Sebastian Vettel po závodě v Šanghaji přiblížil, proč se obtížně následuje vůz soupeře a málo se i přes velmi dlouhou rovinku předjíždělo.
Jezdci v Číně hovořili o tom, že jízda v zatáčkách za jiným vozem a následné předjetí na rovince může být velmi obtížné. Podle pilota Ferrari za této situace rychleji odcházejí pneumatiky.
"Myslím si, že se přirozeně v rychlých zatáčkách vždy trápíme s tím, abychom zůstali blízko. Zatáčky vedou na rovinku. Ta nejnápadnější, zadní rovinka, začíná celkem pomalu, pak se [zatáčka před ní] zrychluje a zrychluje, takže to obecně celkem ztěžuje udržení se v závěsu," uvádí Vettel.
"Věc se má tak, že když se pokoušíte předjet někoho, kdo je stejně rychle jako vy, nebo o trochu rychlejší či pomalejší, pak opravdu nemáte moc velkou výhodu v tom, že zůstanete těsně za ním. Přicházíte o přítlak, pneumatiky se začínají smýkat, což vede k jejich přehřívání, a vy se trápíte tím více, čím jste blíže. Proto je to těžké," vysvětluje Němec.
Sebastian Vettel sice byl v Číně na rovinkách rychlejší než Mercedesy,na vítězství to ale nestačilo (foto: Scuderia Ferrari)
Včera se snažil dostat Mercedesy pod tlak, nakonec se jim nepřiblížil dostatečně blízko, takže ani jednou za nimi nemohl využít DRS a zaútočit. V cíli byl o necelé tři sekundy za Lewisem Hamiltonem a v šampionátu udržel druhou příčku před Nicem Rosbergem.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.