodě to bylo velmi intenzivní, ale měli jsm velmi dobrou schůzku a diskusi. Zazněla spousta konstruktivní kritiky a teď je to pro všechny věcí minulosti.
Nejhorší částí víkendu byla prohra s Lewisem v kvalifikaci - to mě dostalo nejvíce. Je to na mě, abych byl příště o pět setin rychlejší," uznává Rosberg, který před čtvrtým závodem sezóny na Hamiltona v šampionátu ztrácí 17 bodů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.