Nico Rosberg vysvětluje svá obvinění týmového kolegy Lewise Hamiltona, který ovládl Velkou cenu Číny.
Německý pilot si stěžoval, že jej Hamilton zbytečně pomalou jízdou dostal do ohrožení ze strany za ním jedoucích vozů Ferrari. Brit se však hájí tím, že se snažil šetřit pneumatiky a že jej zajímá vlastní výsledek, nikoliv závodní strategie jeho týmového kolegy, který je pro něj také soupeřem (více zde).
Na sociálních sítích si za to vysloužil velkou kritiku za to, že "brečí" místo toho, aby něco předvedl na dráze. Jiní se ptali, proč Lewise nepředjel, když podle něj jel pomalu. Rosberg na kritiku zareagoval sérií videoblogů, prostřednictvím kterých na některé dotazy odpověděl.
"Říkáte, že naříkám? Respektuji váš názor. Budu na to myslet a snažit se prokázat respekt tam, kde to bude na místě," uvádí pilot Mercedesu.
"Proč jsem nezaútočil? Chápu, proč se na to ptáte, protože to možná není tak jednoduché z venčí pochopit. Důvodem je to, že jsem se během prvního stintu pokoušel zaútočit a zkrátka to nefungovalo - dosáhl jsem pouze toho, že jsem si zničil pneumatiky.
Ve druhém stintu nemělo smysl, abych to udělal znovu, protože Vettel byl hned za mnou. Já bych si své pneumatiky opět zcela zničil a Vettel by dostal opravdu dobrou příležitost k tomu, aby mě předjel," vysvětluje Rosberg.
Nico Rosberg si uvědomuje, že v Bahrajnu musí odvést lepší práciuž v kvalifikaci (foto: Daimler AG)
"Má jediná šance na vítězství, na boj s Lewisem nebo na pokus o předjetí, by přišla ke konci závodu. A k tomu jsem se propracovával. Po závodě to bylo velmi intenzivní, ale měli jsm velmi dobrou schůzku a diskusi. Zazněla spousta konstruktivní kritiky a teď je to pro všechny věcí minulosti.
Nejhorší částí víkendu byla prohra s Lewisem v kvalifikaci - to mě dostalo nejvíce. Je to na mě, abych byl příště o pět setin rychlejší," uznává Rosberg, který před čtvrtým závodem sezóny na Hamiltona v šampionátu ztrácí 17 bodů.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.